Broidin auto (Sabanisti900) T16 -88 CC.
Eli auto jäi tielle...
Autossa ollut jo pitemmän aikaan "sintteri" eli kytkin ottaa vasta hyvin alhaalta kiinni ja ollut todella nopea toiminen.
Kytkin on jo pitkän aikaan syönyt nestettä ja ja kastellut allensa.
Nuorin broidi jäi sillä sitten tielle (ei Sabanisti900) kun kytkin lopetti toimintansa.
Kävin noutamassa auton ja totesin kytkimen vain haukanneen ilmaa ja epätoimivan siksi.
Tonnarin anatomiaa tuntematta soitin Firgelle joka neuvoi ja tutkaili EPC:tä niin että tämmöinen OGsaabistikin sai hommat ja osian sijainnit selville. KIITOS siitä.
Firge neuvo kykimen ilmaus toimenpiteen lääkeruisku-kumiletku menetelmää käyttäen ja saatin kytkin ilmattua ja auto liikenteeseen takaisin.
Auto jäi tielle -> Apu saatu, kiitos Firges9000
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Auto jäi tielle -> Apu saatu, kiitos Firges9000
Viimeksi muokannut DIggItaLLr, Ma Elo 11, 2008 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kytkin oksensi liemet, mitäs nytten?
Kaikki uusiksi vaan sieltä kytkimen päästä, kun kerran punnerrat sen auki. On suurempi projekti, kuin OG:n kytkinremppa.
Motonetillä ja Biltemalla on molemmilla hinnastot netissä, katso sieltä.
Motonetillä ja Biltemalla on molemmilla hinnastot netissä, katso sieltä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Kytkin oksensi liemet, mitäs nytten?
Tonnarissa pitää ottaa vaihdelaatikko pois. Itseltä onnistuu todennäköisesti jo 5-6 tuntiin kaikkine siivouksineen (muistaa tarvittavat avaimet ulkoa). Jos on kaveri, niin hieman nopeammin.
Työsylinterin tiivistesarja maksoi muutama suosi sitte 70€ ja GM:n osiin on tullut n.50% hintaa lisää sen jälkeen. Kannattaa varmaan ostaa uusi sylinteri Motonetista tai tarvikeliikkeestä. Yleensa työsylinteristä löytyy ylimääräisiä jälkiä. Myös pääsylinterin tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (n.5€).
Levy ja asetelma on kuitenkin saanut jo kytkinnestettä, joten suositeltavaa on vaihtaa myös ne. Itse vaihtaisin myös kampiakselin tiivisteen, koska on sen verran isotöinen homma ottaa auki (Käytä alkuperäistä tiivistettä, jos et halua tehdä heti uudestaan). Hintaa osille tulee helposti 500€, myös halvemmalla voi päästä jos tinkii osien laadusta.
Työsylinterin tiivistesarja maksoi muutama suosi sitte 70€ ja GM:n osiin on tullut n.50% hintaa lisää sen jälkeen. Kannattaa varmaan ostaa uusi sylinteri Motonetista tai tarvikeliikkeestä. Yleensa työsylinteristä löytyy ylimääräisiä jälkiä. Myös pääsylinterin tiivisteet kannattaa vaihtaa samalla (n.5€).
Levy ja asetelma on kuitenkin saanut jo kytkinnestettä, joten suositeltavaa on vaihtaa myös ne. Itse vaihtaisin myös kampiakselin tiivisteen, koska on sen verran isotöinen homma ottaa auki (Käytä alkuperäistä tiivistettä, jos et halua tehdä heti uudestaan). Hintaa osille tulee helposti 500€, myös halvemmalla voi päästä jos tinkii osien laadusta.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Auto jäi tielle -> Apu saatu, kiitos Firges9000
Useasti autan puhelimitse, aikaani säästämättä.
Joskus olen ajanut ihan paikallekin, puuttuvat mutterit taskussani.
Harvoin siitä saa kiitosta,
nyt sain DIggItaLLr :ltä
Joskus olen ajanut ihan paikallekin, puuttuvat mutterit taskussani.
Harvoin siitä saa kiitosta,
nyt sain DIggItaLLr :ltä

Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3