Milloin tuli Di/apc motit?
Milloin tuli Di/apc motit?
niin elikkä minä vuonna tuli saabeihin suorasytkä motit? että onko niitä tullu tehtaalta cc korimalliin vai onko kaikkiin vastaan tuleviin vaihdettu moottori tai muunnettu se sytkä?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Asiaa sivuten di+abc järjestelmään. Molemmat poksit on irti lämppärirempan takia, niin kumpaan tulee virilastut? Siihen missä lukee jetronic vai mustaan muoviseen vai molempiin?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Vm 1988 esiteltiin CD-korimallissa DI+APC
Vm 1989 oli DI/APC kaikissa korimalleissa
Tämä koskee turbomalleja.
Ruiskumalleihin suorasytytyskasetti tuli vasta 94 trionicin myötä, kun CC-korimallin valmistus oli jo loppunut?
Jos DI+APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää muokata APC-boksia.
Jos DI/APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää laittaa lastu DI/APC-boksiin.
Jos haluaa APC, DI+APC- tai DI/APC-autossa samalla lisätä polttoaineensuihkutusta, pitää muuttaa ruiskuboksin (Jetronic) lastua.
Vm 1989 oli DI/APC kaikissa korimalleissa
Tämä koskee turbomalleja.
Ruiskumalleihin suorasytytyskasetti tuli vasta 94 trionicin myötä, kun CC-korimallin valmistus oli jo loppunut?
Jos DI+APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää muokata APC-boksia.
Jos DI/APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää laittaa lastu DI/APC-boksiin.
Jos haluaa APC, DI+APC- tai DI/APC-autossa samalla lisätä polttoaineensuihkutusta, pitää muuttaa ruiskuboksin (Jetronic) lastua.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Mulla on ollu kaapissa puoli vuotta 2 viri-hämähäkkiä toisessa lukee di/abc ja toisessa fuel. Aattelin nyt kokeilla, kun poksit on irti. Tuleeko fuel jetronic-poksiin ja di/abc siihen toiseen mustaan muoviseen samankokoiseen poksiin?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
DI-tuli mukaan myös 2,3 iivareihin -90!jus kirjoitti:Vm 1988 esiteltiin CD-korimallissa DI+APC
Vm 1989 oli DI/APC kaikissa korimalleissa
Tämä koskee turbomalleja.
Ruiskumalleihin suorasytytyskasetti tuli vasta 94 trionicin myötä, kun CC-korimallin valmistus oli jo loppunut?
Jos DI+APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää muokata APC-boksia.
Jos DI/APC-järjestelmän ahtopaineita haluaa korottaa, pitää laittaa lastu DI/APC-boksiin.
Jos haluaa APC, DI+APC- tai DI/APC-autossa samalla lisätä polttoaineensuihkutusta, pitää muuttaa ruiskuboksin (Jetronic) lastua.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Taitaa olla juuri niin. Selviää viimeistään siitä, että lastut ovat eri kokoiset.suapas kirjoitti:Mulla on ollu kaapissa puoli vuotta 2 viri-hämähäkkiä toisessa lukee di/abc ja toisessa fuel. Aattelin nyt kokeilla, kun poksit on irti. Tuleeko fuel jetronic-poksiin ja di/abc siihen toiseen mustaan muoviseen samankokoiseen poksiin?
Lyhyempi lastu tulee DI/APC boksiin ja pidempi ruiskuboksiin.
900C -86
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Niin et onko tehtaalta tullut ihan cc koppaseen 2.0turboon tota Di/Apc järjestelmällä olevaa? vai onko kaikkiin cc:hen mitkä tulee vastaan niin itse vaihdettu?
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Mimmi please, elä sitten vastaa jos et jaksaa kirjoittaa pidempiä vastauksia. :-(
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Joo mutta tuosta vastauksesta ei käynyt ilmi kumpaa kysymystä tarkoitit...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Ikotion kirjoitti:Niin et onko tehtaalta tullut ihan cc koppaseen 2.0turboon tota Di/Apc järjestelmällä olevaa?
Mitäs epäselvää tässä muka oli?Mimmi kirjoitti:On.
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
kun nyt nämä di:t on keskustelussa niin kysynpä ohimennen: mitä järkeä on nähdä kauhia vaiva ja vaihtaa vanhempaan virranjakajalla olevaan (esim. cc-tonnari) koneeseen Saabin DI-sytkä, jos kerta saman asian (?) ajaa sytytyksen hoitaminen tarvikkeena saatavalla hukkakipinäpuolalla (opin juuri että sellaisia on
) joka on minun käsitykseni mukaan kestävämpi ratkaisu kuin vaihtaa sitä penteleen punaista 200-300euron hintaista di-boksia joka toinen vuosi, tai milloin se nyt sattuukin menemään rikki...
Vai liittyykö tuo Saadin DI:n asennus sitten siihen että laitetaan ko. autoon trionic ohjaus? mutta eikö senkin voisi hoitaa ohjelmoitavalla ruiskulla? jaa mutta ruisku ei ota nakutusta ainakaan huomioon joo... ja taas olis pois se punaisen di:n murhe... onneks ei ole omissa ko. kapinetta, kun ei ole tonnaria enää!
saa selventää harhaisia käsityksiäni asioista

Vai liittyykö tuo Saadin DI:n asennus sitten siihen että laitetaan ko. autoon trionic ohjaus? mutta eikö senkin voisi hoitaa ohjelmoitavalla ruiskulla? jaa mutta ruisku ei ota nakutusta ainakaan huomioon joo... ja taas olis pois se punaisen di:n murhe... onneks ei ole omissa ko. kapinetta, kun ei ole tonnaria enää!
saa selventää harhaisia käsityksiäni asioista
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7773
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Voi sen DI:n jälkiasentaa. Aika yksinkertainen juttu vieläpä tonnarissa, kunhan haalii käsiinsä sen M88 CD:stä otetun pelkän DI-boksin..
En osaa sen kummemmin perustella sen järkevyyttä, itse kuitenkin tykkään DI:stä enemmän kuin jakajasytkästä.
En osaa sen kummemmin perustella sen järkevyyttä, itse kuitenkin tykkään DI:stä enemmän kuin jakajasytkästä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Et tee sillä pelkällä hukkakipinäpuolalla mitään.a9000 kirjoitti:kun nyt nämä di:t on keskustelussa niin kysynpä ohimennen: mitä järkeä on nähdä kauhia vaiva ja vaihtaa vanhempaan virranjakajalla olevaan (esim. cc-tonnari) koneeseen Saabin DI-sytkä, jos kerta saman asian (?) ajaa sytytyksen hoitaminen tarvikkeena saatavalla hukkakipinäpuolalla (opin juuri että sellaisia on) joka on minun käsitykseni mukaan kestävämpi ratkaisu kuin vaihtaa sitä penteleen punaista 200-300euron hintaista di-boksia joka toinen vuosi, tai milloin se nyt sattuukin menemään rikki...
Vai liittyykö tuo Saadin DI:n asennus sitten siihen että laitetaan ko. autoon trionic ohjaus? mutta eikö senkin voisi hoitaa ohjelmoitavalla ruiskulla? jaa mutta ruisku ei ota nakutusta ainakaan huomioon joo... ja taas olis pois se punaisen di:n murhe... onneks ei ole omissa ko. kapinetta, kun ei ole tonnaria enää!
saa selventää harhaisia käsityksiäni asioista
Hukkakipinäsytytys kun vaati myös vähän älyä toimiakseen. Ei riitä että kytket tulpanjohdot hukkakipinäpuolaan ja näin pääset eroon virranjakajasta... Vaatii kaveriksi hestecin/haltechin/vemssin/megan/tai jonkun vehkeen joka osaa kipinää ohjata. Ja lisäksi hukkakipunakin vaatii sen triggeröinnin...
Saabin "stand-alone" DI ei vaadi Trioniccia.
Kyllä Saabin DI taitaa olla se vähätöisin ja halvin jakajaton ratkaisu kunhan sopivan DI-paketin vaan löytää.
Re: Milloin tuli Di/apc motit?
Kyllä Saabin DI taitaa olla se vähätöisin ja halvin jakajaton ratkaisu kunhan sopivan DI-paketin vaan löytää.[/quote]
Ja helppo viritellä
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img870072.jpg
Tänään laitoin "uudet" hämähäkit....huomenna uus lämppärin kenno....ja sit testaamaan
Ja helppo viritellä

http://kuvablogi.com/nayta/iso/img870072.jpg
Tänään laitoin "uudet" hämähäkit....huomenna uus lämppärin kenno....ja sit testaamaan

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333