Öljytippoja jäähdytysnesteessä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Öljytippoja jäähdytysnesteessä

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tein öljyisen havainnon, kun lisäsin vettä ( n. 3 dl )paisuntasäiliöön.
Vesi on kirkasta, mutta siinä lilluu öljyä.

Tein talouspyyhkeellä kokeen. Kastoin paperin nesteeseen ja siihen tuli monta öljynokaretta.
Öljy on normaalia, siis ei vettä ( vielä) seassa.
Käynnissä lievää ontumista ja kaasua löysätessä paukkuu putkessa.

Ostin tarvikkeet ja varaosat Motonetistä. Kansipahvin ohjeissa oli erikoinen kiristysohje:
1) 4 kgm
2) 6 kgm
3) 8 kgm
4) -90 astetta ja 8 kgm ( tämä vaihe ihmetytti)
5) 90 astetta

Meinaan vaihtaa tiivarin imusarjan ja pakosarjan ollessa pultattuna.

Hyviä vinkkejä otetaan vastaan. :idea:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Etkö meinaa nostaa kantta konehuoneesta vai..? :?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tri-Lo kirjoitti:Etkö meinaa nostaa kantta konehuoneesta vai..? :?
Nostan toki kannen pois konehuoneesta. Jätän vain nuo hilppeet kiinni kannen kylkiin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Onnea turbon irrottamiseen pakosarjasta, pakosarja paikallaan.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Coltti kirjoitti:Onnea turbon irrottamiseen pakosarjasta, pakosarja paikallaan.
Irroitan downpipen liitoksesta, sekä tukiraudan pultit koneen kyljestä. Tuleepa samalla vaihdettua turbon öljyletkun tiivarit.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

ajattelitko moottorinosturilla nostaa kannen konetilasta? Tuo paketti painaa joku 50-60kg, niin ei taida ihan joka jampalta selkä koukussa onnistua :o
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

9-5T kirjoitti:Kai meinaat siltin oikaista kannen.
Tosta motista katson lankulla linjauksen ja asennan takasin :lol:
jos on liikaa heittoa, irtoaa kylkijäisetkin.
Riippuu vähän vuotojäljistäkin
Viimeksi muokannut Firges9000, Ma Elo 07, 2006 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Nostin kannen imusarja ja pakosarjan ollessa paikallaan, never again, kaamea purkaminen ja aikaa menee ainakin tuplasti verrattuna jos purkaisi vaan kaiken nätisti ensin pois.
Ja kuten 9-5T:kin totesi niin kansi tulisi oikaista eli ei onnistu rojut kiinni.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

En näe kyllä tuossa mitään järkeä, valitettavasti. :lol:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tri-Lo kirjoitti:En näe kyllä tuossa mitään järkeä, valitettavasti. :lol:
Kysyn; onkos se niin, että kansipahvin pettäessä on kansi plaanattava.
Kone ei ole käynyt kuumana.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Firges9000 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:En näe kyllä tuossa mitään järkeä, valitettavasti. :lol:
Kysyn; onkos se niin, että kansipahvin pettäessä on kansi plaanattava.
Kone ei ole käynyt kuumana.
No en tiedä, kirjan mukaan varmastikin.

Mutta vaikket plaanaisikaan(todetaan linjaalilla ja liuskamitalla suoraksi) niin en yrittäisikään noinpäin. (olen minäkin vaihtanut kannentiivisteitä plaanaamatta)

Hommaa ei ole ajateltu noinpäin tehtäväksi, ja sen tulet kyllä huomaamaan. :)
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ma Elo 07, 2006 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Firges9000 kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:En näe kyllä tuossa mitään järkeä, valitettavasti. :lol:
Kysyn; onkos se niin, että kansipahvin pettäessä on kansi plaanattava.
Kone ei ole käynyt kuumana.
Mielestäni on, etenkin kun on muistaakeni kaakkejakin aikas kivasti eli varmaan ei ole ihan standardiolosuhteissa ollut tuokaan kansi ;)
Eli kyllä siellä kannessa varmaankin voisi olla syöpymää tms?
Sinänsähän tuollainen 16V kansi ei kovin helposti taida päästä kieroksi koska on niinkin leveä ja korkea?

Toisaalta taasen jos oikein haluaisi hienostella niin tietty lohkon pintakin oikaistavaksi (kuten itse tein), mutta siitä ei taida olla mitään hyötyä.

Kokeile puhdistaa pinta hiomalla sitä vesihiomapaperilla joka kiinni jossain suorassa kappaleessa jotta näet onko hapettumaa tiivisteen alla pahastikin, ei sen tosiaankaan vältämättä kiero tarvitse olla.

Muistui vaan mieleen kun kirjoitit jotain Firgesin pienistä savupölläytyksistä, josko olisi venttiilinvarren kumit haluamassa vaihtoon, nehän hoituisivat samalla kun pesettää, oikaisuttaa, purkaa (itse) ja hioo venttiilit (itse)?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Eikös se ole niin, että aina kun alukansi irrotetaan, olisi suoruus hyvä tarkastaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Jusau kirjoitti:Eikös se ole niin, että aina kun alukansi irrotetaan, olisi suoruus hyvä tarkastaa.
Tarkastaa tottakai, pakkohan se on :!:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Jusau kirjoitti:Eikös se ole niin, että aina kun alukansi irrotetaan, olisi suoruus hyvä tarkastaa.
Kyllä.

tarkistan kyllä suoruuden. Tuo tulee niin monesta suusta ja vakavana huomautuksena, että tarkistan kyllä.
Enpäs olis tarkistanut ilman kommenttejanne :oops:

Kiitos neuvoistanne, joita odotan lisääkin, ennen kun alan tyriä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin