Milloin tuli Di/apc motit?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

niin elikkä minä vuonna tuli saabeihin suorasytkä motit? että onko niitä tullu tehtaalta cc korimalliin vai onko kaikkiin vastaan tuleviin vaihdettu moottori tai muunnettu se sytkä?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Asiaa sivuten di+abc järjestelmään. Molemmat poksit on irti lämppärirempan takia, niin kumpaan tulee virilastut? Siihen missä lukee jetronic vai mustaan muoviseen vai molempiin?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja jus »

Vm 1988 esiteltiin CD-korimallissa DI+APC
Vm 1989 oli DI/APC kaikissa korimalleissa
Tämä koskee turbomalleja.
Ruiskumalleihin suorasytytyskasetti tuli vasta 94 trionicin myötä, kun CC-korimallin valmistus oli jo loppunut?

Jos DI+APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää muokata APC-boksia.
Jos DI/APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää laittaa lastu DI/APC-boksiin.

Jos haluaa APC, DI+APC- tai DI/APC-autossa samalla lisätä polttoaineensuihkutusta, pitää muuttaa ruiskuboksin (Jetronic) lastua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Mulla on ollu kaapissa puoli vuotta 2 viri-hämähäkkiä toisessa lukee di/abc ja toisessa fuel. Aattelin nyt kokeilla, kun poksit on irti. Tuleeko fuel jetronic-poksiin ja di/abc siihen toiseen mustaan muoviseen samankokoiseen poksiin?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja ecopower »

jus kirjoitti:Vm 1988 esiteltiin CD-korimallissa DI+APC
Vm 1989 oli DI/APC kaikissa korimalleissa
Tämä koskee turbomalleja.
Ruiskumalleihin suorasytytyskasetti tuli vasta 94 trionicin myötä, kun CC-korimallin valmistus oli jo loppunut?

Jos DI+APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää muokata APC-boksia.
Jos DI/APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää laittaa lastu DI/APC-boksiin.

Jos haluaa APC, DI+APC- tai DI/APC-autossa samalla lisätä polttoaineensuihkutusta, pitää muuttaa ruiskuboksin (Jetronic) lastua.
DI-tuli mukaan myös 2,3 iivareihin -90!
8)
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja ASTech »

suapas kirjoitti:Mulla on ollu kaapissa puoli vuotta 2 viri-hämähäkkiä toisessa lukee di/abc ja toisessa fuel. Aattelin nyt kokeilla, kun poksit on irti. Tuleeko fuel jetronic-poksiin ja di/abc siihen toiseen mustaan muoviseen samankokoiseen poksiin?
Taitaa olla juuri niin. Selviää viimeistään siitä, että lastut ovat eri kokoiset.
Lyhyempi lastu tulee DI/APC boksiin ja pidempi ruiskuboksiin.
900C -86
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Niin et onko tehtaalta tullut ihan cc koppaseen 2.0turboon tota Di/Apc järjestelmällä olevaa? vai onko kaikkiin cc:hen mitkä tulee vastaan niin itse vaihdettu?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mimmi please, elä sitten vastaa jos et jaksaa kirjoittaa pidempiä vastauksia. :-(
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Joo mutta tuosta vastauksesta ei käynyt ilmi kumpaa kysymystä tarkoitit...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Ikotion kirjoitti:Niin et onko tehtaalta tullut ihan cc koppaseen 2.0turboon tota Di/Apc järjestelmällä olevaa?
Mimmi kirjoitti:On.
Mitäs epäselvää tässä muka oli?
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja a9000 »

kun nyt nämä di:t on keskustelussa niin kysynpä ohimennen: mitä järkeä on nähdä kauhia vaiva ja vaihtaa vanhempaan virranjakajalla olevaan (esim. cc-tonnari) koneeseen Saabin DI-sytkä, jos kerta saman asian (?) ajaa sytytyksen hoitaminen tarvikkeena saatavalla hukkakipinäpuolalla (opin juuri että sellaisia on :) ) joka on minun käsitykseni mukaan kestävämpi ratkaisu kuin vaihtaa sitä penteleen punaista 200-300euron hintaista di-boksia joka toinen vuosi, tai milloin se nyt sattuukin menemään rikki...

Vai liittyykö tuo Saadin DI:n asennus sitten siihen että laitetaan ko. autoon trionic ohjaus? mutta eikö senkin voisi hoitaa ohjelmoitavalla ruiskulla? jaa mutta ruisku ei ota nakutusta ainakaan huomioon joo... ja taas olis pois se punaisen di:n murhe... onneks ei ole omissa ko. kapinetta, kun ei ole tonnaria enää!

saa selventää harhaisia käsityksiäni asioista
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7773
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Voi sen DI:n jälkiasentaa. Aika yksinkertainen juttu vieläpä tonnarissa, kunhan haalii käsiinsä sen M88 CD:stä otetun pelkän DI-boksin..

En osaa sen kummemmin perustella sen järkevyyttä, itse kuitenkin tykkään DI:stä enemmän kuin jakajasytkästä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

a9000 kirjoitti:kun nyt nämä di:t on keskustelussa niin kysynpä ohimennen: mitä järkeä on nähdä kauhia vaiva ja vaihtaa vanhempaan virranjakajalla olevaan (esim. cc-tonnari) koneeseen Saabin DI-sytkä, jos kerta saman asian (?) ajaa sytytyksen hoitaminen tarvikkeena saatavalla hukkakipinäpuolalla (opin juuri että sellaisia on :) ) joka on minun käsitykseni mukaan kestävämpi ratkaisu kuin vaihtaa sitä penteleen punaista 200-300euron hintaista di-boksia joka toinen vuosi, tai milloin se nyt sattuukin menemään rikki...

Vai liittyykö tuo Saadin DI:n asennus sitten siihen että laitetaan ko. autoon trionic ohjaus? mutta eikö senkin voisi hoitaa ohjelmoitavalla ruiskulla? jaa mutta ruisku ei ota nakutusta ainakaan huomioon joo... ja taas olis pois se punaisen di:n murhe... onneks ei ole omissa ko. kapinetta, kun ei ole tonnaria enää!

saa selventää harhaisia käsityksiäni asioista
Et tee sillä pelkällä hukkakipinäpuolalla mitään.

Hukkakipinäsytytys kun vaati myös vähän älyä toimiakseen. Ei riitä että kytket tulpanjohdot hukkakipinäpuolaan ja näin pääset eroon virranjakajasta... Vaatii kaveriksi hestecin/haltechin/vemssin/megan/tai jonkun vehkeen joka osaa kipinää ohjata. Ja lisäksi hukkakipunakin vaatii sen triggeröinnin...

Saabin "stand-alone" DI ei vaadi Trioniccia.

Kyllä Saabin DI taitaa olla se vähätöisin ja halvin jakajaton ratkaisu kunhan sopivan DI-paketin vaan löytää.
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Milloin tuli Di/apc motit?

Viesti Kirjoittaja suapas »

Kyllä Saabin DI taitaa olla se vähätöisin ja halvin jakajaton ratkaisu kunhan sopivan DI-paketin vaan löytää.[/quote]

Ja helppo viritellä 8)
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img870072.jpg
Tänään laitoin "uudet" hämähäkit....huomenna uus lämppärin kenno....ja sit testaamaan :twisted:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Vastaa Viestiin