Jep: käynti Saabilla luetuttamassa vikakoodit. Kysy/ota ylös sekä itse ne koodit että huoltomiehen antamat kuvaukset kullekin koodille. Ihan vertailun vuoksi vaan; kyllä ne koodit täällä avataan ei siinä mitään... Vikojen lukumäärää (4) ei vielä välttämättä kannata pelästyä, osa voi olla hyvinkin yksinkertaisia ja johtua toisistaan.
Suurempi todennäköisyys on sillä että pitkään epäkunnossa ollut, käyttämätön/käymätön järjestelmä on jo kuoleentunut esim. tiivisteiden, x-venttiilin, kuivaimen ja pahimmassa tapauksessa kompurankin osalta --> kaikki uusiksi. Sitä on kuitenkin tässä vaiheessa turha arvailla..
Koko järjestelmän kunnollinen huoltaminen on tosiaan hinnoissaan (vaikka osien ja työn hinnat ovat kovasti laskeneetkin ilmastoinnin yleistymisen myötä). Tähänhän pätee se, että käytettyjä osia on ihan turha sinne hankkia, koska jokainen epäonnistunut täyttö ja kokeilu maksaa sen pyöreät 100€.
Kokemuksesta: ACC on varsin käyttökelpoinen laite ilman kylmennystäkin. Onnettoman selitys tietysti, mutta esim. talvisaikaan automatiikka pelaa ihan kuten alunperin on tarkoitettukin, ja pääasia toteutuu eli nappuloihin ei tarvii koskea, mitä nyt takalasin lämppärin joutuu napsauttamaan joka aamu pois päältä (ACC1, ei ohjelmointimahdollisuutta

) Kesällähän sitä kylmää kyllä kaipaisi, varsinkin kun systeemi huudattaa puhallinta yrittäen laskea sisälämpötilan 21 asteeseen 28-asteisella tuloilmalla.