![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Omassa tontussani valui myös nesteet pihalle kun täytin pesunestesäiliön. Itselläni riitti kun avasin luukun, mistä pääsee sumuvaloon käsiksi (neljä pulttia) ja laitoin irronneen letkun takaisin paikalleen. Rengasta ei olisi tarvinnut irroittaa tätä toimenpidetä varten.saapasi kirjoitti:Aloitampas tähän omaa pissapoika onkelmaa.
Eli pääs jäätymään tossa keskisuomen reissulla viikko sitten ja siitä asti ei ole kussut tuulilasille, vain lampun pesurit ruikkii. Irrotin kaikki konepellin letkut ja ravistelin jäistä +jäänsulattajaa suuttimiin ja nuppineulalla perään. Ei kuse. Tarkistin letkun olevan kiinni myös akvaarion puolen liitäntää.
Toinen onkelma löytyi äsken.. täysi säiliö on tyhjentynyt merkkivaloon päivässä parissa ja nyt huomasin huoltsikalla että sehän kusee allensa.
Ok, lähen varmaan sinne sisälokarin puolelle.
Pitääkö siinä pyörä irrottaa, vai meneekö ilman?
Mitä kannattaa uusia samalla rumballa kun ton sisäloksun ottaa pois?
Missä niitä takaiskuja siellä on ja montako?
Kannattaako niitä hakea motonetistä vai jostain muualta.
saab90087 kirjoitti:Omassa tontussani valui myös nesteet pihalle kun täytin pesunestesäiliön. Itselläni riitti kun avasin luukun, mistä pääsee sumuvaloon käsiksi (neljä pulttia) ja laitoin irronneen letkun takaisin paikalleen. Rengasta ei olisi tarvinnut irroittaa tätä toimenpidetä varten.saapasi kirjoitti:Aloitampas tähän omaa pissapoika onkelmaa.
Eli pääs jäätymään tossa keskisuomen reissulla viikko sitten ja siitä asti ei ole kussut tuulilasille, vain lampun pesurit ruikkii. Irrotin kaikki konepellin letkut ja ravistelin jäistä +jäänsulattajaa suuttimiin ja nuppineulalla perään. Ei kuse. Tarkistin letkun olevan kiinni myös akvaarion puolen liitäntää.
Toinen onkelma löytyi äsken.. täysi säiliö on tyhjentynyt merkkivaloon päivässä parissa ja nyt huomasin huoltsikalla että sehän kusee allensa.
Ok, lähen varmaan sinne sisälokarin puolelle.
Pitääkö siinä pyörä irrottaa, vai meneekö ilman?
Mitä kannattaa uusia samalla rumballa kun ton sisäloksun ottaa pois?
Missä niitä takaiskuja siellä on ja montako?
Kannattaako niitä hakea motonetistä vai jostain muualta.
Eihän paineet ole koskaan liian kovat. Kova paine johtunee siitä kun takalasille on oma pumppunsa ja ainoastaan se yksi suutin ulostuloon. Säädä vaikka nuppineulalla se suutin oikeaan asentoon niin alkaa takalasinkin pesu onnistumaansaapasi kirjoitti:No niin toissapäivänä sain kaiken pelittämään. Vaihdoin kaikki takaiskut uusiin saabilta ja siellä oli letkut irti molempien tuulilasien lähdöistä. Ja eikä ihme kun letkut aivan alimitoitettu sinne. Olivat kuin viulun kielet ja pelkästään jo se vetää letkuja irti. Siihen vielä jäätynyt neste ja painetta pumpusta ni ei o ihme ku irtoo. Tosin letkujen päät olivat jo aika pehmeitä. Laitoin nippusiteet pullahduksen estämiseksi, mutta kyllä sinne täytyy klemmarit laittaa ja uusia ne parin kymmenen sentin letkut.
Samalla sain toimimaan takalasin kusemisen, joka oli ollut toimimatta jo pidempään (oma säätö). Yksi takaisku oli vielä kädessä ja sehän kuuluikin lisäjarruvalon sisälle. Samantien alkoi taaksekin kusemaan. Nyt vain sellainen mielenkiintosempi juttu, että kusee kyllä, mutta tosi kovalla paineella ja kohtisuoraan takana tulevan auton konepellille. Ei siinä etteikö silläkin olisi käyttöä... mutta miksihän se nyt noin paineella tulee? Takaisku meni oikein päin ja mielestäni asetin suuttimenkin oikein (eihän kupu mene edes päälle jos suutin väärin).