Ilmastoinnin ilmanohjausläppäprobleema

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Ilmastoinnin ilmanohjausläppäprobleema

Viesti Kirjoittaja LR »

Auto -89 tonnari, varustettuna ACC1. Nyt on sellainen ongelma, että hanskalokeron takana sijaitsee kaksi säätömoottoria ja toinen ei toimi... Kyseessä on se moottori, joka säätelee ilmaläppää tuulilasille/pääsuuttimille. Tänään laitoin toisen moottorin tilalle, mutta ei auttanut. Sitten laitoin kyseisen moottorin liittimen sille toiselle moottorille(joka toimii täysin), mutta ei puhunut sekään sanaakaan. Eli jostain on virrat moottorille hukassa, mutta mistä, ACC-yksikkö? Nyt on kojelauta auki, enkä ennen laita kiinni, kun vika on korjattu! :twisted:

EDIT: Niin ja vikakoodiksi antaa 6C
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Mimmi kirjoitti:Vikakoodi 6C = ilmanjakorummun läppämoottori oikosulussa tai jumissa (virta liian suuri).
ACC rajottaa moottorien saamaa virtaa.
Jepjep, mutta kun ei toimi ehjällä moottorillakaan? :evil:
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Joo, täytyy koittaa ehjällä paneelilla. Toivottavasti sillä korjaantuisi. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Nyt toimii!

Tänään vaihdoin ehjän paneelin (Kiitos Tuhalle!), mutta vika ei täysin korjaantunut, myös säätömoottori oli viallinen, välillä ei pyörinyt ja välillä pyöri... :lol: Nyt molemmat kunnossa ja läpät toimii iloisesti! :D Hiukan kinkkinen, kun kaksi vikaa samaan aikaan! :evil: No, pääasia, että tuli kondikseen.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

LR kirjoitti:myös säätömoottori oli viallinen
Jos intoa riittää, kokeilepa huviksesi mitata oliko moottorin asentopotentiometri hypännyt pois kalibroinnistaan, se on helppo korjata.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 266#148266
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4994
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

LR kirjoitti:Nyt toimii!

Tänään vaihdoin ehjän paneelin (Kiitos Tuhalle!)......
Eipä siinä mitään kiittelemistä :!: :!:
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

jus kirjoitti:
LR kirjoitti:myös säätömoottori oli viallinen
Jos intoa riittää, kokeilepa huviksesi mitata oliko moottorin asentopotentiometri hypännyt pois kalibroinnistaan, se on helppo korjata.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 266#148266

Moottori lähti aina käymään, kun meisselillä koputteli eli ehkä vaikuttaisi sisäiseltä vialta.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin