Tonnarin vaihteistontuki

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Tonnarin vaihteistontuki

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Miten tuo vaihdetaan? Pitäis olla joku hommaa sopiva ulosvetäjä ilmeisesti?
Vai täytyykö viedä vaihteiston päätykoppa jonnekkin konepajalle
vaihtoa varten?

Kiitos,
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Eikös siinä ole sellanen panta päällä, mikä on kahdella pultilla kiinni. Omassa on ainakin sellanen. Pitäis olla ihan helppo vaihtaa.
9000 CS 2.3t
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Automaattivaihteisessa panta on kahdella pultilla kiinni, manuaalivaihteisessa panta on ilmeisesti kiinteästi päätylevyssä, johon tukikumi puristettu. Automaattiin siis todella helppo vaihtaa, manuaali vaatii enemmän hommia...
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Täsmennetään;
GM-laatikoissa on alumiininen lenkki, joka on samaa kappaletta valetun päätykopan kanssa. Pitää sahata kumin teräksinen kehä poikki, niin irtoa lähes sivistyneesti. FM-laatikoissa ja automaateissa aukeava peltipanta. Alkuperäisen mallista kumia on ikävä tunkea GM-laatikkoon, voi mennä valu rikki helposti, halkeava uretaanipusla on kaikin puolin parempi.
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

LR kirjoitti:Automaattivaihteisessa panta on kahdella pultilla kiinni, manuaalivaihteisessa panta on ilmeisesti kiinteästi päätylevyssä, johon tukikumi puristettu. Automaattiin siis todella helppo vaihtaa, manuaali vaatii enemmän hommia...
Itellä manuaali, jossa panta kahdella pultilla kiinni! vm.-94
9000 CS 2.3t
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Kiitos vastauksista.

Jatketaan juttua Poly-puslan tiimoilta.
Onko kokemuksia?

TSN foorumilla jenkit moittii, että aiheuttaa melkoista
tärinää kabiinin puolelle. Nimenomaan tuo vaihteiston tuki.
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=175786

Aion asentaa kumisen Scan~tech tuotteen kun tuli syksyllä semmonen
hommattua. Ajatuksena on poistaa vaihteiston pääty ja viedä
se paikalliselle koneistamolle jossa saavat poistaa entisen
sekä painaa uuden tilalle.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Polypuslat on tuloillaan ihan lähipäivinä. Kerron kokemukset asian tiimoilta jahka saan paikoilleen.
9000 CS 2.3t
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Joo, muistahan sitten kirjoitella kokemuksia. Varmaan muitakin kiinnostaa.

Itse käväisin tuossa konepajalla vaihteiston päädyn kanssa.
Eivät alkaneet millekkään, meinas että mitä jos hajoaa.
Merkkihuoltoon seuraavaksi. Ei niilläkään ollut mitään työkalua
ko. hommaan. Kuulemma sahalla pois, ja prässillä tilalle.

Ei muuta kuin kotiin ja rautasaha käteen:
Kuva

Kuva

Uusi paikoilleen -> hieman vaseliiniä reunaan ja varovasti isolla
muovipintaisella vasaralla kiertäen naputtelin paikoilleen.

Kuva

Ei paha rasti. Vielä kun tuon jaksais asentaa paikoilleen.
Tässä vain on pari muutakin hommaa tehtävänä.

mm. vakaajatangon puslat yms.
Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Huh huh! Sullapa olikin vähän isompi työ toi tuen vaihto. Omassa tuki tosiaankin pannan alla mikä on helppo irroittaa. Puslat tuli tänään(polyuretaaniset) mitkä huomattavasti järeämpää tavaraa kuin noi sun nyt asentamat. Oiskohan kannattanut vaan sunkin suosiolla asentaa polyuretaaniset.

Viikonlopun jälkeen pitäis olla asennettuna.

Palataan asiaan!
9000 CS 2.3t
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Moro,

Itse vaihdoin jonkun aikaa sitten Powerflexin vaihteistotuen (manuaaliloota). Tärinät ei juurikaan lisääntynyt, metodina oli nimenomaan vanhan sahaus paloiksi rautasahalla, kahteen osaan jaettu uusi poly-pusla meni heittämällä paikoilleen. Voimansiirtopaketti heiluu vieläkin melko paljon, johtunee vakioista koneen yläpuolen puslista, jotka on vajaan vuoden käytön jälkeen jo aivan letkut. Ne ajattelin vaihtaa vielä poly-pusliin tässä jahka...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin