Itse olen tämän homman tehnyt niin, että jotain sopivaa jäähyjärjestelmän myrkkyä paisariin. Nestemmäistä mieluiten. On muuten muutamien kertojen jälkeen alkanut paisarikin olemaan uuden näköinen. Kirkas ja puhdas pohjasta, jee
Sitten ajoa, niin että on varmasti termari auennut ja pesuaine on kiertänyt tovin aikaa koko järjestelmässä.
Sitten auto ylös ja se keskimmäinen muovi irti auton alta.
Jäähyn vasemmasta kulmasta kierretulppa auki ja nesteet pihalle.
Auto alas ja letkulla vettä paisariin, niin että lopulta tulee jäähyn tyhjennysreiästä puhdasta vettä. Ei saa kokonaan huuhdeltua, kun on termarin ns takana nestettä, mutta huuhtelee kuitenkin.
Auto ylös ja proppu kiinni.
Vaihtaisin samalla uuden termarinkin varmuudeksi tässä kohtaa.
Uutta 50/50 nestettä sisään. Samaa väriä, mitä aiemminkin. Jos vihreää, niin EI PUNAISTA sekaan. MAX rajaan asti, eli täyteen paisari.
Auto käyntiin, korkki kiinni tai auki, en ole huomannut mitään eroa. Neste vajuu hyvää tahtia, lisää sitä ja pidä se nestepinta MIN ja MAX välissä.
Kun kerran on flekti pyörähtänyt, niin homma valmis.
Tsekkaa vielä kerran nestepinta ja sitten vaan kovaa ajoa.
Itse teen näin, jotkut toisin. Teen tämän kerran vuodessa, kun tuota lohkolämppäriä käytän ahkeraan syksyisin ja talvisin.
-Hessu-