Remmien vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Remmien vaihto

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Onko kaikissa 9000:ssa "joisikiristys".vai kuinka kireälle moniurahihna pitää kiristää.Ilmastoinnin remmi menikin poikki ja uusin molemmat.
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Jos kahdella hihnalla niin molemmilla hihnoilla on mekaaninen kiristys. Kiritys riittävän kireälle ettei luista.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Moniuraremmin kiristys onki näkösällä mutta kiilaremmi mistähän sen kiristys löytyy.Kiitos ed vinkistä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

s.linnama kirjoitti:kiilaremmi mistähän sen kiristys löytyy.
Löysäät hiukan kompressorin alapuolella kiristysrullan keskellä olevaa 13 mm mutteria ja pyörität sen alla olevaa 15 mm mutteria, niin hihna kiristyy tai löystyy, pyörityssuunnasta riippuen. Lopuksi kiristät 13 mm mutterin.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... pyora.html

Kuvassa osa 31 on se 13 mm lukitusmutteri ja 30 on se 15 mm säätömutteri. Se pyörittää hammasholkkia 29 kannakkeessa 24 olevaa hammastusta vasten ja siirtää hihnapyörää.
Viimeksi muokannut jus, Su Marras 11, 2007 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Kiitoksia,nyt on homma hoidossa.
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: Remmien vaihto

Viesti Kirjoittaja jamppav »

purkuautossa oli jokin ihme mötikkä johon tuli kompuralta 1 johto, toinen meni ties mihin. ja sitten lähti joku alumiininen johto kompuralle menevään letkuun siihen alumiini osaan. en ole muissa semmosta nähny, ja se näyttiki ite tehdyltä. kai sen voi jättää pois ja laittaa siistimmän letkun?
saab 9000 cd aut -89
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re: Remmien vaihto

Viesti Kirjoittaja jamppav »

Mimmi kirjoitti:Johdon toinen pää menee kompuran sisällä magneettikytkimelle.
Se mötikkä on ylilämpösuoja, jos haluat poistaa sen, laita johdot yhteen, jotta kompura käynnistyy.
ok kiitos, on se vaan hirveän näkönen kätöstys
saab 9000 cd aut -89
jamppav
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Huhti 30, 2010 23:42
Paikkakunta: merijärvi

Re:

Viesti Kirjoittaja jamppav »

jus kirjoitti:
s.linnama kirjoitti:kiilaremmi mistähän sen kiristys löytyy.
Löysäät hiukan kompressorin alapuolella kiristysrullan keskellä olevaa 13 mm mutteria ja pyörität sen alla olevaa 15 mm mutteria, niin hihna kiristyy tai löystyy, pyörityssuunnasta riippuen. Lopuksi kiristät 13 mm mutterin.

http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... pyora.html

Kuvassa osa 31 on se 13 mm lukitusmutteri ja 30 on se 15 mm säätömutteri. Se pyörittää hammasholkkia 29 kannakkeessa 24 olevaa hammastusta vasten ja siirtää hihnapyörää.
miksi mulla menee se kiristimen hihnapyörä menee ihan vinoon? tuleeko se kiinnitys rauta silleen että ne kaks kiinnityspistettä on ulompana moottoriin nähden? mulla on kaks niitä rautoja ja molemmat on samanlaisia, eli ei ole vääntynyt.
saab 9000 cd aut -89
Vastaa Viestiin