Öljytippoja jäähdytysnesteessä
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Öljytippoja jäähdytysnesteessä
Tein öljyisen havainnon, kun lisäsin vettä ( n. 3 dl )paisuntasäiliöön.
Vesi on kirkasta, mutta siinä lilluu öljyä.
Tein talouspyyhkeellä kokeen. Kastoin paperin nesteeseen ja siihen tuli monta öljynokaretta.
Öljy on normaalia, siis ei vettä ( vielä) seassa.
Käynnissä lievää ontumista ja kaasua löysätessä paukkuu putkessa.
Ostin tarvikkeet ja varaosat Motonetistä. Kansipahvin ohjeissa oli erikoinen kiristysohje:
1) 4 kgm
2) 6 kgm
3) 8 kgm
4) -90 astetta ja 8 kgm ( tämä vaihe ihmetytti)
5) 90 astetta
Meinaan vaihtaa tiivarin imusarjan ja pakosarjan ollessa pultattuna.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Vesi on kirkasta, mutta siinä lilluu öljyä.
Tein talouspyyhkeellä kokeen. Kastoin paperin nesteeseen ja siihen tuli monta öljynokaretta.
Öljy on normaalia, siis ei vettä ( vielä) seassa.
Käynnissä lievää ontumista ja kaasua löysätessä paukkuu putkessa.
Ostin tarvikkeet ja varaosat Motonetistä. Kansipahvin ohjeissa oli erikoinen kiristysohje:
1) 4 kgm
2) 6 kgm
3) 8 kgm
4) -90 astetta ja 8 kgm ( tämä vaihe ihmetytti)
5) 90 astetta
Meinaan vaihtaa tiivarin imusarjan ja pakosarjan ollessa pultattuna.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
ajattelitko moottorinosturilla nostaa kannen konetilasta? Tuo paketti painaa joku 50-60kg, niin ei taida ihan joka jampalta selkä koukussa onnistua
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Tosta motista katson lankulla linjauksen ja asennan takasin9-5T kirjoitti:Kai meinaat siltin oikaista kannen.
jos on liikaa heittoa, irtoaa kylkijäisetkin.
Riippuu vähän vuotojäljistäkin
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Elo 07, 2006 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Nostin kannen imusarja ja pakosarjan ollessa paikallaan, never again, kaamea purkaminen ja aikaa menee ainakin tuplasti verrattuna jos purkaisi vaan kaiken nätisti ensin pois.
Ja kuten 9-5T:kin totesi niin kansi tulisi oikaista eli ei onnistu rojut kiinni.
Ja kuten 9-5T:kin totesi niin kansi tulisi oikaista eli ei onnistu rojut kiinni.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
No en tiedä, kirjan mukaan varmastikin.Firges9000 kirjoitti:Kysyn; onkos se niin, että kansipahvin pettäessä on kansi plaanattava.Tri-Lo kirjoitti:En näe kyllä tuossa mitään järkeä, valitettavasti.
Kone ei ole käynyt kuumana.
Mutta vaikket plaanaisikaan(todetaan linjaalilla ja liuskamitalla suoraksi) niin en yrittäisikään noinpäin. (olen minäkin vaihtanut kannentiivisteitä plaanaamatta)
Hommaa ei ole ajateltu noinpäin tehtäväksi, ja sen tulet kyllä huomaamaan.
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ma Elo 07, 2006 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielestäni on, etenkin kun on muistaakeni kaakkejakin aikas kivasti eli varmaan ei ole ihan standardiolosuhteissa ollut tuokaan kansiFirges9000 kirjoitti:Kysyn; onkos se niin, että kansipahvin pettäessä on kansi plaanattava.Tri-Lo kirjoitti:En näe kyllä tuossa mitään järkeä, valitettavasti.
Kone ei ole käynyt kuumana.
Eli kyllä siellä kannessa varmaankin voisi olla syöpymää tms?
Sinänsähän tuollainen 16V kansi ei kovin helposti taida päästä kieroksi koska on niinkin leveä ja korkea?
Toisaalta taasen jos oikein haluaisi hienostella niin tietty lohkon pintakin oikaistavaksi (kuten itse tein), mutta siitä ei taida olla mitään hyötyä.
Kokeile puhdistaa pinta hiomalla sitä vesihiomapaperilla joka kiinni jossain suorassa kappaleessa jotta näet onko hapettumaa tiivisteen alla pahastikin, ei sen tosiaankaan vältämättä kiero tarvitse olla.
Muistui vaan mieleen kun kirjoitit jotain Firgesin pienistä savupölläytyksistä, josko olisi venttiilinvarren kumit haluamassa vaihtoon, nehän hoituisivat samalla kun pesettää, oikaisuttaa, purkaa (itse) ja hioo venttiilit (itse)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä.Jusau kirjoitti:Eikös se ole niin, että aina kun alukansi irrotetaan, olisi suoruus hyvä tarkastaa.
tarkistan kyllä suoruuden. Tuo tulee niin monesta suusta ja vakavana huomautuksena, että tarkistan kyllä.
Enpäs olis tarkistanut ilman kommenttejanne
Kiitos neuvoistanne, joita odotan lisääkin, ennen kun alan tyriä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3