Tonnarin vaihteistontuki
Tonnarin vaihteistontuki
Miten tuo vaihdetaan? Pitäis olla joku hommaa sopiva ulosvetäjä ilmeisesti?
Vai täytyykö viedä vaihteiston päätykoppa jonnekkin konepajalle
vaihtoa varten?
Kiitos,
Vai täytyykö viedä vaihteiston päätykoppa jonnekkin konepajalle
vaihtoa varten?
Kiitos,
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Täsmennetään;
GM-laatikoissa on alumiininen lenkki, joka on samaa kappaletta valetun päätykopan kanssa. Pitää sahata kumin teräksinen kehä poikki, niin irtoa lähes sivistyneesti. FM-laatikoissa ja automaateissa aukeava peltipanta. Alkuperäisen mallista kumia on ikävä tunkea GM-laatikkoon, voi mennä valu rikki helposti, halkeava uretaanipusla on kaikin puolin parempi.
GM-laatikoissa on alumiininen lenkki, joka on samaa kappaletta valetun päätykopan kanssa. Pitää sahata kumin teräksinen kehä poikki, niin irtoa lähes sivistyneesti. FM-laatikoissa ja automaateissa aukeava peltipanta. Alkuperäisen mallista kumia on ikävä tunkea GM-laatikkoon, voi mennä valu rikki helposti, halkeava uretaanipusla on kaikin puolin parempi.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Itellä manuaali, jossa panta kahdella pultilla kiinni! vm.-94LR kirjoitti:Automaattivaihteisessa panta on kahdella pultilla kiinni, manuaalivaihteisessa panta on ilmeisesti kiinteästi päätylevyssä, johon tukikumi puristettu. Automaattiin siis todella helppo vaihtaa, manuaali vaatii enemmän hommia...
9000 CS 2.3t
Kiitos vastauksista.
Jatketaan juttua Poly-puslan tiimoilta.
Onko kokemuksia?
TSN foorumilla jenkit moittii, että aiheuttaa melkoista
tärinää kabiinin puolelle. Nimenomaan tuo vaihteiston tuki.
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=175786
Aion asentaa kumisen Scan~tech tuotteen kun tuli syksyllä semmonen
hommattua. Ajatuksena on poistaa vaihteiston pääty ja viedä
se paikalliselle koneistamolle jossa saavat poistaa entisen
sekä painaa uuden tilalle.
Jatketaan juttua Poly-puslan tiimoilta.
Onko kokemuksia?
TSN foorumilla jenkit moittii, että aiheuttaa melkoista
tärinää kabiinin puolelle. Nimenomaan tuo vaihteiston tuki.
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9000/inde ... bID=175786
Aion asentaa kumisen Scan~tech tuotteen kun tuli syksyllä semmonen
hommattua. Ajatuksena on poistaa vaihteiston pääty ja viedä
se paikalliselle koneistamolle jossa saavat poistaa entisen
sekä painaa uuden tilalle.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Joo, muistahan sitten kirjoitella kokemuksia. Varmaan muitakin kiinnostaa.
Itse käväisin tuossa konepajalla vaihteiston päädyn kanssa.
Eivät alkaneet millekkään, meinas että mitä jos hajoaa.
Merkkihuoltoon seuraavaksi. Ei niilläkään ollut mitään työkalua
ko. hommaan. Kuulemma sahalla pois, ja prässillä tilalle.
Ei muuta kuin kotiin ja rautasaha käteen:


Uusi paikoilleen -> hieman vaseliiniä reunaan ja varovasti isolla
muovipintaisella vasaralla kiertäen naputtelin paikoilleen.

Ei paha rasti. Vielä kun tuon jaksais asentaa paikoilleen.
Tässä vain on pari muutakin hommaa tehtävänä.
mm. vakaajatangon puslat yms.

Itse käväisin tuossa konepajalla vaihteiston päädyn kanssa.
Eivät alkaneet millekkään, meinas että mitä jos hajoaa.
Merkkihuoltoon seuraavaksi. Ei niilläkään ollut mitään työkalua
ko. hommaan. Kuulemma sahalla pois, ja prässillä tilalle.
Ei muuta kuin kotiin ja rautasaha käteen:


Uusi paikoilleen -> hieman vaseliiniä reunaan ja varovasti isolla
muovipintaisella vasaralla kiertäen naputtelin paikoilleen.

Ei paha rasti. Vielä kun tuon jaksais asentaa paikoilleen.
Tässä vain on pari muutakin hommaa tehtävänä.
mm. vakaajatangon puslat yms.

Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Huh huh! Sullapa olikin vähän isompi työ toi tuen vaihto. Omassa tuki tosiaankin pannan alla mikä on helppo irroittaa. Puslat tuli tänään(polyuretaaniset) mitkä huomattavasti järeämpää tavaraa kuin noi sun nyt asentamat. Oiskohan kannattanut vaan sunkin suosiolla asentaa polyuretaaniset.
Viikonlopun jälkeen pitäis olla asennettuna.
Palataan asiaan!
Viikonlopun jälkeen pitäis olla asennettuna.
Palataan asiaan!
9000 CS 2.3t
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Moro,
Itse vaihdoin jonkun aikaa sitten Powerflexin vaihteistotuen (manuaaliloota). Tärinät ei juurikaan lisääntynyt, metodina oli nimenomaan vanhan sahaus paloiksi rautasahalla, kahteen osaan jaettu uusi poly-pusla meni heittämällä paikoilleen. Voimansiirtopaketti heiluu vieläkin melko paljon, johtunee vakioista koneen yläpuolen puslista, jotka on vajaan vuoden käytön jälkeen jo aivan letkut. Ne ajattelin vaihtaa vielä poly-pusliin tässä jahka...
Itse vaihdoin jonkun aikaa sitten Powerflexin vaihteistotuen (manuaaliloota). Tärinät ei juurikaan lisääntynyt, metodina oli nimenomaan vanhan sahaus paloiksi rautasahalla, kahteen osaan jaettu uusi poly-pusla meni heittämällä paikoilleen. Voimansiirtopaketti heiluu vieläkin melko paljon, johtunee vakioista koneen yläpuolen puslista, jotka on vajaan vuoden käytön jälkeen jo aivan letkut. Ne ajattelin vaihtaa vielä poly-pusliin tässä jahka...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84