Eli tuossa puhallinkotelon kanssa värkätessä jostain kumman syystä ilmastoinnin putkien liitokset höyrystinkotelon päältä aukesivat ja freonit pellolle uusien tieltä
Noh kysymys kuuluu että kannattaako tai pitääkö kompuralta ottaa hihna pois kun ei siellä ole kaasuja sisällä Meinaan tuntuu käyvän aika kuumana nuo vehkeet...
Tuli tosiaan vielä mieleen, että pirssi pitää ihme nykimistä yli 50:n vauhdista kun päästää kaasun pois Ei mitään teräviä nykäyksiä mutta sellaista ärsyttävää nypytystä...
Viimeksi muokannut rälläkkä, To Heinä 01, 2004 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei siihen magneettikytkimen johtoon jännitettä pitäisi tulla jos paineet on kunnolla karanneet. Ja johtoliittimen irrottamisen vaihtoehtona käy kompressorin sulakkeen irrottaminen sulaketaulusta.
Jos tuntuu siltä että ilmastointia ei heti tule laitettua kuntoon lienee ihan OK ottaa kompuran hihna pois, eipähän hihnapyörän laakerit kulu kompressorissa ja kiristinpyörässä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Häipyykö se nypytys suuremmissa vauhdeissa vai paheneeko, kun päästää kaasusta? Kannattaa tarkistaa konehuoneesta letkut, mm. bypass ja y-haara, jos joku letku haljennut hieman, niin voi aiheuttaa vaikka nypytystä. Ne alkuperäiset pienet letkut ovat surkeita, kannattaa vaihtaa tai vahvistaa ainakin liitoskohdat esim. kutistesukalla.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Kyllä se ehkä hieman pahenee vauhdin lisääntyessä, mutta ei mitään järkyttävää. Letkut ovat kaikki uusittu vasta. By-pass, sytkäkasetti ja tulpat ovat alle kuukauden vanhoja. Bensanpaineen säädin pitää ihme tikitystä ainakin tyhjäkäynnillä, jotain tekemistä asian kanssa