PISSAPOIKA ONGELMA.
PISSAPOIKA ONGELMA.
Hei. Voiko vika olla pissapojan viiksessä kun vesi ei lennä kuin "hivenen" vedettäessä siitä. Pumppu pyörii kuitenkin kokoajan,pyyhkimet liikkuu normaalisti sen neljä kertaa. Uusittu tihkurele ei vaikutusta. Auto Saab 9000cs vm.1992 Voisiko vika olla myös itse pumpussa, onko kellään vastaavia ongelmia ottaa jo pattiin tää juttu.

Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Uusippa ihan ensimmäisenä takaiskuventtiilit. Noiden vaihdolla tokeni minun tonnarin eturauhashäiriö. 
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Ei heittänyt vettä sen paremmin, vaikka oli pelkkä letkunpää auki siinä "rintapellissä" eli suuttimet jotka tulee ikkunalle oli pois pelistä kokonaan(t-haara+takaisku)
. Onkos niitä takaiskuja lasille muuallakin?
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Löytyiskö vielä kuvaa siitä pissapojan viiksikytkimestä, jos sitäkin vaikka rassaisi.
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Yksi olennainen takaiskuventtiili on pissapojan pumpusta 50mm päässä.
Ota sisälokarin etuosa pois niin saat homman korjattua kaikkein helpoimmin oli sitten vikaa takaiskussa tai pumpussa!
-J-
Ota sisälokarin etuosa pois niin saat homman korjattua kaikkein helpoimmin oli sitten vikaa takaiskussa tai pumpussa!
-J-
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Aloitampas tähän omaa pissapoika onkelmaa.
Eli pääs jäätymään tossa keskisuomen reissulla viikko sitten ja siitä asti ei ole kussut tuulilasille, vain lampun pesurit ruikkii. Irrotin kaikki konepellin letkut ja ravistelin jäistä +jäänsulattajaa suuttimiin ja nuppineulalla perään. Ei kuse. Tarkistin letkun olevan kiinni myös akvaarion puolen liitäntää.
Toinen onkelma löytyi äsken.. täysi säiliö on tyhjentynyt merkkivaloon päivässä parissa ja nyt huomasin huoltsikalla että sehän kusee allensa.
Ok, lähen varmaan sinne sisälokarin puolelle.
Pitääkö siinä pyörä irrottaa, vai meneekö ilman?
Mitä kannattaa uusia samalla rumballa kun ton sisäloksun ottaa pois?
Missä niitä takaiskuja siellä on ja montako?
Kannattaako niitä hakea motonetistä vai jostain muualta
.
Eli pääs jäätymään tossa keskisuomen reissulla viikko sitten ja siitä asti ei ole kussut tuulilasille, vain lampun pesurit ruikkii. Irrotin kaikki konepellin letkut ja ravistelin jäistä +jäänsulattajaa suuttimiin ja nuppineulalla perään. Ei kuse. Tarkistin letkun olevan kiinni myös akvaarion puolen liitäntää.
Toinen onkelma löytyi äsken.. täysi säiliö on tyhjentynyt merkkivaloon päivässä parissa ja nyt huomasin huoltsikalla että sehän kusee allensa.
Ok, lähen varmaan sinne sisälokarin puolelle.
Pitääkö siinä pyörä irrottaa, vai meneekö ilman?
Mitä kannattaa uusia samalla rumballa kun ton sisäloksun ottaa pois?
Missä niitä takaiskuja siellä on ja montako?
Kannattaako niitä hakea motonetistä vai jostain muualta
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Omassa tontussani valui myös nesteet pihalle kun täytin pesunestesäiliön. Itselläni riitti kun avasin luukun, mistä pääsee sumuvaloon käsiksi (neljä pulttia) ja laitoin irronneen letkun takaisin paikalleen. Rengasta ei olisi tarvinnut irroittaa tätä toimenpidetä varten.saapasi kirjoitti:Aloitampas tähän omaa pissapoika onkelmaa.
Eli pääs jäätymään tossa keskisuomen reissulla viikko sitten ja siitä asti ei ole kussut tuulilasille, vain lampun pesurit ruikkii. Irrotin kaikki konepellin letkut ja ravistelin jäistä +jäänsulattajaa suuttimiin ja nuppineulalla perään. Ei kuse. Tarkistin letkun olevan kiinni myös akvaarion puolen liitäntää.
Toinen onkelma löytyi äsken.. täysi säiliö on tyhjentynyt merkkivaloon päivässä parissa ja nyt huomasin huoltsikalla että sehän kusee allensa.
Ok, lähen varmaan sinne sisälokarin puolelle.
Pitääkö siinä pyörä irrottaa, vai meneekö ilman?
Mitä kannattaa uusia samalla rumballa kun ton sisäloksun ottaa pois?
Missä niitä takaiskuja siellä on ja montako?
Kannattaako niitä hakea motonetistä vai jostain muualta.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
-
timolaasonen
- Matalapaineturbo
- Viestit: 161
- Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
saab90087 kirjoitti:Omassa tontussani valui myös nesteet pihalle kun täytin pesunestesäiliön. Itselläni riitti kun avasin luukun, mistä pääsee sumuvaloon käsiksi (neljä pulttia) ja laitoin irronneen letkun takaisin paikalleen. Rengasta ei olisi tarvinnut irroittaa tätä toimenpidetä varten.saapasi kirjoitti:Aloitampas tähän omaa pissapoika onkelmaa.
Eli pääs jäätymään tossa keskisuomen reissulla viikko sitten ja siitä asti ei ole kussut tuulilasille, vain lampun pesurit ruikkii. Irrotin kaikki konepellin letkut ja ravistelin jäistä +jäänsulattajaa suuttimiin ja nuppineulalla perään. Ei kuse. Tarkistin letkun olevan kiinni myös akvaarion puolen liitäntää.
Toinen onkelma löytyi äsken.. täysi säiliö on tyhjentynyt merkkivaloon päivässä parissa ja nyt huomasin huoltsikalla että sehän kusee allensa.
Ok, lähen varmaan sinne sisälokarin puolelle.
Pitääkö siinä pyörä irrottaa, vai meneekö ilman?
Mitä kannattaa uusia samalla rumballa kun ton sisäloksun ottaa pois?
Missä niitä takaiskuja siellä on ja montako?
Kannattaako niitä hakea motonetistä vai jostain muualta.
Moro
Mullakin vuotaa pissapoika. Ihmettelin, kun menekki on aika kova. Huomasin tänään vuodon, kun täytin säiliön ennen katsastusta. Minulla kusee kuskinpuolen lampun pyyhkijän viiksestä? Letku näyttää ehjältä, mutta vesi näyttää tulevan sen pultin juuresta, millä viiksi on kiinni moottorissa? Ihme juttu, ei sen veden luulisi sieltä tulevan? Mutta sieltä jostain viiksestä se lorottaa koko ajan, joten onkohan minullakin takaiskuventtiili rikki ja neste pääsee painovoiman avulla tippumaan?
terv':Timo
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
No niin toissapäivänä sain kaiken pelittämään. Vaihdoin kaikki takaiskut uusiin saabilta ja siellä oli letkut irti molempien tuulilasien lähdöistä. Ja eikä ihme kun letkut aivan alimitoitettu sinne. Olivat kuin viulun kielet ja pelkästään jo se vetää letkuja irti. Siihen vielä jäätynyt neste ja painetta pumpusta ni ei o ihme ku irtoo. Tosin letkujen päät olivat jo aika pehmeitä. Laitoin nippusiteet pullahduksen estämiseksi, mutta kyllä sinne täytyy klemmarit laittaa ja uusia ne parin kymmenen sentin letkut.
Samalla sain toimimaan takalasin kusemisen, joka oli ollut toimimatta jo pidempään (oma säätö). Yksi takaisku oli vielä kädessä ja sehän kuuluikin lisäjarruvalon sisälle. Samantien alkoi taaksekin kusemaan. Nyt vain sellainen mielenkiintosempi juttu, että kusee kyllä, mutta tosi kovalla paineella ja kohtisuoraan takana tulevan auton konepellille. Ei siinä etteikö silläkin olisi käyttöä
... mutta miksihän se nyt noin paineella tulee? Takaisku meni oikein päin ja mielestäni asetin suuttimenkin oikein (eihän kupu mene edes päälle jos suutin väärin). 
Samalla sain toimimaan takalasin kusemisen, joka oli ollut toimimatta jo pidempään (oma säätö). Yksi takaisku oli vielä kädessä ja sehän kuuluikin lisäjarruvalon sisälle. Samantien alkoi taaksekin kusemaan. Nyt vain sellainen mielenkiintosempi juttu, että kusee kyllä, mutta tosi kovalla paineella ja kohtisuoraan takana tulevan auton konepellille. Ei siinä etteikö silläkin olisi käyttöä
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Eihän paineet ole koskaan liian kovat. Kova paine johtunee siitä kun takalasille on oma pumppunsa ja ainoastaan se yksi suutin ulostuloon. Säädä vaikka nuppineulalla se suutin oikeaan asentoon niin alkaa takalasinkin pesu onnistumaansaapasi kirjoitti:No niin toissapäivänä sain kaiken pelittämään. Vaihdoin kaikki takaiskut uusiin saabilta ja siellä oli letkut irti molempien tuulilasien lähdöistä. Ja eikä ihme kun letkut aivan alimitoitettu sinne. Olivat kuin viulun kielet ja pelkästään jo se vetää letkuja irti. Siihen vielä jäätynyt neste ja painetta pumpusta ni ei o ihme ku irtoo. Tosin letkujen päät olivat jo aika pehmeitä. Laitoin nippusiteet pullahduksen estämiseksi, mutta kyllä sinne täytyy klemmarit laittaa ja uusia ne parin kymmenen sentin letkut.
Samalla sain toimimaan takalasin kusemisen, joka oli ollut toimimatta jo pidempään (oma säätö). Yksi takaisku oli vielä kädessä ja sehän kuuluikin lisäjarruvalon sisälle. Samantien alkoi taaksekin kusemaan. Nyt vain sellainen mielenkiintosempi juttu, että kusee kyllä, mutta tosi kovalla paineella ja kohtisuoraan takana tulevan auton konepellille. Ei siinä etteikö silläkin olisi käyttöä... mutta miksihän se nyt noin paineella tulee? Takaisku meni oikein päin ja mielestäni asetin suuttimenkin oikein (eihän kupu mene edes päälle jos suutin väärin).
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: PISSAPOIKA ONGELMA.
Taitaa olla sesonkia. Mullakin oli yksi pätkä tuulilasille menevää kumiletkua lyhentynyt ja välijistynyt liittimestä jakopään puolelta. Päästi siis kaikki nesteet pissapojan rakosta kadulle. Onneksi sattui olemaan alipaineletkua riittävästi mukana, josta sitten korjauspala tilalle.
On se auto aika hyödytön kapistus näillä keleillä ilman pissapoikaa.
On se auto aika hyödytön kapistus näillä keleillä ilman pissapoikaa.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11