tonnari käynnnistyy ja sitten taas ei

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

tonnari käynnnistyy ja sitten taas ei

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

tänää ilmeni uusia ongelmia monen ongelmattoman viikon jälkeen.. potilaana on tuo 2.3t . Ensin käynnistyy normaalisti. Lyhyen ajon jälkeen pysäytys esim kaupaan.. kaupasta pois auto käynnistyy ja sammuu samantien sen jälkeen ei lähde käyntii vaikka sahais akun tyhjäks.. syttyy check engine antaa vika koodin 6 eli lambda.. virrat nollille seuraavalla starttauksella lähtee käyntiin normaalisti eikä check engine pala.. voiko viallinen lambda aiheuttaa tuon? DI-kasetit vaihdoin ristiin noista autoista ei vaikutusta....
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

asentoanturi ei anna vikakoodia vai?
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

ei tässä muuten mut pitäs ajaa sillä autolla sunnuntai aamuna helsinkiin ja takaisin.. uskaltaako tuolla mihinkää lähteä vai pitääkö mennä tuolla vanhemmalla.. ei huvittas sunnuntaiaamuna ennen kuutta ihmetellä tonnarin sielun elämää tien laidassa
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jos DI on vaihdettu ja bensapumppu kolisteltu, niin eipä tossa taida juuri muita yleisimpiä vaihtoehtoja, kuin tuo asentoanturi olla.
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Missä asentoanturi sijaitsee

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Ei joskus starttaa sitten millään, ja taas hetken kuluttua toimii. Mistä sais asentoanturin edullisesti ja miten syvällä se sijaitsee?
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Tossa M*netin tarjoamaa valikoimaa:

2.3 108/125/147kW 94--98 Bosch YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . 10-9108 129.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/KAMPIaks. . . . . . . . 10-9127 38.90 ???
2.3 108/125/147kW 94--98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . 10-9177 49.90 ???

Eli tarvike 40€ ja Bosch 130€ :(

Ja vaihda se bensapumppukin samalla:

Veikkaisin tollaiseksi:

9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø6mm lähtö. . . . . . . . . 28-1723 64.50 ???
9000i/T 91-- Walbro-pumppu JOS Ø8mm lähtö (uudempi malli). 28-1385 88.00 ???

Ja taas on kilometrejä edessä. :)
peepee
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 23:18
Paikkakunta: e-p

Viesti Kirjoittaja peepee »

Mulla tekee satunnaisesti samaa, mutta ei sytytä ce-valoa. Virrat nollille, takaisin päälle ja yleensä lähtee seuraavalla yrityksellä.
Mutta eikös lambdan oikkuilukin voisi tehdä tuon? Eli häiriössä antaa liikaa soppaa lämpimälle moottorille, eikä siksi käynnisty.
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Bensapumppu vaihdettu

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Pumppu vaihdettu, tekee tosi harvoin tuon käynnistyshäiriön, sekä kylmänä että lämpimänä. Melkein vuoden jo luulin korjaantuneen kun oikaisin käynnistyksen eston 2,5 mm2 kuparilla, mutta sitten taas kauniina kesäpäivänä ja sen jälkeen 4 kertaa.
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

YKK tunnistin

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Onko 9000 cs -94 mallissa kampi- vai nokka-akselin tunnistin vai molemmat?
Jostakin luin kampiakselin asennon tunnistimen sijautsevan öljypumpun hihnapyörän takana. Onko mahdoton vaihtaa itse? Länsiauto tarjosi 2 h työtä ja osan kanssa varmaan yli 300€. Ei viitsisi käyttää noin kallista hakuammuntaa. Voiko jossakin mitata anturilta tulevan signaalin ja näkeekö siitä mahdollisen vian?
MikKap83
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 17:06
Paikkakunta: Ylämaa

Viesti Kirjoittaja MikKap83 »

Nonii.. Tähän vikaan on taas perehdytty. Tänä aamuna ei sitten lähteny käyntiin. no aikani kaapeleiden kanssa starttailtua löin suutuspäissäni ihan täysiä nyrkillä kojelaudan kanteen sulakerasian päälle ja niin hörähti saabbi käyntiin. Mikähän rele tai joku tuolla voisi aiheutta tuollaisen ongelman.
9000 2.0t 96, 9-5 vector wagon 2.3tA 04
9000 cs -94
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 9000 cs -94 »

Siellä on 3 tai enemmä sellaisia vihreitä SAAB releitä, joiden kärjet saattavat jo 13 vuoden käytössä olla piikittyneet. Avaa rele, irroita vieteri, avaa koskettimet ja hio kosketuspinnasta piikit ohuella hiomapaperilla. Jos näyttävät pahalta, niin sellaisia vastuksella varustettuja releitä löytynee vain SAABin merkkiliikkeestä.
Vastaa Viestiin