2.3 Automaattilaatikon luisto.
2.3 Automaattilaatikon luisto.
9000 CD 2.3 TURBO -92. Ongelma automaattilootassa. Edellisestä lootasta sain hajotettua äkkilähdöllä tasauspyörästön ja vaidoin käytetyn laatikon. Nyt on ilmennyt, että kolmoselta neloselle tulee viive (kierrokset kohoaa) ja kaasua höllätessä vasta ottaa kiinni. Voisko joku kertoa saako vian korjattua kannen kautta vai pitääkö laittaa muttereiksi.
Kiitos jo etukäteen.
Kiitos jo etukäteen.
Hanniko
9000 CD 2.3 TURBO IC A
9000 CD 2.3 TURBO IC A
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Vaihdoitko myös matolaatikon....
( ota se matolaatikko siitä vanhasta laatikosta tähän "uuteen" )
Olihan tämä uusi laatikko turbo mallin laatikko..?
( ota se matolaatikko siitä vanhasta laatikosta tähän "uuteen" )
Olihan tämä uusi laatikko turbo mallin laatikko..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Kyllä se oli vastaava mallinumero kuin vanhassakin, joten kai se turbosta on. Onko niissä mitä eroa vapariin?
vaihdoin laatikon ilman purkamista. Tarkoitatko matolaatikolla sitä peltikannen alla olevaa ylintä kantta? Ajatus olisikin kokeilla korjautuisko vika edellisen laatikon matolaatikolla.
Vanha toimi kyllä moitteettomasti kunnes tasauspyörästö petti.
vaihdoin laatikon ilman purkamista. Tarkoitatko matolaatikolla sitä peltikannen alla olevaa ylintä kantta? Ajatus olisikin kokeilla korjautuisko vika edellisen laatikon matolaatikolla.
Vanha toimi kyllä moitteettomasti kunnes tasauspyörästö petti.
Hanniko
9000 CD 2.3 TURBO IC A
9000 CD 2.3 TURBO IC A
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Se "uusi" aski on saattanut odotella uutta elämää jo pitemmän tovin, ja voi
olla että lievää kankeutta on havaittavissa näin aluksi.
Matolaatikko luuraa siellä peltikannen alla.
Ja tässä näitä laatikoita...
1989-1991, B202, TURBO, GA 74303
1989-1991, B202I, GA 64103
1985-1991, B234TURBO, GA 74304
1990-1991, B234I, GA 64104
1990-1991, B234I, CA, US, GA 64301
1991-1993, B202, TURBO, GA 74307
1991-1993, B202I, GA 64107
1991-1992, B234TURBO, GA 74306
1991-1993, B234I, GA 64106
1991-1993, CS, B234I GA 64302
1991-1993, B234I, GA 64106
1992, B234TURBO, ASR GA 74308
1993, B234TURBO, GA 74309
1993, B234TURBO, ASR GA 74310
1994-1995, B204S, FA 43001
1994-1995, B234I, FA 41003
1994-1995, B234I, CA, LA, US, FA 43003
1994-1995, B234L, B234E, FA 43201
1994-1995, B204S, FA 43001
1995-1997, B204S, B204E, FA 43005
1995, B308I, FA 46302
1995-1997, B204L, B234L, B234E, FA 43205
1995-1997, B204S, B204E, FA 43005
1996-1998, B308I, FA 43302
B204L, B234L, B234E, FA 43209
B204E, FA 43009
vaparissa on erilainen matolaatikko.
Ja turbon paineputki puuttuu tykkänään.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age37.html
Lisäksi vaparin matolaatikosta puuttuu yksi O-rengas ja pari tiivistettä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 95#p472095
olla että lievää kankeutta on havaittavissa näin aluksi.
Matolaatikko luuraa siellä peltikannen alla.
Ja tässä näitä laatikoita...
1989-1991, B202, TURBO, GA 74303
1989-1991, B202I, GA 64103
1985-1991, B234TURBO, GA 74304
1990-1991, B234I, GA 64104
1990-1991, B234I, CA, US, GA 64301
1991-1993, B202, TURBO, GA 74307
1991-1993, B202I, GA 64107
1991-1992, B234TURBO, GA 74306
1991-1993, B234I, GA 64106
1991-1993, CS, B234I GA 64302
1991-1993, B234I, GA 64106
1992, B234TURBO, ASR GA 74308
1993, B234TURBO, GA 74309
1993, B234TURBO, ASR GA 74310
1994-1995, B204S, FA 43001
1994-1995, B234I, FA 41003
1994-1995, B234I, CA, LA, US, FA 43003
1994-1995, B234L, B234E, FA 43201
1994-1995, B204S, FA 43001
1995-1997, B204S, B204E, FA 43005
1995, B308I, FA 46302
1995-1997, B204L, B234L, B234E, FA 43205
1995-1997, B204S, B204E, FA 43005
1996-1998, B308I, FA 43302
B204L, B234L, B234E, FA 43209
B204E, FA 43009
vaparissa on erilainen matolaatikko.
Ja turbon paineputki puuttuu tykkänään.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/ZF- ... age37.html
Lisäksi vaparin matolaatikosta puuttuu yksi O-rengas ja pari tiivistettä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 95#p472095
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Kiitos linkeistä ja kuvista. Palaan asiaan kun käytän matolaatikon pois ja vertaan vanhaan. Tuli muuten mieleen, että jouduin vaihtamaan vetarin sisäristikon pienemmillä neulakupeilla varustettuu. Onneksi vetarin boorit oli samat molemmissa ristikoissa. Oiskohan sittenkin vaparin loota.
Hanniko
9000 CD 2.3 TURBO IC A
9000 CD 2.3 TURBO IC A
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Noista koodeista sen pitäisi jo selvitä, mutta tuleeko laatikolle ahtoputkelta noin 12mm halkaisijainen silikoniletku?
Jos ei, niin laatikko on vaparin eli ahtopaineen tunnistus puuttuu, tai letku on jäänyt laatikkojumpassa epähuomiossa pois. Turbon laatikosta letkunippa löytyy muistaakseni öljytikun putken juuresta katsottuna hieman oikealle päin.
Jos ei, niin laatikko on vaparin eli ahtopaineen tunnistus puuttuu, tai letku on jäänyt laatikkojumpassa epähuomiossa pois. Turbon laatikosta letkunippa löytyy muistaakseni öljytikun putken juuresta katsottuna hieman oikealle päin.
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Jep. Tutustuin numeroihin minun alkuperäisen lootan
no. GA 64106 ja vaihtolootan no. GA74310 joka pitäis olla -93
turbo, mutta ei ole edessä ASR.
Ja samalla ratkesi juuri sen putken paikka mille en löytänyt paikkaa. Se on juuri se laatikosta puuttuva putken nippa.
Tulppasin sen vaan tukkoon ja mikä yllätys nyt toimii ahtomittarikin. Oisko entisessä laatikossa paineet karannu lootaan.
no. GA 64106 ja vaihtolootan no. GA74310 joka pitäis olla -93
turbo, mutta ei ole edessä ASR.
Ja samalla ratkesi juuri sen putken paikka mille en löytänyt paikkaa. Se on juuri se laatikosta puuttuva putken nippa.
Tulppasin sen vaan tukkoon ja mikä yllätys nyt toimii ahtomittarikin. Oisko entisessä laatikossa paineet karannu lootaan.
Hanniko
9000 CD 2.3 TURBO IC A
9000 CD 2.3 TURBO IC A
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Tämä on muuten vaparin loota...GA 64106
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
Joo meni numerot sekaisin laatikoissa. nyt paikallaan oleva on
GA64106, eli vapari. Jatkan harrastusta keväämmällä kun ilmat
lämpenee. Kyllä sillä ajamaan voi kun osaa ennakoida 3-4 vaitamisen. Kysymys. Kiristääkö ahtopaine jotain pantaa tai jotain kovissa kiihdytyksissä vai? Onko välityksissä eroja.
Minun mielestäni kiekkamittarin mukaan ainakin suora vaihde näyttäis samoja kierroksia. Ja sitten vielä, saisinko kuvauksen mistä kohtaa rintapellistä tulee nopeusmittarin sähköliittimen johto laatikossa olevaan anturiin. nimimerkillä kateissa laatikonvaihdon jälkeen.
GA64106, eli vapari. Jatkan harrastusta keväämmällä kun ilmat
lämpenee. Kyllä sillä ajamaan voi kun osaa ennakoida 3-4 vaitamisen. Kysymys. Kiristääkö ahtopaine jotain pantaa tai jotain kovissa kiihdytyksissä vai? Onko välityksissä eroja.
Minun mielestäni kiekkamittarin mukaan ainakin suora vaihde näyttäis samoja kierroksia. Ja sitten vielä, saisinko kuvauksen mistä kohtaa rintapellistä tulee nopeusmittarin sähköliittimen johto laatikossa olevaan anturiin. nimimerkillä kateissa laatikonvaihdon jälkeen.
Hanniko
9000 CD 2.3 TURBO IC A
9000 CD 2.3 TURBO IC A
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: 2.3 Automaattilaatikon luisto.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#