9000cd vm-90 ilmastointi/vikacoodi 4???

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

9000cd vm-90 ilmastointi/vikacoodi 4???

Viesti Kirjoittaja crashline »

Eli mitä tarkoittaa vikacoodi nelonen(4)???
joka ilmestyy ilmastoinnin lämpötila näyttöön juuri kun olet käynnistämässä autoa...
Toinen asia...
Onko vakavaa että kun käännät virta avaimesta pari pykälää ennen starttia niin ei syty kaikkia merkki valoja (ohjekitjan mukaan pitäisi kaikkien tekstien syttyä palamaan)syttyy muutama esim.check engine jne...jne... :oops:
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

jaa.a

Viesti Kirjoittaja crashline »

Tietääkö kukaan tosiaan tuosta ilmastoinnin vikakoodista...mitä mahtanee merkata numero 4.??? 8O
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ilmastoinnissa on ilmeisesti neljä vikaa...
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Älä hemmetti...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Et voi olla tosissasi... :x
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Justiinsa...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Pitääkö mennä jonnekki liikkeeseen testauttamaan vehkeet vai onko muita keinoja? :cry:
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Hä...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Mikä ihmeen ja mistä sen saa vai että mitä se sitte joo en tiiä tota jos kokeilis tosiaan jos tietäs mikä se sitte ikinä onkaan nii :?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Siis käytännössä joudut menemään merkkikorjaamolle/tms paikka jossa on Saabin virallinen huolto, jossa autoon laitetaan kyseinen Tech tai ISAT-laite pistokkeeseen kiinni ja luetaan vikakoodit ilmastoinnista. Maksaa jonkinverran ja muista pyytää koodit ja tiedot myös itsellesi, ei pelkästään sille korjaamon rasvanäpille. Sitten niiden tietojen kanssa pähkäillään uudemman kerran mitä voisi tehdä ja kannattaako tehdä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Crashline, en nyt haluaisi alleviivata omaa nerokkuuttani ja kääntää veistä haavassasi, mutta teen sen kuitenkin :lol: Muistaakseni tuolla toisessa aloittamassasi topikissa yritin vinkata ilmastoinnin toimivuuden tarkastamista ennen ostoa...

Vahvasti vaan epäilen, että mikäli haluat vanhan, todennäköisesti kaun sitten antautuneen kylmäkoneen kuntoon, tulet siinä sivussa tuplaamaan autosi hankintahinnan :roll:
Ei siinä, mukavaa kyytiä saappi tarjoaa ilman ilmastointiakin :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Jep: käynti Saabilla luetuttamassa vikakoodit. Kysy/ota ylös sekä itse ne koodit että huoltomiehen antamat kuvaukset kullekin koodille. Ihan vertailun vuoksi vaan; kyllä ne koodit täällä avataan ei siinä mitään... Vikojen lukumäärää (4) ei vielä välttämättä kannata pelästyä, osa voi olla hyvinkin yksinkertaisia ja johtua toisistaan.

Suurempi todennäköisyys on sillä että pitkään epäkunnossa ollut, käyttämätön/käymätön järjestelmä on jo kuoleentunut esim. tiivisteiden, x-venttiilin, kuivaimen ja pahimmassa tapauksessa kompurankin osalta --> kaikki uusiksi. Sitä on kuitenkin tässä vaiheessa turha arvailla..

Koko järjestelmän kunnollinen huoltaminen on tosiaan hinnoissaan (vaikka osien ja työn hinnat ovat kovasti laskeneetkin ilmastoinnin yleistymisen myötä). Tähänhän pätee se, että käytettyjä osia on ihan turha sinne hankkia, koska jokainen epäonnistunut täyttö ja kokeilu maksaa sen pyöreät 100€.

Kokemuksesta: ACC on varsin käyttökelpoinen laite ilman kylmennystäkin. Onnettoman selitys tietysti, mutta esim. talvisaikaan automatiikka pelaa ihan kuten alunperin on tarkoitettukin, ja pääasia toteutuu eli nappuloihin ei tarvii koskea, mitä nyt takalasin lämppärin joutuu napsauttamaan joka aamu pois päältä (ACC1, ei ohjelmointimahdollisuutta :? ) Kesällähän sitä kylmää kyllä kaipaisi, varsinkin kun systeemi huudattaa puhallinta yrittäen laskea sisälämpötilan 21 asteeseen 28-asteisella tuloilmalla.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Kysästäänpäs nyt tässä. Eli acc1 ja kalibroinnin jälkeen vikakoodien lukumäärä 1 ja vikakoodi ilmeisesti tuo näyttöön tullut "sc". Mitähän mahtaa tarkoittaa? Ilmastointi kyllä pelaa ihan nätisti, mutta haluttaisi eroon tuosta ainoastakin "viasta".

*edit* Vanhasta keskustelusta selvisi, että vika lämmönsäätömoottorissa?
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Aivan niin......

Viesti Kirjoittaja crashline »

Kysymys kuuluu näin kuinka ja kannattaisiko minunkin resetoida tuo ilmastointi järjestelmä/kalibroida se ja kuinka se tapahtuu....tuohon autoon nimittäin vaihdettiin eilen Syyläri...en tiedä vaikuttiko tuo mitenkään tuohon että siinä on tuo koodi nr.4....kylmää kyllä tulee nii maan perhanasti siitä kyllä ei ole puutetta ja toimii lämmityskin vallan mainiosti. Tuo koodi nr.4 vain häiritsee :x
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Jeppss:...

Viesti Kirjoittaja crashline »

Täytynee kokeilla heti kun pääsen tästä töistä pois klo.20:00....Kattotaan kuinka äijän käy :D
crashline
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 10:39
Paikkakunta: Askola

Jeeahh..

Viesti Kirjoittaja crashline »

Se on kunnossa sittenkin...
Tein tuon AUTO ja sit sitä tota<->nappulaa ja pikkanen odotus se hävisi se numero neljä pois. Sammutin ja käynnistin auton uudelleen eikä se vikakoodi nr.4 ilmestynyt enää, tuli suoraan tuo lämpötila näyttöön :D
Vastaa Viestiin