Kaket lakkasivat toimimasta
Kaket lakkasivat toimimasta
Kävipä niin, että kun olin reissussa, pakkanen putosi -30 huitteille ja auton käyttäjät onnistuivat saamaan akun täysin tyhjäksi (ts ei enää luovuttanut virtaa yhtään, esim. radion muisti tyhjeni). Apuvirralla lähti tietysti heti käyntiin ja pari päivää oli laturissa.
Molemmat kaukosäätimet (häly/lukot) lakkasivat toimimasta. Aika brutaalia hommaa mennä autoon avaimella...
Hajosiko autosta jotain kallista vai missähän vika?
Molemmat kaukosäätimet (häly/lukot) lakkasivat toimimasta. Aika brutaalia hommaa mennä autoon avaimella...
Hajosiko autosta jotain kallista vai missähän vika?
Saab 9000 CSE 2.3tA -96
Ettei vain tarttis kalibroida kakeja uudestaan. Ainakin mulla joutuu avausnappia painelemaan 4-5kertaa jos on ollut akku irti ennenkuin auto tajuaa availla ovia.
-tuomas-
-tuomas-
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Omissa
Omissa lähtee toimimaan kun painaa ensi avausnappia ja sen jälkeen tavaratilan aukaisunappia.
Jos ei muuten lähde toimimaan, niin kannattaa tarkistaa vielä sulakkeet ja jos sieltä ei löydy vikaa, niin todennäköisesti tarvitsee säätimet opettaa uudestaan TECH:llä
Jos ei muuten lähde toimimaan, niin kannattaa tarkistaa vielä sulakkeet ja jos sieltä ei löydy vikaa, niin todennäköisesti tarvitsee säätimet opettaa uudestaan TECH:llä
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Eipä lähteneet kaket toimimaan painelemalla nappuloita. Oulun Aineella huollossa yritettiin TECH:llä opettaa ECU:lle (?) kaket uudestaan, 35 eur.
ECU on kuulemma sökö, TECH sen löytää muttei voi mitään tehdä. Uusi 750 eur ja pari tuntia työtä eli 132eur.
Onko ideoita kuinka pienemmällä rahalla saada kaket taas pelaamaan? Hälykin olisi tietysti kiva...
ECU on kuulemma sökö, TECH sen löytää muttei voi mitään tehdä. Uusi 750 eur ja pari tuntia työtä eli 132eur.
Onko ideoita kuinka pienemmällä rahalla saada kaket taas pelaamaan? Hälykin olisi tietysti kiva...
Saab 9000 CSE 2.3tA -96
Yleisin ongelma tuossa kaukosäädinten ohjelmoinnissa on se, että mekaanikot eivät jaksa lukea Techin opastuksia, jossa sanotaan, että VSS:llä varustettujen autojen kaukosäädinten ohjelmointi suoritetaan seuraavasti:
Aluksi kytketään virta päälle ja virta pidetään kytkettynä koko toimenpiteen ajan, jotta ajonesto ei mene päälle(techillä ei tosin saa hälyyn edes yhteyttä jos virta ei ole kytkettynä).
1: poistetaan kaikki kaukosäätimet
2: ohjelmoidaan säädin kerrallaan techin ohjeiden mukaisesti
Olen tässä lyhyen ajan sisällä ohjelmoinut autooni kaiken kaikkiaan 4 kpl kaukosäätimiä(tällä hetkellä 3 kpl on käytössä) ja vaikka minulla ei edes ole koulutusta tuohon, niin sainpa homman tehtyä. Täytyy olla aika kädetön tai sitten lukutaidoton, jos ei saa tuota tehtyä.
Matti
Aluksi kytketään virta päälle ja virta pidetään kytkettynä koko toimenpiteen ajan, jotta ajonesto ei mene päälle(techillä ei tosin saa hälyyn edes yhteyttä jos virta ei ole kytkettynä).
1: poistetaan kaikki kaukosäätimet
2: ohjelmoidaan säädin kerrallaan techin ohjeiden mukaisesti
Olen tässä lyhyen ajan sisällä ohjelmoinut autooni kaiken kaikkiaan 4 kpl kaukosäätimiä(tällä hetkellä 3 kpl on käytössä) ja vaikka minulla ei edes ole koulutusta tuohon, niin sainpa homman tehtyä. Täytyy olla aika kädetön tai sitten lukutaidoton, jos ei saa tuota tehtyä.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Jos on Kokkolan suunnalla käyntiä, niin laita ajoissa yv:tä. Kokeillaan saadaanko kaket toimimaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki