Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
What a beatiful morning ja etc etc...
Kilsan ajon jälkeen himmeni mittarivalot ja vähän ajan kuluttua syttyi laturin merkkivalo.
Akku hyytyi sunnuntai aamuna ja vaihdoin uuden tilalle. Toimii.
Ajattelin jo silloin että kylläpäs pääsi yllättävän vähällä. Väärin luultu!
Ekana tuli mieleen että hiilet/laturi meni ja päätin ajella takas kotio katsomaan tilanteen ennen kun lähden kävelemään töihin.
En ihan odottanut tuommoista näkyä. (Kuva otettu iltapäivällä, aamulla jäi hieman epäselväksi että mikä tuo metalliklöntti on, kiristäjä joku rulla vai mikä)
Tuommonen sieltä sitten paljastui
Eli näkemyksiä ja vinkkejä asiasta otetaan vastaan.
Kiristin ilmeisesti on kuitenkin ehjä ja muut rullat (laturi, ohjaustehostin,vesipumppu) pyörii käsin paitsi tuo kiristimen rulla on aika sitkas.
Joten syyllinen lienee siinä. Ja juu, onhan siellä joku laakeri ääntä pidellyt sillon tällöin.
Lohkon kyljessä oleva metalliosa (mikä lie nimeltään) on murtunut ja siihen kait saa uuden tilalle? Ja jos kellä on ylimääräistä olemassa niin ilmottelee
Yläkiinnike vaikuttaisi olevan kunnossa. Kuvassa olevan pultti lähti ihan käsin irti ja muutenkaan ei vaikuttanut saaneen isommin damagea.
Miten yleistä lienee tuon metalli osan murtuminen tuolla keinon???
Tuntuu vain melko käsittämättömältä.
Eka ajatus kyllä oli että viimeinen Saab minkä hommaan mutta kyllä siinä hieman ajatus muuttui kun kävin laina-autolla (80-luvun nissan) kaupassa
Kilsan ajon jälkeen himmeni mittarivalot ja vähän ajan kuluttua syttyi laturin merkkivalo.
Akku hyytyi sunnuntai aamuna ja vaihdoin uuden tilalle. Toimii.
Ajattelin jo silloin että kylläpäs pääsi yllättävän vähällä. Väärin luultu!
Ekana tuli mieleen että hiilet/laturi meni ja päätin ajella takas kotio katsomaan tilanteen ennen kun lähden kävelemään töihin.
En ihan odottanut tuommoista näkyä. (Kuva otettu iltapäivällä, aamulla jäi hieman epäselväksi että mikä tuo metalliklöntti on, kiristäjä joku rulla vai mikä)
Tuommonen sieltä sitten paljastui
Eli näkemyksiä ja vinkkejä asiasta otetaan vastaan.
Kiristin ilmeisesti on kuitenkin ehjä ja muut rullat (laturi, ohjaustehostin,vesipumppu) pyörii käsin paitsi tuo kiristimen rulla on aika sitkas.
Joten syyllinen lienee siinä. Ja juu, onhan siellä joku laakeri ääntä pidellyt sillon tällöin.
Lohkon kyljessä oleva metalliosa (mikä lie nimeltään) on murtunut ja siihen kait saa uuden tilalle? Ja jos kellä on ylimääräistä olemassa niin ilmottelee
Yläkiinnike vaikuttaisi olevan kunnossa. Kuvassa olevan pultti lähti ihan käsin irti ja muutenkaan ei vaikuttanut saaneen isommin damagea.
Miten yleistä lienee tuon metalli osan murtuminen tuolla keinon???
Tuntuu vain melko käsittämättömältä.
Eka ajatus kyllä oli että viimeinen Saab minkä hommaan mutta kyllä siinä hieman ajatus muuttui kun kävin laina-autolla (80-luvun nissan) kaupassa
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Juu.. aamu meni myös itsellä remmi ongelman kanssa.. ku ei enää pysy paikoillaan.. remmi nro 4 on vuorossa.. Suosittelen vaihtamaan KAIKKI osat mitkä edes mahdollisesti on jotenki vituillaan.. Ittellä uudet kiristin/rullat/remmi(t).. vaihtoon menee vielä ainaski kiristinrunko ja vespumppu..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Oletkos katsonut, ettei ole kampiakselin hihnapyörän vulkanointi päässyt porsimaan? Ei nimittäin auta kaikkien apulaitteiden, ohjainrullien etc. vaihto hihnan paikoillaan pysymiseen, jos tuo kampuran hihnapyörä vaeltelee miten sattuu.ped187 kirjoitti:Juu.. aamu meni myös itsellä remmi ongelman kanssa.. ku ei enää pysy paikoillaan.. remmi nro 4 on vuorossa.. Suosittelen vaihtamaan KAIKKI osat mitkä edes mahdollisesti on jotenki vituillaan.. Ittellä uudet kiristin/rullat/remmi(t).. vaihtoon menee vielä ainaski kiristinrunko ja vespumppu..
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
On kyllä pimeyden voimat olleet asialla kun on kiristimen jalka mennyt poikki...ja pulttikin vielä! Tuossa osassahan on selkeä valuvirhe...vieläköhän on takuu voimassa?
Ilmeisesti nuo kiristimen rullassa olevat jurmut on tulleet sen jälkeen kun rulla on tippunut kampiakselin hihnapyörän viereen.
Ilmeisesti nuo kiristimen rullassa olevat jurmut on tulleet sen jälkeen kun rulla on tippunut kampiakselin hihnapyörän viereen.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Tuo jalan murtuminen varmaan johtuu siitä kun yläpultti näyttää olevan poikki.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Tästä se koko homma on liikkeelle lähtenyt, kiinnileikkaava kiristinpyörän laakeri kun tarjoaa koko kiristinasetelmalle ihan erilaisen rasituksen kuin mihin se on mitoitettu.Pee kirjoitti:tuo kiristimen rulla on aika sitkas.
Joten syyllinen lienee siinä. Ja juu, onhan siellä joku laakeri ääntä pidellyt sillon tällöin.
Ihme kyllä itse "pumppu" näyttää olevan kunnossa eikä ole tyylilleen ominaisesti ampunut itseään kahteen osaan irrotessaan.
Noissa uusissakin hihnapyörissä on muuten todella nihkeästi rasvaa, eli pitkää käyttöikää silmälläpitäen on hyvä irroittaa pölysuoja varovasti ja rikkomatta, ja lisätä kunnon laakerirasvaa.
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Tottakaipeinu kirjoitti:vieläköhän on takuu voimassa?
Tuon murtuneen osan nimi on nyt sitten ilmeisesti kiristimen jalka?
Epc ehotteli jotain perustaa... jos nyt oikein katsoin
Eli hommasta selviää kun laittaa uutta rullaa, tuo "jalka" ja muut kadonneet pultit paikalleen ja menoks?
Muut rullat vaikuttaa ehjiltä.
Jos jollakin sattuu olemaan tuommonen jalka niin olen valmis ostamaan sopivaan hintaan.
Onko tuossa vuosimalli tai kone eroja?
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Tilaa kokkolasta, saabin osia purkaamo jotain 30e.. nro löytyy vaikka multa
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Mäntykorven purkamo, erikoistuneet Saabeihin ja siihen toiseen ruotsalaiseen. 06-8301811.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Vielä tuosta kiristimen jalasta sen verran että onko vuoden 87 9000 t16 mallissa olemassa moinen ja onko se mahdollisesti samanlainen kuin CS 2.0t -96:ssa?
Että yritänkö pommittaa paikallista osan myyjää puheluilla ihan turhaan.
Että yritänkö pommittaa paikallista osan myyjää puheluilla ihan turhaan.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Samanlainen kiinnitysjalka löytyy tonnarista -90 vuosimallista alkaen ja silloinkin vain 2,3 koneesta. -94 eteenpäin löytyykin sitten molemmista 2,0 ja 2,3.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Niinpä tietysti...
Kiitos vastauksesta.
Kiitos vastauksesta.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
-
- "Aero"
- Viestit: 431
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Onko kenelläkään mitään hajua mitä toi itse hydraulikiristäjä maksaa. Oon kuullut että hunajaa, mutta kuinka paljon?
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Re: Kiristimen ja hihnan mielenkiintoinen aamu
Nonniii, nyt taas tonttu käy ja kukkuu.
Kiitos ped187 ja G-miehelle vinkistä, sieltähän se osa löytyi ja nopea toimituskin oli.
Kiitos ped187 ja G-miehelle vinkistä, sieltähän se osa löytyi ja nopea toimituskin oli.
9-5 1,9TiD -08, 9-5 2,0t -06, 9-5 3.0 V6t -99
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726
ex 9-5 3.0 V6t -99, 9000 CS 2,0t -96
#3726