Mikä kytkin

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Mikä kytkin

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Hei, autooni on tuloillaa kytkinremontti.
Onko autossani sama kytkin kuin aerossa?
Saako autooni laitettua isomman kytkimen?
Mitä toimenpiteitä pitää tehdä, että isomman kytkimen saa asennettua?
Auto on saab 9000CSE, 2.0 LPT vm 96.
Kiitos..

p.s
Jos kuopiossa on kohtuu hintainen asentaja, niin voisi laitella viestiä.. :)

Edit. Missä sijaitsee moottorinumero???
Viimeksi muokannut Lobo_Earthworm, To Marras 02, 2006 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Xedo
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 18:27
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Xedo »

Saab 9000 Aero -93
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

lpt:ssä on vakiona eri kytkin (2.0LPT:ssä 228mm, 2.3LPT:ssä 240mm, kuitenkin erilevy kuin täyspaineessa), eli kannattaa joka tapauksessa laittaa se Iso T:n /Aeron kytkin, lienee ainakin jäykempi? Ei vaadi mitään erityistä.

Speedparts/PCS:
2,3 T/Aero 240 94-98 8781551 40.1812 2 100 kr A
http://www.speedparts.se/prod/res_vxl_koppling.shtml

Motonet:
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, ei Eco-125kW). . . . . . 84-1840 209.23
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ahtopaine kirjoitti:Ei vaadi mitään erityistä.
Jos sattuu vaihteiston akselin rihlat sopimaan levyyn.
http://nohkola.cjb.net/saab/misc/kytkinremontti/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Ahtopaine kirjoitti:lpt:ssä on vakiona eri kytkin (2.0LPT:ssä 228mm, 2.3LPT:ssä 240mm, kuitenkin erilevy kuin täyspaineessa), eli kannattaa joka tapauksessa laittaa se Iso T:n /Aeron kytkin, lienee ainakin jäykempi? Ei vaadi mitään erityistä.

Speedparts/PCS:
2,3 T/Aero 240 94-98 8781551 40.1812 2 100 kr A
http://www.speedparts.se/prod/res_vxl_koppling.shtml

Motonet:
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, ei Eco-125kW). . . . . . 84-1840 209.23
Liekkö sitten minkä kokoinen vauhtipyötä mun saabissa.. meinaan että käykö isompi levy mitenkään tuohon...
Taitaa kuitenkin olla helpoin laittaa ihan vakiokytkin... :(
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

90-93 vuosimalleissa pitkälohkosen koneen kyljessä olevassa GMxxx laatikossa on tuo 19mm:n kytkinakseli ja siihen sopiva levy. IsoT:ssä ja Aerossa sama 240mm levy. Eli tämä:
2,3 T 240 90-93 8781353 40.1807

Tuolla laittamassasi linkissä on lähes 100%:lla varmuudella hankittu juuri tuo levy, joka sopii vain vanhempaan lootaan. Sama 19mm akseli myös 900:ssa ja 99:ssä. Vm. 94- etiäpäin tontuissa tuo FMxxx aski, joissa siis paksumpi 24mm akseli.

Varmistin asian vielä serkultanikin äsken puhelimella, hänellä CSE 2.3LPT vm. -95...johon laitettiin juuri tuo aiemmin mainitsemani vm 94-98, tarkoitettu iso-T/Aero kytkin, Speedpartsin osanro: 40.1812 (serkkumies kaivoi kuitin esille, jossa seisoi teksti iso-T/Aero sekä tuo osanro)

Mutta elekää ny minua uskoko, mittailkaa ihmeessä itte ja kysykää vaikka PCS:ltä, niin ei liene sen jälkeen epäselvyyttä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Samantien vois laittaa oikeen kytkimenkin , ts vaikka Sachsin racingin. Onhan noita toki muitakin. Eipä tartte enää miettiä ,kestääkö kytkin. Kertomasi mukaan sulla on steg 2 Voima on monesti lisääntymäänpäin ( vai eikö ole tullut mieleen steg 3 tai 4 ? ) . Kun mennään steg 4:seen , on ison T:kin kytkin äärirajoilla.
PCS , kuten todettu , kertoo varmasti lisää.
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Stegejä ei tule enää lisää, ei varmasti... :D
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Saabin vakio kykin paikoillaan.
Josk joku osaisi sen verran ruotsia että saisi trollin sivujen kautta tiedusteltua löytyisikö ruotsista mihin hintaa 2,3T vauhtipyörä........
Tai ainakin jämäkämmän mitä nykyinen.
Kiits
Eli ainaniki 2,3LPT turbon vaihtypyörön isompi kuin 2.0:lpn joten toimii premmine..??
Vielä puuttuu se vauhtipyörä,,
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Siis miksi olet etsimässä uutta vauhtipyörää? Eikö se 2.3:n levy mahdu sitä orkkispyörää vasten? Osassa 2.0Lpt malleja on 230mm kytkinpaketti jo valmiina.
Corvette C5
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

vm96 tonnarissa ei taida olla... :(
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin onko tuo sinun 2,3 vai 2,0?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

2,0
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Pääsääntöisesti

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

On 215mm levy noilla moottori numeroilla.

Article : Levy
PartNo : 8744070
Usage : B204I, B234I, B204S, B204E
Engine S086810--
Engine --V028943

Itse ostin isomman vauhtipyörän joko Mäntykorvelta tai Hernesmaan autosta. Maksoi n. vuosi sitten n.50€, joten ei tarvitse hakea välttämättä Ruotsin suunnalta.

Vakio kytkin kestää Steg 3 käytössä n. 100tkm. Joskus on ollut pieniä luistamisia, mutta pääsääntöisesti OK. Pitäsi vaihtaa Aeron kytkin, mutta kun ei saa aikaiseksi :evil:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

En löydä moottorinumeroa sitten kirveelläkään.... Mistä suunnasta sen pitäisi löytyä... :?:
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
Vastaa Viestiin