tonnari käynnnistyy ja sitten taas ei
tonnari käynnnistyy ja sitten taas ei
tänää ilmeni uusia ongelmia monen ongelmattoman viikon jälkeen.. potilaana on tuo 2.3t . Ensin käynnistyy normaalisti. Lyhyen ajon jälkeen pysäytys esim kaupaan.. kaupasta pois auto käynnistyy ja sammuu samantien sen jälkeen ei lähde käyntii vaikka sahais akun tyhjäks.. syttyy check engine antaa vika koodin 6 eli lambda.. virrat nollille seuraavalla starttauksella lähtee käyntiin normaalisti eikä check engine pala.. voiko viallinen lambda aiheuttaa tuon? DI-kasetit vaihdoin ristiin noista autoista ei vaikutusta....
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Missä asentoanturi sijaitsee
Ei joskus starttaa sitten millään, ja taas hetken kuluttua toimii. Mistä sais asentoanturin edullisesti ja miten syvällä se sijaitsee?
Tossa M*netin tarjoamaa valikoimaa:
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 38.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Eli tarvike 40€ ja Bosch 130€
Ja vaihda se bensapumppukin samalla:
Veikkaisin tollaiseksi:
9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø6mm lähtö. . . . . . . . . 28-1723 64.50 ???
9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø8mm lähtö (uudempi malli). 28-1385 88.00 ???
Ja taas on kilometrejä edessä.
2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 38.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???
Eli tarvike 40€ ja Bosch 130€

Ja vaihda se bensapumppukin samalla:
Veikkaisin tollaiseksi:
9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø6mm lähtö. . . . . . . . . 28-1723 64.50 ???
9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø8mm lähtö (uudempi malli). 28-1385 88.00 ???
Ja taas on kilometrejä edessä.

-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Bensapumppu vaihdettu
Pumppu vaihdettu, tekee tosi harvoin tuon käynnistyshäiriön, sekä kylmänä että lämpimänä. Melkein vuoden jo luulin korjaantuneen kun oikaisin käynnistyksen eston 2,5 mm2 kuparilla, mutta sitten taas kauniina kesäpäivänä ja sen jälkeen 4 kertaa.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
YKK tunnistin
Onko 9000 cs -94 mallissa kampi- vai nokka-akselin tunnistin vai molemmat?
Jostakin luin kampiakselin asennon tunnistimen sijautsevan öljypumpun hihnapyörän takana. Onko mahdoton vaihtaa itse? Länsiauto tarjosi 2 h työtä ja osan kanssa varmaan yli 300€. Ei viitsisi käyttää noin kallista hakuammuntaa. Voiko jossakin mitata anturilta tulevan signaalin ja näkeekö siitä mahdollisen vian?
Jostakin luin kampiakselin asennon tunnistimen sijautsevan öljypumpun hihnapyörän takana. Onko mahdoton vaihtaa itse? Länsiauto tarjosi 2 h työtä ja osan kanssa varmaan yli 300€. Ei viitsisi käyttää noin kallista hakuammuntaa. Voiko jossakin mitata anturilta tulevan signaalin ja näkeekö siitä mahdollisen vian?
Nonii.. Tähän vikaan on taas perehdytty. Tänä aamuna ei sitten lähteny käyntiin. no aikani kaapeleiden kanssa starttailtua löin suutuspäissäni ihan täysiä nyrkillä kojelaudan kanteen sulakerasian päälle ja niin hörähti saabbi käyntiin. Mikähän rele tai joku tuolla voisi aiheutta tuollaisen ongelman.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Siellä on 3 tai enemmä sellaisia vihreitä SAAB releitä, joiden kärjet saattavat jo 13 vuoden käytössä olla piikittyneet. Avaa rele, irroita vieteri, avaa koskettimet ja hio kosketuspinnasta piikit ohuella hiomapaperilla. Jos näyttävät pahalta, niin sellaisia vastuksella varustettuja releitä löytynee vain SAABin merkkiliikkeestä.