Männänrengas paskana?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Männänrengas paskana?

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tuossa aiemmin kirjoittelin venttiilinnostinten rallatuksesta mutta ääni ei enää tule niistä kun vaihdoin toiset nostimet. Ääni on todella samanlainen ku venojen rallatus mutta huikeasti kovempi. Sit uutena ilmiönä on pakoputkesta tuleva melko suuri määrä öljysavua 8O Voiko katkennut öljyrengas tai muu rengas tuota aiheuttaa? Auto muuten kyllä toimii hyvin. Millä voin selvittää sen onko renkaat poikki?

Venavarrenkumit ovat uudet. Turbo tuskin öljyä läpi päästää kun pitäis olla ok kunnossa.
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Semmosen huomion oon viel tehny että savutus ei ala heti ku auton käynnistää...äsken sai olla varmaan 2min ilman savua 8) Kolkatus kuuluu enemmän tuosta 1 ja 2 pytyn kohdilta. Tosin tulpat eivät olleet mustia. Koneeseen vaihdettu uudet alakerran laakerit ja niillä ajettu vasta 650km. Kun kokosin koneen ja löin käyntiin niin ääni alkoi heti kuulumaan.

Mielestäni välystä ei ollut männätapissakaan. Kohta tulee kone myyntiin jos ei ala korjaantumaan. Tyhjäkäynnillä ääni on pahin...tietyllä kierroksella ääntä ei oikeastaan edes kuulu.

Ainiin ja kyseessä 2,0T B202
Saab 9-5 2,0t -1999
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jos männänrengas katki niin huohotus aika rajua. mittaa puristukset.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Nypit suuttimien liittimet yksi kerrallaan irti, ja vertaat muuttuuko käynti erilailla eri pyttyjen kohdalla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Mitä tuolla toimenpiteellä tarkistetaan? Otin 3. pytyn piuhan irti niin kävi takerrellen. Pitää testata muut pytyt kans.
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

jos männänrengas katki niin huohotus aika rajua. mittaa puristukset.
Huohotus ei taida olla normaalia kovempaa eli männänrenkaat taitas olla ok!
Saab 9-5 2,0t -1999
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Myöskään suuttimien johtojen irti nyppiminen ei tuottanut tulosta...käynti vain heikkeni. Huomenna taidan nostaa kannen irti vaikka ehjä se kyllä on. Varmistan koneen osa osalta.
Saab 9-5 2,0t -1999
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

kopote12 kirjoitti:Myöskään suuttimien johtojen irti nyppiminen ei tuottanut tulosta...käynti vain heikkeni. Huomenna taidan nostaa kannen irti vaikka ehjä se kyllä on. Varmistan koneen osa osalta.
Siis tuolla haetaan sitä, että heikkeneekö käynti yhtä paljon joka pytyn välillä. Jos yhden pytyn kodalla käynti heikkenee vähemmän kuin muiden kohdalla niin silloin siinä on jotain häikkää. Tosin ihan pieni vaurio ei vielä erotu tolla.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Tänään kävin korjaamolla jutustelemassa ja epäili männäntappeja liian tiukoiksi jolloin mäntä paukuttaa putkeen. Voisi hyvinkin olla mahdollista...venttiileihin en usko vaikka eka meinasin ne irti ottaakin.
Saab 9-5 2,0t -1999
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

kopote12 kirjoitti:Tänään kävin korjaamolla jutustelemassa ja epäili männäntappeja liian tiukoiksi jolloin mäntä paukuttaa putkeen. Voisi hyvinkin olla mahdollista...venttiileihin en usko vaikka eka meinasin ne irti ottaakin.
Mulla T8-kone kilisi ja kolisi hienosti juuri yleisimmällä ajoalueella,
muuten pelasi oikein hienosti.

Joku korjaamoheppu miltä ohimennen kysyin arveli, että männäntappi olisi irronnut. :roll: niin varmaan joo.

Avasin koneen ja kiristin alemman ketjuohjurin pultit,
mekkala loppui kuin seinään.
Olivat kaljoissa tehdyssä kasauksessa sitten jääneet kait melko löysälle
Vastaa Viestiin