Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Tuli hankittua tuollainen peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2161589
Olen ihan tyytyväinen autoon / hintaan, mutta muutama kysymys nousi esiin:
1. Auto puoltaa hiukan vasemmalle ja lisäksi yli satasessa täristää aavistuksen.
Missä vikaa?
2. Autossa huoltokirja ja numeroituja huoltoja tehty 13 (280 000 km). Olisiko syytä teettää joku isompi huolto 300 000 km kohdalla ja mitä kannattaisi tarkastuttaa?
3. Mitä moottoriöljyä suosittelette? Itse olen 900:ssa käyttänyt Mobilin Rally Formulaa?
4. Mitä muuta erityistä tuollaisen auton omistajan kannattaisi huomioida autoa käytettäessä?
Kiitän etukäteen jo asiallisia vastauksia postaavia!
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2161589
Olen ihan tyytyväinen autoon / hintaan, mutta muutama kysymys nousi esiin:
1. Auto puoltaa hiukan vasemmalle ja lisäksi yli satasessa täristää aavistuksen.
Missä vikaa?
2. Autossa huoltokirja ja numeroituja huoltoja tehty 13 (280 000 km). Olisiko syytä teettää joku isompi huolto 300 000 km kohdalla ja mitä kannattaisi tarkastuttaa?
3. Mitä moottoriöljyä suosittelette? Itse olen 900:ssa käyttänyt Mobilin Rally Formulaa?
4. Mitä muuta erityistä tuollaisen auton omistajan kannattaisi huomioida autoa käytettäessä?
Kiitän etukäteen jo asiallisia vastauksia postaavia!
900S 2.3 Talladega 1997
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Renkaat epätasapainossa, vanne kiero tai jarrulevyt vinottkrakas kirjoitti:Tuli hankittua tuollainen peli
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2161589
Olen ihan tyytyväinen autoon / hintaan, mutta muutama kysymys nousi esiin:
1. Auto puoltaa hiukan vasemmalle ja lisäksi yli satasessa täristää aavistuksen.
Missä vikaa?
Öljyt ja öljyfiltteri, ne osaat vaihtaa itsekin. Laatikon öljyt kannattaa myös tarkastaa/vaihtaa2. Autossa huoltokirja ja numeroituja huoltoja tehty 13 (280 000 km). Olisiko syytä teettää joku isompi huolto 300 000 km kohdalla ja mitä kannattaisi tarkastuttaa?
Rally formula 5W/403. Mitä moottoriöljyä suosittelette? Itse olen 900:ssa käyttänyt Mobilin Rally Formulaa?
Kovaa ajoa4. Mitä muuta erityistä tuollaisen auton omistajan kannattaisi huomioida autoa käytettäessä?

Viimeksi muokannut Jope, Ke Syys 24, 2008 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Korjasin siteerauksen.
Syy: Korjasin siteerauksen.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
aurauskulmia veikkaisin puoltamiseen ja renkaat epätasapainossa täryyttämiseen . myös voi olla pyöränlaakerit loppu . ja etu jousia ja iskun vaimentimien kunto 

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Kiitos vastauksista.
Aattelin vain olisiko mitään sellaisia "pakollisia" kilometreihin liittyviä huoltohommia esim.jotain hihnojen /ketjujen vaihtoja yms. ?
Aattelin vain olisiko mitään sellaisia "pakollisia" kilometreihin liittyviä huoltohommia esim.jotain hihnojen /ketjujen vaihtoja yms. ?
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
kannattaishan tuo moniurahihnakin vaihtaa, ei maksa kuin parikymppiä.
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
ja rullat myös . ja on myös vääränkätinen jenka ,tein jyst kyseisen rempan ja olipa kiristimen rullan pultti yllättävän kovassa .piti ottaa koko kiristin irti ja laittaa viila penkkiin että pultti irtos ,olivat laittaneet ruuvilukitetta varmaan 

Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Tuohon täristykseen, että itselläni näyttäisi olevan samanlaiset vanteet ( en merkkiä muista, mutta voin vilkasta jossain vaiheessa). Niiden kuuluu olevan tarkalleen oikeassa kohdassa, kun renkaita laittaa autoon kiinni, muuten alkaa täristämään yli 100km/h.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Puuttuisko sovitteet?Maximus kirjoitti:Tuohon täristykseen, että itselläni näyttäisi olevan samanlaiset vanteet ( en merkkiä muista, mutta voin vilkasta jossain vaiheessa). Niiden kuuluu olevan tarkalleen oikeassa kohdassa, kun renkaita laittaa autoon kiinni, muuten alkaa täristämään yli 100km/h.
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
Puuttuu itseasiassa ja pitäs hommata, mutta sen myös saa toimimaan ilman tärisyäkin jos hyvä lykky käy, että se tosiaan osuu kohdalleen 

BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Saab 9000 CDE Turbo, muutamia kysymyksiä
hommaa ihmeessä heti ne soviterenkaat vanteeseen.
koska, rengas kuluu täristäessä epäkeskeisesti.
koska, rengas kuluu täristäessä epäkeskeisesti.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3