Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Tuli hankittua tuollainen peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2161589

Olen ihan tyytyväinen autoon / hintaan, mutta muutama kysymys nousi esiin:

1. Auto puoltaa hiukan vasemmalle ja lisäksi yli satasessa täristää aavistuksen.
Missä vikaa?

2. Autossa huoltokirja ja numeroituja huoltoja tehty 13 (280 000 km). Olisiko syytä teettää joku isompi huolto 300 000 km kohdalla ja mitä kannattaisi tarkastuttaa?

3. Mitä moottoriöljyä suosittelette? Itse olen 900:ssa käyttänyt Mobilin Rally Formulaa?

4. Mitä muuta erityistä tuollaisen auton omistajan kannattaisi huomioida autoa käytettäessä?

Kiitän etukäteen jo asiallisia vastauksia postaavia!
900S 2.3 Talladega 1997
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

tkrakas kirjoitti:Tuli hankittua tuollainen peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2161589

Olen ihan tyytyväinen autoon / hintaan, mutta muutama kysymys nousi esiin:

1. Auto puoltaa hiukan vasemmalle ja lisäksi yli satasessa täristää aavistuksen.
Missä vikaa?
Renkaat epätasapainossa, vanne kiero tai jarrulevyt vinot
2. Autossa huoltokirja ja numeroituja huoltoja tehty 13 (280 000 km). Olisiko syytä teettää joku isompi huolto 300 000 km kohdalla ja mitä kannattaisi tarkastuttaa?
Öljyt ja öljyfiltteri, ne osaat vaihtaa itsekin. Laatikon öljyt kannattaa myös tarkastaa/vaihtaa
3. Mitä moottoriöljyä suosittelette? Itse olen 900:ssa käyttänyt Mobilin Rally Formulaa?
Rally formula 5W/40
4. Mitä muuta erityistä tuollaisen auton omistajan kannattaisi huomioida autoa käytettäessä?
Kovaa ajoa :D
Viimeksi muokannut Jope, Ke Syys 24, 2008 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Korjasin siteerauksen.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

aurauskulmia veikkaisin puoltamiseen ja renkaat epätasapainossa täryyttämiseen . myös voi olla pyöränlaakerit loppu . ja etu jousia ja iskun vaimentimien kunto :idea:
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Kiitos vastauksista.

Aattelin vain olisiko mitään sellaisia "pakollisia" kilometreihin liittyviä huoltohommia esim.jotain hihnojen /ketjujen vaihtoja yms. ?
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Famnium »

kannattaishan tuo moniurahihnakin vaihtaa, ei maksa kuin parikymppiä.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

ja rullat myös . ja on myös vääränkätinen jenka ,tein jyst kyseisen rempan ja olipa kiristimen rullan pultti yllättävän kovassa .piti ottaa koko kiristin irti ja laittaa viila penkkiin että pultti irtos ,olivat laittaneet ruuvilukitetta varmaan :evil:
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Tuohon täristykseen, että itselläni näyttäisi olevan samanlaiset vanteet ( en merkkiä muista, mutta voin vilkasta jossain vaiheessa). Niiden kuuluu olevan tarkalleen oikeassa kohdassa, kun renkaita laittaa autoon kiinni, muuten alkaa täristämään yli 100km/h.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Mik4
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 09:48
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mik4 »

Maximus kirjoitti:Tuohon täristykseen, että itselläni näyttäisi olevan samanlaiset vanteet ( en merkkiä muista, mutta voin vilkasta jossain vaiheessa). Niiden kuuluu olevan tarkalleen oikeassa kohdassa, kun renkaita laittaa autoon kiinni, muuten alkaa täristämään yli 100km/h.
Puuttuisko sovitteet?
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Puuttuu itseasiassa ja pitäs hommata, mutta sen myös saa toimimaan ilman tärisyäkin jos hyvä lykky käy, että se tosiaan osuu kohdalleen :)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

hommaa ihmeessä heti ne soviterenkaat vanteeseen.
koska, rengas kuluu täristäessä epäkeskeisesti.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin