kompuralta hihna pois? ja nykimisestä kysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

kompuralta hihna pois? ja nykimisestä kysymys

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eli tuossa puhallinkotelon kanssa värkätessä jostain kumman syystä ilmastoinnin putkien liitokset höyrystinkotelon päältä aukesivat ja freonit pellolle uusien tieltä :roll:
Noh kysymys kuuluu että kannattaako tai pitääkö kompuralta ottaa hihna pois kun ei siellä ole kaasuja sisällä :?: Meinaan tuntuu käyvän aika kuumana nuo vehkeet...

Tuli tosiaan vielä mieleen, että pirssi pitää ihme nykimistä yli 50:n vauhdista kun päästää kaasun pois :? Ei mitään teräviä nykäyksiä mutta sellaista ärsyttävää nypytystä...
Viimeksi muokannut rälläkkä, To Heinä 01, 2004 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Ei siihen magneettikytkimen johtoon jännitettä pitäisi tulla jos paineet on kunnolla karanneet. Ja johtoliittimen irrottamisen vaihtoehtona käy kompressorin sulakkeen irrottaminen sulaketaulusta.

Jos tuntuu siltä että ilmastointia ei heti tule laitettua kuntoon lienee ihan OK ottaa kompuran hihna pois, eipähän hihnapyörän laakerit kulu kompressorissa ja kiristinpyörässä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

no ei tässä nyt ainakaan muutamaan viikkoon ole rahaa täyttöön, joten taidanpa ottaa hihnan ja sulakkeenkin varmuuden vuoksi pois...
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Häipyykö se nypytys suuremmissa vauhdeissa vai paheneeko, kun päästää kaasusta? Kannattaa tarkistaa konehuoneesta letkut, mm. bypass ja y-haara, jos joku letku haljennut hieman, niin voi aiheuttaa vaikka nypytystä. Ne alkuperäiset pienet letkut ovat surkeita, kannattaa vaihtaa tai vahvistaa ainakin liitoskohdat esim. kutistesukalla.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Kyllä se ehkä hieman pahenee vauhdin lisääntyessä, mutta ei mitään järkyttävää. Letkut ovat kaikki uusittu vasta. By-pass, sytkäkasetti ja tulpat ovat alle kuukauden vanhoja. Bensanpaineen säädin pitää ihme tikitystä ainakin tyhjäkäynnillä, jotain tekemistä asian kanssa :?:
Vastaa Viestiin