Ratin irrotus(airbagillinen) kolariautosta

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Ratin irrotus(airbagillinen) kolariautosta

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kyseessä on siis joku 90-luvun puolelta oleva tonnari(tarkkaa tietoa vuosimallista ei ole) joka on rutattu ja keulaosaltaan palanut. Onko jossain ohjeita ratin irrotukseen ja onko jotain erityistä huomioitavaa ratin irrottamisessa turvallisesti(koska kojelauta/ratti/jalkatilamatot ovat käyneet kuumina, osin sulaneet/palaneet)?

Sähköjähän siellä ei ole ollut aikoihin, koskapa akku ja johtosarjat ovat palaneet, lähinnä epäilyttää tuo "lämpökäsittelyn saanut" ratti ja se bag:in panos..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Samalla varovaisuudella irroitus kuin muutenkin?
Itse ainakin jos irrottaisin, pitäisin naaman etäällä siitä bägistä siltä varalta että päättäisi laueta penkkiä/kattoa kohti.
Toki jos ratti on lämpökäsittelyä saanut niin saattaa bägin systeemit ratin sisällä olla miten sattuu ja mahdollinen laukeaminenkin tapahtua miten sattuu?
Vastaa Viestiin