Mikä kytkin
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Mikä kytkin
Hei, autooni on tuloillaa kytkinremontti.
Onko autossani sama kytkin kuin aerossa?
Saako autooni laitettua isomman kytkimen?
Mitä toimenpiteitä pitää tehdä, että isomman kytkimen saa asennettua?
Auto on saab 9000CSE, 2.0 LPT vm 96.
Kiitos..
p.s
Jos kuopiossa on kohtuu hintainen asentaja, niin voisi laitella viestiä..
Edit. Missä sijaitsee moottorinumero???
Onko autossani sama kytkin kuin aerossa?
Saako autooni laitettua isomman kytkimen?
Mitä toimenpiteitä pitää tehdä, että isomman kytkimen saa asennettua?
Auto on saab 9000CSE, 2.0 LPT vm 96.
Kiitos..
p.s
Jos kuopiossa on kohtuu hintainen asentaja, niin voisi laitella viestiä..
Edit. Missä sijaitsee moottorinumero???
Viimeksi muokannut Lobo_Earthworm, To Marras 02, 2006 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
lpt:ssä on vakiona eri kytkin (2.0LPT:ssä 228mm, 2.3LPT:ssä 240mm, kuitenkin erilevy kuin täyspaineessa), eli kannattaa joka tapauksessa laittaa se Iso T:n /Aeron kytkin, lienee ainakin jäykempi? Ei vaadi mitään erityistä.
Speedparts/PCS:
2,3 T/Aero 240 94-98 8781551 40.1812 2 100 kr A
http://www.speedparts.se/prod/res_vxl_koppling.shtml
Motonet:
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, ei Eco-125kW). . . . . . 84-1840 209.23
Speedparts/PCS:
2,3 T/Aero 240 94-98 8781551 40.1812 2 100 kr A
http://www.speedparts.se/prod/res_vxl_koppling.shtml
Motonet:
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, ei Eco-125kW). . . . . . 84-1840 209.23
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Jos sattuu vaihteiston akselin rihlat sopimaan levyyn.Ahtopaine kirjoitti:Ei vaadi mitään erityistä.
http://nohkola.cjb.net/saab/misc/kytkinremontti/
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Liekkö sitten minkä kokoinen vauhtipyötä mun saabissa.. meinaan että käykö isompi levy mitenkään tuohon...Ahtopaine kirjoitti:lpt:ssä on vakiona eri kytkin (2.0LPT:ssä 228mm, 2.3LPT:ssä 240mm, kuitenkin erilevy kuin täyspaineessa), eli kannattaa joka tapauksessa laittaa se Iso T:n /Aeron kytkin, lienee ainakin jäykempi? Ei vaadi mitään erityistä.
Speedparts/PCS:
2,3 T/Aero 240 94-98 8781551 40.1812 2 100 kr A
http://www.speedparts.se/prod/res_vxl_koppling.shtml
Motonet:
9000 2,3-Turbo 94--98 (147/165kW, ei Eco-125kW). . . . . . 84-1840 209.23
Taitaa kuitenkin olla helpoin laittaa ihan vakiokytkin...
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
90-93 vuosimalleissa pitkälohkosen koneen kyljessä olevassa GMxxx laatikossa on tuo 19mm:n kytkinakseli ja siihen sopiva levy. IsoT:ssä ja Aerossa sama 240mm levy. Eli tämä:
2,3 T 240 90-93 8781353 40.1807
Tuolla laittamassasi linkissä on lähes 100%:lla varmuudella hankittu juuri tuo levy, joka sopii vain vanhempaan lootaan. Sama 19mm akseli myös 900:ssa ja 99:ssä. Vm. 94- etiäpäin tontuissa tuo FMxxx aski, joissa siis paksumpi 24mm akseli.
Varmistin asian vielä serkultanikin äsken puhelimella, hänellä CSE 2.3LPT vm. -95...johon laitettiin juuri tuo aiemmin mainitsemani vm 94-98, tarkoitettu iso-T/Aero kytkin, Speedpartsin osanro: 40.1812 (serkkumies kaivoi kuitin esille, jossa seisoi teksti iso-T/Aero sekä tuo osanro)
Mutta elekää ny minua uskoko, mittailkaa ihmeessä itte ja kysykää vaikka PCS:ltä, niin ei liene sen jälkeen epäselvyyttä.
2,3 T 240 90-93 8781353 40.1807
Tuolla laittamassasi linkissä on lähes 100%:lla varmuudella hankittu juuri tuo levy, joka sopii vain vanhempaan lootaan. Sama 19mm akseli myös 900:ssa ja 99:ssä. Vm. 94- etiäpäin tontuissa tuo FMxxx aski, joissa siis paksumpi 24mm akseli.
Varmistin asian vielä serkultanikin äsken puhelimella, hänellä CSE 2.3LPT vm. -95...johon laitettiin juuri tuo aiemmin mainitsemani vm 94-98, tarkoitettu iso-T/Aero kytkin, Speedpartsin osanro: 40.1812 (serkkumies kaivoi kuitin esille, jossa seisoi teksti iso-T/Aero sekä tuo osanro)
Mutta elekää ny minua uskoko, mittailkaa ihmeessä itte ja kysykää vaikka PCS:ltä, niin ei liene sen jälkeen epäselvyyttä.
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Samantien vois laittaa oikeen kytkimenkin , ts vaikka Sachsin racingin. Onhan noita toki muitakin. Eipä tartte enää miettiä ,kestääkö kytkin. Kertomasi mukaan sulla on steg 2 Voima on monesti lisääntymäänpäin ( vai eikö ole tullut mieleen steg 3 tai 4 ? ) . Kun mennään steg 4:seen , on ison T:kin kytkin äärirajoilla.
PCS , kuten todettu , kertoo varmasti lisää.
PCS , kuten todettu , kertoo varmasti lisää.
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Saabin vakio kykin paikoillaan.
Josk joku osaisi sen verran ruotsia että saisi trollin sivujen kautta tiedusteltua löytyisikö ruotsista mihin hintaa 2,3T vauhtipyörä........
Tai ainakin jämäkämmän mitä nykyinen.
Kiits
Eli ainaniki 2,3LPT turbon vaihtypyörön isompi kuin 2.0:lpn joten toimii premmine..??
Vielä puuttuu se vauhtipyörä,,
Josk joku osaisi sen verran ruotsia että saisi trollin sivujen kautta tiedusteltua löytyisikö ruotsista mihin hintaa 2,3T vauhtipyörä........
Tai ainakin jämäkämmän mitä nykyinen.
Kiits
Eli ainaniki 2,3LPT turbon vaihtypyörön isompi kuin 2.0:lpn joten toimii premmine..??
Vielä puuttuu se vauhtipyörä,,
Saab 9-5 Aero Wagon. 02, mittarissa 315000
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Pääsääntöisesti
On 215mm levy noilla moottori numeroilla.
Article : Levy
PartNo : 8744070
Usage : B204I, B234I, B204S, B204E
Engine S086810--
Engine --V028943
Itse ostin isomman vauhtipyörän joko Mäntykorvelta tai Hernesmaan autosta. Maksoi n. vuosi sitten n.50€, joten ei tarvitse hakea välttämättä Ruotsin suunnalta.
Vakio kytkin kestää Steg 3 käytössä n. 100tkm. Joskus on ollut pieniä luistamisia, mutta pääsääntöisesti OK. Pitäsi vaihtaa Aeron kytkin, mutta kun ei saa aikaiseksi
Article : Levy
PartNo : 8744070
Usage : B204I, B234I, B204S, B204E
Engine S086810--
Engine --V028943
Itse ostin isomman vauhtipyörän joko Mäntykorvelta tai Hernesmaan autosta. Maksoi n. vuosi sitten n.50€, joten ei tarvitse hakea välttämättä Ruotsin suunnalta.
Vakio kytkin kestää Steg 3 käytössä n. 100tkm. Joskus on ollut pieniä luistamisia, mutta pääsääntöisesti OK. Pitäsi vaihtaa Aeron kytkin, mutta kun ei saa aikaiseksi
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Viggen"
- Viestit: 559
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi