Kyseessä on siis joku 90-luvun puolelta oleva tonnari(tarkkaa tietoa vuosimallista ei ole) joka on rutattu ja keulaosaltaan palanut. Onko jossain ohjeita ratin irrotukseen ja onko jotain erityistä huomioitavaa ratin irrottamisessa turvallisesti(koska kojelauta/ratti/jalkatilamatot ovat käyneet kuumina, osin sulaneet/palaneet)?
Sähköjähän siellä ei ole ollut aikoihin, koskapa akku ja johtosarjat ovat palaneet, lähinnä epäilyttää tuo "lämpökäsittelyn saanut" ratti ja se bag:in panos..
Ratin irrotus(airbagillinen) kolariautosta
Ratin irrotus(airbagillinen) kolariautosta
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Samalla varovaisuudella irroitus kuin muutenkin?
Itse ainakin jos irrottaisin, pitäisin naaman etäällä siitä bägistä siltä varalta että päättäisi laueta penkkiä/kattoa kohti.
Toki jos ratti on lämpökäsittelyä saanut niin saattaa bägin systeemit ratin sisällä olla miten sattuu ja mahdollinen laukeaminenkin tapahtua miten sattuu?
Itse ainakin jos irrottaisin, pitäisin naaman etäällä siitä bägistä siltä varalta että päättäisi laueta penkkiä/kattoa kohti.
Toki jos ratti on lämpökäsittelyä saanut niin saattaa bägin systeemit ratin sisällä olla miten sattuu ja mahdollinen laukeaminenkin tapahtua miten sattuu?