9000 ja STP motor flush
9000 ja STP motor flush
Mårå,
Onkos kukaan kokeillut näitä moottoripesuja. Forté: lla ja sitten edullisemmalla STPllä on näitä motor flush purkkeja.
Onko järkeä aloittaa wanhaan autoon, johon ei oman tiedon mukaan ole koskaan tällaista tehty? Pahentaako vai auttaako?
Meinasin tuota edullisempaa STPtä kokeilla. Ei ole enää kaveri töissä Tecalemitilla. Ei saa enää Fortéa henkilökuntahintaan yhyy...
-Hessu-
Onkos kukaan kokeillut näitä moottoripesuja. Forté: lla ja sitten edullisemmalla STPllä on näitä motor flush purkkeja.
Onko järkeä aloittaa wanhaan autoon, johon ei oman tiedon mukaan ole koskaan tällaista tehty? Pahentaako vai auttaako?
Meinasin tuota edullisempaa STPtä kokeilla. Ei ole enää kaveri töissä Tecalemitilla. Ei saa enää Fortéa henkilökuntahintaan yhyy...
-Hessu-
Jos venttiilit ei naputa niin lienee aika turhaa laittaa koneeseen pesuainetta.
Molempia on tullut kokeiltua, mutta vaikutuksia on vähän vaikea arvioida kun painimet eivät naputtaneet ennen pesuakaan.
Forte taisi maksaa jotain reilut 16 euroa ja STP taitaa olla hieman alle 7, tiedä sitten onko noissa mitään eroa.
Molempia on tullut kokeiltua, mutta vaikutuksia on vähän vaikea arvioida kun painimet eivät naputtaneet ennen pesuakaan.
Forte taisi maksaa jotain reilut 16 euroa ja STP taitaa olla hieman alle 7, tiedä sitten onko noissa mitään eroa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Voihan noila moottorihuuhteluilla hyvällä tuurilla saada karstat esim. öljysihdistä ja öljypohjasta liikenteeseen ja samalla koko moottori päreiksi. En tiedä oliko tuolla vaikutusta omalla kohdalla, mutta en kerennyt kovin pitkään ajamaan Forte-käsittelyn jälkeen kun kampiakseli leikkasi kiinni. Tulipahan roppakaupalla kokemusta




9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Muistanko kuitenkin väärin että sinulla oi parikin öljynvaihtoväliä Forte-käsittelyn ja konerikon välillä?peinu kirjoitti:Voihan noila moottorihuuhteluilla hyvällä tuurilla saada karstat esim. öljysihdistä ja öljypohjasta liikenteeseen ja samalla koko moottori päreiksi. En tiedä oliko tuolla vaikutusta omalla kohdalla, mutta en kerennyt kovin pitkään ajamaan Forte-käsittelyn jälkeen kun kampiakseli leikkasi kiinni. Tulipahan roppakaupalla kokemusta![]()
![]()
En välttämättä lähtisi pesemään hyvin huollettua ja oireetonta konetta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
No en parista tiedä, mutta Forte-käsittelyn jälkeen sitä öljyä meni niin, että kerkes jossain 1500km kohdalla vilahtamaan öljyvalo mutkassa. Vaihdon jälkeen loppuikin sitten öljyn häviäminen. Eli huuhtelun jälkeiset öljyt on liian liukkaita...ng900aero kirjoitti:Muistanko kuitenkin väärin että sinulla oi parikin öljynvaihtoväliä Forte-käsittelyn ja konerikon välillä?peinu kirjoitti:Voihan noila moottorihuuhteluilla hyvällä tuurilla saada karstat esim. öljysihdistä ja öljypohjasta liikenteeseen ja samalla koko moottori päreiksi. En tiedä oliko tuolla vaikutusta omalla kohdalla, mutta en kerennyt kovin pitkään ajamaan Forte-käsittelyn jälkeen kun kampiakseli leikkasi kiinni. Tulipahan roppakaupalla kokemusta![]()
![]()
En välttämättä lähtisi pesemään hyvin huollettua ja oireetonta konetta.
Käsittämätön hyvä muisti sulla...vielä kun muistaisit, että minne laitoit sen -93 234T trionicin purkin toissa kesänä

EDIT:
Pitikin oikein muistella autotallissa vietettyä kulta-aikaa ja lueskella vanha moottorirempparojekti. Jälkeenpäin ei enää ketuta yhtään, mutta silloin oli silloin

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27553
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Käyttää voit yhtähyvin polttoöljyä tai dieseliä.... ei ole ollut ongelmia, myös STP:tä olen kokeillut. Uskon että hyvin epätodennäköistä, että konerikko johtuisi näistä aineista oikein käytettynä. Jos Peinulla lopullinen syy on tosiasiassa ollut tuo aine, niin on kyllä käyny hyvin huono mäihä.
Toisaalta voi ajatella niinkin, että kun säännöllisesti pesee moottorinsa, niin ei sinne ehdi kertyä niitä karstakasaumia. Noita moottorinpesuja tehdään Suomessakin satoja ellei tuhansia vuosittain eri aineilla .... olen kuullut, että esim. volkkarien huolloissa tekevän monesti Forte-käsittelyn ihan lupaa kysymättäkin ..laskussa sitten näkyy pari kolmekybää ylimääräistä.
Toisaalta voi ajatella niinkin, että kun säännöllisesti pesee moottorinsa, niin ei sinne ehdi kertyä niitä karstakasaumia. Noita moottorinpesuja tehdään Suomessakin satoja ellei tuhansia vuosittain eri aineilla .... olen kuullut, että esim. volkkarien huolloissa tekevän monesti Forte-käsittelyn ihan lupaa kysymättäkin ..laskussa sitten näkyy pari kolmekybää ylimääräistä.

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Täällä hyvä kokemus Fortésta! Eipä ole nostimet enää naputelleet kolmeen vuoteen. Teoriassa on toki mahdollista, että pesussa (pesuaineen merkistä huolimatta) lähtee karstaa liikkeelle ja päätyy... milloin mihinkin. Voisi kuvitella, että tuo SDP eikun STP on aika lailla samaa myrkkyä.
Pesun jälkeen kannattaa ehdottomasti käyttää jotkut halvat "huuhteluöljyt" koneessa, ja vasta sitten laittaa kunnon voiteet sisään.
Joku joskus jossain suositteli kysymään Fortea Mitsubishi-huollosta; siellä kun tietyistä syistä (ainakin ekat GDI:t) sitä käytetään ihan reilusti.
Pesun jälkeen kannattaa ehdottomasti käyttää jotkut halvat "huuhteluöljyt" koneessa, ja vasta sitten laittaa kunnon voiteet sisään.
Joku joskus jossain suositteli kysymään Fortea Mitsubishi-huollosta; siellä kun tietyistä syistä (ainakin ekat GDI:t) sitä käytetään ihan reilusti.

Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 23:49
- Paikkakunta: pietarsaari
jaa ah
siellähän noi forte pöntöt vielä köllöttää hyllyllä ku ei ehtinyt kokeileen noihin naputtaviin nostimiin. no kuitenkin minulle ainakin annettiin kaksi purnukkaa eli ensimmäisellä pestiin kone korotetuilla kierroksilla noin puolituntia ja sit öljyt mäkeen eiku vatiin ja sit uudet öljyt sisään sen toisen purnukan kanssa joka neutralisoi sen pesevän purnukan vaikutuksen. näin minulle opastettiin ja hyviä kokemuksia ainakin työkaverilla.
9000 cd 2turbo aut 89 soffaks
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
9000 turbo 86 levikesarjalla/projekti---)ajoon joskus
3kpl mopareita
Kannattaa seurata sitten niitä ohjeita. Autoahan ei saa edes liikuttaa ajamalla esim nosturille, kun pesuaineet koneessa. Aineethan eivät tietenkään voitele yhtään, vaan tekevät jo koneessa olevista öljyistä aivan lirua, että paskat ja kaikki kokkareet pilkkoituisivat ja poistuisivat koneesta. Saabin koneisssahan on ilmeisesti öljyä n. 5,5 l, mistä vaihtuu suodattimen kanssa n. 4 l. Eli vähintään toiset öljyt samalla kerralla.
9-5 2.3 MY2008
Re: 9000 ja STP motor flush
Onkos kukaan kokeillut tonnariin tätä operaatiota?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Tiedetään että lienee turhaa, mutta kun tuo Aeron ahdin pitäisi vaihtaa ja samalla huuhtoisin STP:llä konetta. Jos sitten löpöllä yrittäis liuotella öljypohjasta jämät pois. Tiedä sitten kannattaako
Ajattelin samalla ehkä kaataa tulpanrei´istä löpöä sylintereihin sisään. Liuotus ja lopuksi letkulla imemällä pois. Ilman tulppia vielä varmuuden vuoksi pyörittäis lopuksi konetta.
Varmaan toi IC pitää pestä myöskin, öljyä kun on kulunut tuolla turbolla "ihan kivasti".
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=92311
Tiedetään että lienee turhaa, mutta kun tuo Aeron ahdin pitäisi vaihtaa ja samalla huuhtoisin STP:llä konetta. Jos sitten löpöllä yrittäis liuotella öljypohjasta jämät pois. Tiedä sitten kannattaako

Ajattelin samalla ehkä kaataa tulpanrei´istä löpöä sylintereihin sisään. Liuotus ja lopuksi letkulla imemällä pois. Ilman tulppia vielä varmuuden vuoksi pyörittäis lopuksi konetta.
Varmaan toi IC pitää pestä myöskin, öljyä kun on kulunut tuolla turbolla "ihan kivasti".
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Re: 9000 ja STP motor flush
Omaan tonttuun olen tuon tehnyt 3 kertaa.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: 9000 ja STP motor flush
Mites eikö tuon nafta tempun voi myös tehdä minun v6 koneelle onko jotain erillaista siinä?
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Re: 9000 ja STP motor flush
Voi tehä.juhaz_619 kirjoitti:Mites eikö tuon nafta tempun voi myös tehdä minun v6 koneelle onko jotain erillaista siinä?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135