
kyssäri di-kasetista
kyssäri di-kasetista
niin mulla musta di-kasetti . kun olen lukenut että vähän ajettu di-kasetti siis kilsoja takana . niin mistä sen tietää paljon sillä on ajettu kilometrejä. ja onko paljon merkitystä , kilometrien määrällä . että koska tulis tiensä päähän, onko kasetissa näkyvissä valmistus vuosi johonkin lyötynä.. ja paljonko maksaa uusi kasetti.. 

- Valmistusvuosi/päiväkoodi on tarrassa kasetin pohjassa
- kilsoja et näe kuin matkamittarista
- ei ole mitään tiettyä kilometrimäärää, koska ne posahtavat
- uuden kasetin hinta on täälläkin hyvin usein kerrottu 200e
- kilsoja et näe kuin matkamittarista
- ei ole mitään tiettyä kilometrimäärää, koska ne posahtavat
- uuden kasetin hinta on täälläkin hyvin usein kerrottu 200e
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
siis pohjassa
kasetti pitänee siis irroittaa ja katsoa sen alapuolelta..se vuosiluku.. 

Re: siis pohjassa
kyllä täytyy.ruttunen kirjoitti:kasetti pitänee siis irroittaa ja katsoa sen alapuolelta..se vuosiluku..
Vuosiluku ei kyllä takaa mitään sen kestävyydestä.
Esim. kolme vuotta vanha voi hajota siinä kun seitsemän vuotta vanhakin.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
olisiko tulppien syytä olla hyvä kuntoiset
jossain lukasin että tulppien olisi syytä olla hyvät kärkiväli oli jotain 1,1 mm mulla 2,3i vapari automaatti kat. että varmaan ois syytä samalla katsoa ne tulpat . kun kattoo sitä kasetin ikää.. 

Re: olisiko tulppien syytä olla hyvä kuntoiset
Itselläni on tapana heittää vanhat tulpat ihan katselematta mäkeen, mikäli niistä on vähänkään epävarma. NGK:t 2.3i-tonnariin maksavat Motonetissä 3,5€ kappaleelta eli eivät liene niin kalliita, että paljoa kannattaisi alkaa vanhoista mitään kärkivälejä säätämään, varsinkaan mikäli niiden iästä ja kunnosta ei ole muutenkaan mitään tietoa. Huhupuheiden mukaan sen mainitun DI-kasetin kestoiänkin kannalta tulpat kannattaisi vaihtaa mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhäänruttunen kirjoitti:jossain lukasin että tulppien olisi syytä olla hyvät kärkiväli oli jotain 1,1 mm mulla 2,3i vapari automaatti kat. että varmaan ois syytä samalla katsoa ne tulpat . kun kattoo sitä kasetin ikää..

#1970
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: kyssäri di-kasetista
Sun autossa kuuluisi olla punainen di-kasetti eikä musta. Monet väittää että ei haittaa toiset päinvastoin. Mustiakin on erillaisia ja musta kuuluu olla T7 koneissa, punaiset T5.ruttunen kirjoitti:niin mulla musta di-kasetti . kun olen lukenut että vähän ajettu di-kasetti siis kilsoja takana . niin mistä sen tietää paljon sillä on ajettu kilometrejä. ja onko paljon merkitystä , kilometrien määrällä . että koska tulis tiensä päähän, onko kasetissa näkyvissä valmistus vuosi johonkin lyötynä.. ja paljonko maksaa uusi kasetti..
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Siinä on hyvä ohje (tulppien suhteen) DI-saabisteille ja vieläkö muistaa käyttää sitä oikeaa tulppaa!!!Jope kirjoitti:Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.

Näin toimien on DI murheet paljon harvinaisempia!!

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
- Paikkakunta: Vieremä
Vai isko se muuttanut harvinaisemmaksi et alkaa olla ikä sitä luokkaa et on tullut 200tkm vaihtoväli DI-kasetille täyteen.ecopower kirjoitti:Siinä on hyvä ohje (tulppien suhteen) DI-saabisteille ja vieläkö muistaa käyttää sitä oikeaa tulppaa!!!Jope kirjoitti:Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.![]()
Näin toimien on DI murheet paljon harvinaisempia!!
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Tasapaino akseli kirjoitti:Vai isko se muuttanut harvinaisemmaksi et alkaa olla ikä sitä luokkaa et on tullut 200tkm vaihtoväli DI-kasetille täyteen.ecopower kirjoitti:Siinä on hyvä ohje (tulppien suhteen) DI-saabisteille ja vieläkö muistaa käyttää sitä oikeaa tulppaa!!!Jope kirjoitti:Mulla on ollu tapana vaihtaa di-tonnareihin tulpat samalla kuin öljyt, eli 10tkm välein.![]()
Näin toimien on DI murheet paljon harvinaisempia!!
Epäilen jälkimmäistä vaihtoehtoa.

9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06