Tonttu tinttailee.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Tonttu tinttailee.

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Eli seuraavanlainen ongelma. Auto sammuu jarruttaessa esim. liikennevaloihin. Paikallaan ollessa kun laittaa D:lle niin meinaa sammua. Vaihde vapaalla käy suht normaalisti ja ringit seilaa n.800-1000rpm. Sitten ku ajelee tasakaasulla vaikka 60km/h niin yhtäkkiä se kiihdyttää hieman ittekseen. Urku auki vetää kyllä hyvin. Pirullista :evil: Etsin kyllä haulla, mut siellä on niin kaiken kirjavaa :roll:
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Jos ei oo TCS, niin tyhjäkäynti solenoidi jumissa, tai kaasuläpän asentoanturi paskana.

Kannattais aloittaa tosta tyhjäkäyntiventtiilistä.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Viallinen By Pass- venttiili teki juuri jarrutettaessa samaa moottorin sammumista (automaagi), sehän on peruskauraa. Oireileva magneettiventtiili voisi aiheuttaa tuota itsekseen kiihdyttelyn tunnetta?
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Ei ole TCS. Pitää tos kattoo vähä tarkemmin kun tulee aikaa. Mites toi pässin kunto testataan? Ainaki se suhauttaa edelleen kivasti.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Öö tuota tietääkseni ainakaan vakio Bosch:in By Pass- venttiilin ei pitäisi kunnossa ollessaan suhautella mitään kuskin pallilta korvin kuultavaa.. Sitähän nuoriso hakee käytettävyyden kustannuksella noilla Dumpeillansa, eli "Katu-uskottavia" ääniä autostansa mitä ei vakio By Passilla saa aikaan.

En tiedä miten "pässin" kunto testataan, mutta se ei ole vaikea vaihtaa ja maksoi viimeksi Saabin tiskillä Tampereella 39€.
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Ei tuossakaan sihaukset kabiiniin kuulu, mut jos ikkuna on auki niin sit kuuluu.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

En kuule omasta mitään sihauksia/suhauksia, edes vaihdoissa automaatilla vaikka ajelen välillä ikkuna osittain auki (Röökaan). Kone itsessään on todella hiljainen juuri tehdyn kansi- ja jakopääremontin ansiosta, eli ei peitä ääniä.

Kyllä ma luulen että se Boschin venttiili on vain tullut tiensä päähän, varsinkin jos on sitä vanhaa muovirakenteista mallia mitä täälläkin viisaammat ovat kironneet.

Tietenkin löysät liitokset ahto/imuputkistossa saattavat sekoittaa seoksia, pitää ääntä, ja rykiä ajossa.. Mutta kai ne olet jo tarkistanut?

En pyri loistamaan tiedoillani, vaan nämä ovat juuri niitä oman kantapään kautta opittuja asioita.. :?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Väittäisin että vakio ja toimivakin by-pass suhauttaa enemmän(ihan kuultavasti) trionic tonnarissa kun taas vanhemmissa(DI/APC) se ääni vaimenee enemmän. Johtuu varmaan siitä MAF mötikästä...
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Kyllä se passi trionicissa aivastelee ihan kuultavasti. Itellä taitaa pitää kyllä vähän liiankin kovaa ääntä, vaikka mistään en syytä löydä. :roll:
Mites se voi automaatissa avata passia vaihdoissa? Siis jos pitää kaasun tasasena?
M97CSB234EFM57001 RE85
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Minä en kyllä ole koskaan kiinnittänyt huomiota passin ääntelemiseen, se kyllä voi johtua tuosta automaatistakin.
Siinähän ei kierrosluvut "hypi" niin rajusti kuin manuaalissa.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Ei se mullakaan vaihtaessa aivasta, mut jos polkasee huolella ja sitten päästää kaasun ennen kun tomaatti vaihtaa niin sit suhahtaa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Ei nuo "ilmavaivat" kuten vuodot jne T5 koneessa paljoa vaikuta muuta kuin että ei tule täydet paineet kun ei se mittaa ilmamäärää vaan absoluuttista painetta imusarjassa. LH:ssa tulee ongelmia esim. rikkinäisen pässin kanssa kun jo mitattu ilmamäärä pääsee pihalle.
Itsellä toimiva "viggen"-pässi -110 loppuinen ja kyllä sen tomaatillakin kabiinin puolellekkin kuulee kun päästää kaasun jos painetta on paljon.
Ainahan sitä voi väärässä olla mutta minäkin veikkaan tyhjäkäyntimoottoria :D
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
makka
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Loka 30, 2006 20:47
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja makka »

Sama vika omassa saabissa. Sammui lähes aina kun jarrutti valoihin. Myös kun laittoi D:lle niin sammahti. Lähti heti kuitenkin käyntiin.
Paikallinen automaattilaatikko asiantuntija vaihtoi 11 tiivistettä laatikosta ja nyt auto toimii kuin unelma!
9000 2.3 GRIFFIN TURBO AUT -91
exät:
900 -87
900i 2.1 -92
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

Saabilla tais olla vain vähän kevätflunssaa :lol: Nyt taas toimii ku unelma! 8) Vaihdon kyllä yhden alipaineletkun joka oli hieman revennyt, joten saattoi parantua siitäkin.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Vastaa Viestiin