Auto jäi tielle -> Apu saatu, kiitos Firges9000

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Auto jäi tielle -> Apu saatu, kiitos Firges9000

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Broidin auto (Sabanisti900) T16 -88 CC.

Eli auto jäi tielle...

Autossa ollut jo pitemmän aikaan "sintteri" eli kytkin ottaa vasta hyvin alhaalta kiinni ja ollut todella nopea toiminen.
Kytkin on jo pitkän aikaan syönyt nestettä ja ja kastellut allensa.

Nuorin broidi jäi sillä sitten tielle (ei Sabanisti900) kun kytkin lopetti toimintansa.
Kävin noutamassa auton ja totesin kytkimen vain haukanneen ilmaa ja epätoimivan siksi.

Tonnarin anatomiaa tuntematta soitin Firgelle joka neuvoi ja tutkaili EPC:tä niin että tämmöinen OGsaabistikin sai hommat ja osian sijainnit selville. KIITOS siitä.

Firge neuvo kykimen ilmaus toimenpiteen lääkeruisku-kumiletku menetelmää käyttäen ja saatin kytkin ilmattua ja auto liikenteeseen takaisin.
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Ma Elo 11, 2008 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kytkin oksensi liemet, mitäs nytten?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kaikki uusiksi vaan sieltä kytkimen päästä, kun kerran punnerrat sen auki. On suurempi projekti, kuin OG:n kytkinremppa.

Motonetillä ja Biltemalla on molemmilla hinnastot netissä, katso sieltä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kytkin oksensi liemet, mitäs nytten?

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Tonnarissa pitää ottaa vaihdelaatikko pois. Itseltä onnistuu todennäköisesti jo 5-6 tuntiin kaikkine siivouksineen (muistaa tarvittavat avaimet ulkoa). Jos on kaveri, niin hieman nopeammin.

Työsylinterin tiivistesarja maksoi muutama suosi sitte 70€ ja GM:n osiin on tullut n.50% hintaa lisää sen jälkeen. Kannattaa varmaan ostaa uusi sylinteri Motonetista tai tarvikeliikkeestä. Yleensa työsylinteristä löytyy ylimääräisiä jälkiä. Myös pääsylinterin tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (n.5€).

Levy ja asetelma on kuitenkin saanut jo kytkinnestettä, joten suositeltavaa on vaihtaa myös ne. Itse vaihtaisin myös kampiakselin tiivisteen, koska on sen verran isotöinen homma ottaa auki (Käytä alkuperäistä tiivistettä, jos et halua tehdä heti uudestaan). Hintaa osille tulee helposti 500€, myös halvemmalla voi päästä jos tinkii osien laadusta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Auto jäi tielle -> Apu saatu, kiitos Firges9000

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Useasti autan puhelimitse, aikaani säästämättä.
Joskus olen ajanut ihan paikallekin, puuttuvat mutterit taskussani.

Harvoin siitä saa kiitosta,
nyt sain DIggItaLLr :ltä :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin