kyssäri di-kasetista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

kyssäri di-kasetista

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

niin mulla musta di-kasetti . kun olen lukenut että vähän ajettu di-kasetti siis kilsoja takana . niin mistä sen tietää paljon sillä on ajettu kilometrejä. ja onko paljon merkitystä , kilometrien määrällä . että koska tulis tiensä päähän, onko kasetissa näkyvissä valmistus vuosi johonkin lyötynä.. ja paljonko maksaa uusi kasetti.. :roll:
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

- Valmistusvuosi/päiväkoodi on tarrassa kasetin pohjassa
- kilsoja et näe kuin matkamittarista
- ei ole mitään tiettyä kilometrimäärää, koska ne posahtavat
- uuden kasetin hinta on täälläkin hyvin usein kerrottu 200e
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

siis pohjassa

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

kasetti pitänee siis irroittaa ja katsoa sen alapuolelta..se vuosiluku.. :roll:
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Re: siis pohjassa

Viesti Kirjoittaja moksu »

ruttunen kirjoitti:kasetti pitänee siis irroittaa ja katsoa sen alapuolelta..se vuosiluku.. :roll:
kyllä täytyy.
Vuosiluku ei kyllä takaa mitään sen kestävyydestä.
Esim. kolme vuotta vanha voi hajota siinä kun seitsemän vuotta vanhakin.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Se vaan hajoaa kun hajoaa, yleensä 5-10vuoden käytön jälkeen. Ja saabistihan pitää aina varakasetin takakontissa.
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

olisiko tulppien syytä olla hyvä kuntoiset

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

jossain lukasin että tulppien olisi syytä olla hyvät kärkiväli oli jotain 1,1 mm mulla 2,3i vapari automaatti kat. että varmaan ois syytä samalla katsoa ne tulpat . kun kattoo sitä kasetin ikää.. :roll:
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: olisiko tulppien syytä olla hyvä kuntoiset

Viesti Kirjoittaja ah79 »

ruttunen kirjoitti:jossain lukasin että tulppien olisi syytä olla hyvät kärkiväli oli jotain 1,1 mm mulla 2,3i vapari automaatti kat. että varmaan ois syytä samalla katsoa ne tulpat . kun kattoo sitä kasetin ikää.. :roll:
Itselläni on tapana heittää vanhat tulpat ihan katselematta mäkeen, mikäli niistä on vähänkään epävarma. NGK:t 2.3i-tonnariin maksavat Motonetissä 3,5€ kappaleelta eli eivät liene niin kalliita, että paljoa kannattaisi alkaa vanhoista mitään kärkivälejä säätämään, varsinkaan mikäli niiden iästä ja kunnosta ei ole muutenkaan mitään tietoa. Huhupuheiden mukaan sen mainitun DI-kasetin kestoiänkin kannalta tulpat kannattaisi vaihtaa mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään :roll: .
#1970
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

siinä oli hyvä nyrkkisääntö :D
Peter Finn
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peter Finn »

Olen vaihtanut öljyt 10.000 ja tulpat 20.000 välein. Pitäiskö muuttaa käytäntöä. ..
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: kyssäri di-kasetista

Viesti Kirjoittaja hasha »

ruttunen kirjoitti:niin mulla musta di-kasetti . kun olen lukenut että vähän ajettu di-kasetti siis kilsoja takana . niin mistä sen tietää paljon sillä on ajettu kilometrejä. ja onko paljon merkitystä , kilometrien määrällä . että koska tulis tiensä päähän, onko kasetissa näkyvissä valmistus vuosi johonkin lyötynä.. ja paljonko maksaa uusi kasetti.. :roll:
Sun autossa kuuluisi olla punainen di-kasetti eikä musta. Monet väittää että ei haittaa toiset päinvastoin. Mustiakin on erillaisia ja musta kuuluu olla T7 koneissa, punaiset T5.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Jope kirjoitti:Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.
Siinä on hyvä ohje (tulppien suhteen) DI-saabisteille ja vieläkö muistaa käyttää sitä oikeaa tulppaa!!! :wink:
Näin toimien on DI murheet paljon harvinaisempia!! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Peter Finn kirjoitti:Olen vaihtanut öljyt 10.000 ja tulpat 20.000 välein. Pitäiskö muuttaa käytäntöä. ..
Eiköhän ne sen kestä. Miltä ovat sitten näyttäneet 20tkm jälkeen? Muistan kun vaihdoin yhteen 2.3DI vapariin, vanhoissa kärkiväli oli kulunut yli 2(!)milliin. Mahtoi vähän kasettia rasittaa.. :roll:
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

ecopower kirjoitti:
Jope kirjoitti:Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.
Siinä on hyvä ohje (tulppien suhteen) DI-saabisteille ja vieläkö muistaa käyttää sitä oikeaa tulppaa!!! :wink:
Näin toimien on DI murheet paljon harvinaisempia!! 8O
Vai isko se muuttanut harvinaisemmaksi et alkaa olla ikä sitä luokkaa et on tullut 200tkm vaihtoväli DI-kasetille täyteen.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

Tasapaino akseli kirjoitti:
ecopower kirjoitti:
Jope kirjoitti:Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.
Siinä on hyvä ohje (tulppien suhteen) DI-saabisteille ja vieläkö muistaa käyttää sitä oikeaa tulppaa!!! :wink:
Näin toimien on DI murheet paljon harvinaisempia!! 8O
Vai isko se muuttanut harvinaisemmaksi et alkaa olla ikä sitä luokkaa et on tullut 200tkm vaihtoväli DI-kasetille täyteen.

Epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa. :)
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vastaa Viestiin