Nittonhundra baas 89'

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Kapteenivamma
"Kaasari"

Nittonhundra baas 89'

Viesti Kirjoittaja Kapteenivamma »

Elikkäs vaununa toimii tuo panssarivaunun tuntuinen ja oloinen 89' 9000 2.0T, manual ja vielä ilman kattia. Autossa on Di ja apc. Olen koittanut foorumilta etsiä vastausta kyseisen auton ns. moottoriohjauksesta. Kiinnostaisi tietää onko tuo Di/apc , Di+ap vaiko peräti trionic:lla.
Tarkoitus olisi saada pientä teholisää eli esim pcs tarjoama Stage 1 on tehomäärältään juuri passeli paketti minulle. Nyt kysyisinkin?

1. Kuinka helppoa on kyseisen automallin lastuts itse. ( Elektroniikasta on perus tuntemus ja ruuvimeisseliäkin osaan kääntää oikeaan suuntaan)

2. Mitä olen lukenut foorumilta tuntuu tuo 89' olevan juuri sellainen välimalli, mitä kukaan ei ole kauheasti kutitellut. Onko tähän jotain erityistä syytä?

4. Kuinka helppoa ja ""turvallista"", autoa olisi noiden steg 1 lukemien varjolla kutittaa ihan muuten vaan tyyliin diy steg

3. Kyseisessä autossa on ollut pieniä ahto vaikeuksia Suomalaisen bensan kanssa, Venälälisen bensan kanssa toimii mainiosti. Suomalaisella bensalla nostaa ahdot tuonne punaisen ja keltaisen rajalle, siitä melkien hetkessä tiputtaa ne viisarin verran alaspäin. Kun taas venäläisellä pitää niitä hiukan tuon rajan yläpuolella.Onko kellään järkevää selitystä ns. ongelmalle?

Melko outo, että kehtaava haukkua venäläistä bensaa. Ainakin tuo kärri ilmeisiesti nauttii siitä :)
Se nyt vain on niin!!!
Jope
-
Viesti:

Re: Nittonhundra baas 89'

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kapteenivamma kirjoitti:89' 9000 2.0T <snip> Kiinnostaisi tietää onko tuo Di/apc , Di+ap vaiko peräti trionic:lla.
DI/APC
1. Kuinka helppoa on kyseisen automallin lastuts itse.
Boksi auki ja piirin vaihto. Ei se ole kovin vaikeaa, mutta ruuvaria pitäisi osata kääntää oikeaan suuntaan, ettei DI/APC-boksin kuoren jengat mene pilalle.

Piirin uloskampeaminen ohuella ruuvarilla luonnistunee myös kohtuullisen helposti, mutta siinä täytyy pitää mielessä, että kampeaa sitä vuorotellen vähäsen kerrallaan molemmilta puolilta.. Eli ei esim niin että ruuvari toiseen päähän ja kääntää piirin pystyyn, samalla vääntäen vanhan piirin jalat ihan vinoon.
2. Mitä olen lukenut foorumilta tuntuu tuo 89' olevan juuri sellainen välimalli, mitä kukaan ei ole kauheasti kutitellut. Onko tähän jotain erityistä syytä?
Kyllähän noitakin on porukka kutitellut, mutta kaikki eivät tietyistä syistä kirjoittele autoihin tehdyistä muutoksista julkiselle foorumille.
4. Kuinka helppoa ja ""turvallista"", autoa olisi noiden steg 1 lukemien varjolla kutittaa ihan muuten vaan tyyliin diy steg
Jos DIY steg meinaa bleed-venttiiliä ilman mitään havaintoa nakutuksesta tai seoksista, niin todella paljon turvallisempaa lastuttaa.
3. Kyseisessä autossa on ollut pieniä ahto vaikeuksia Suomalaisen bensan kanssa, Venälälisen bensan kanssa toimii mainiosti. Suomalaisella bensalla nostaa ahdot tuonne punaisen ja keltaisen rajalle, siitä melkien hetkessä tiputtaa ne viisarin verran alaspäin. Kun taas venäläisellä pitää niitä hiukan tuon rajan yläpuolella.Onko kellään järkevää selitystä ns. ongelmalle?
Bensapuolen ongelmaltahan se kovasti vaikuttaa. Selvitä tämä ensin, ennenkuin alat virittämään autoasi.. Mikä oktaanilukema on pumpun kyltissä, kun tankkaat Venäjältä? Mitenkäs Suomessa, laitatko 95:ttä vai 98:a?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Kapteenivamma
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Kapteenivamma »

Juu, on tuo piirien iroittaminen jo aika tuttua hommaa elektroniikka asentajana. Mutta itse aiheeseen. Suomessa tulee tankattua 95 venäläisestä en ole aivan varma :) Suomalaisella bensalla tuo ahtopaineen tippuminen tapahtuu vain pienillä vaihteilla, 4 ja 5 vaihteella ahdot sousevat aina oikeean ja pysyvät siellä. Täytynee ilmeisesti pcs:lle laittaa tilaus chipistä menemään. Tarvitseeko tuon steg 1 kanssa moottorinohjausta muuten totuttaa tolla,,, kanttura kyytiin, täyskaasu kiihdytys ylämäkeen.

edit: Ja miten tuo ilmeisesti tuo boksi sijaitsee penkin alla, tarvitseeko penkki irroittaa vai onko viisaampaa tapaa ottaa tuo boksi "käsittelyyn".
Se nyt vain on niin!!!
Mawerick
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Omani olen lastuttanut. Ei tarvitse sen kummempia "opetteluja".

Bensalastu tuli ruiskun boksiin joka sijaitsee siinä tuulilasin alaosan edessä olevassa akvaariossa. Akusta kaapeli irti, sen jälkeen akvaarion kansi pois, boksi pois paikaltaan (liittimessä on sitten lukitusruuvi), auki ja lastun vaihto.

DI/APC:n boksi on kuskin penkin alla, riittää kun irrottaa takajalkatilasta verhoilulevyn jonka jälkeen boksin voi vetää esiin ja irrotella piuhoista.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
Vastaa Viestiin