Piiska antenni vs. Sähköantenni

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Piiska antenni vs. Sähköantenni

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Voinko tai pystyykö asentamaan jälkeenpäin sähköantennin toimivasti piiskan tilalle ? Jos pystyy mistä saisin hyvään hintaan saabin sähköantennin ja vaatiiko se lisää pihojen vetoa vai löytyykö antennin herätysvirta johto valmiina vedettynä 98vm tontussa ?

"kysymyksiä toisen perään" :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Piiska antenni vs. Sähköantenni

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9000cst kirjoitti:Voinko tai pystyykö asentamaan jälkeenpäin sähköantennin toimivasti piiskan tilalle ? Jos pystyy mistä saisin hyvään hintaan saabin sähköantennin ja vaatiiko se lisää pihojen vetoa vai löytyykö antennin herätysvirta johto valmiina vedettynä 98vm tontussa ?

"kysymyksiä toisen perään" :lol:

Tsiis.. Et kyllä OIKEASTI voi haluta sellaista. Tai no ehkä jos sinulla on lämmin autotalli jossa auto saa kuivua joka yä kuivaksi, niin se saattaa muutaman vuoden toimiakin. Minulla on sellainen (tuli auton mukana) saabin alkuperäinen. Olen nyt 4 vuotta kuunnellut sen surinaa, pakkasaamuisin kuunnellut kun se puoliksi tai kokonaan jäätyneenä yrittää hakata itseään ylös. Ja sitten kun ehkä nousee ylös asti, niin muutaman kilometrin ajon jälkeen on jäätynyt taas niin että yrittää hakata itseään ala-asentoon. Olen kiroillut kuin mustalainen sitä kun se jää puoleen väliin eikä radio tietenkään silloin kuulu kunnolla. Ongelma paheni vielä entisestään hankittuani Kenwoodin soittimen, joka sinänsä on hyvä, mutta hinaa antennia ylös vaikka haluaisin kuunnella vaan cd:tä. Sonyssa oli järkeä sentään sen verran enemmän että ei sitä tehnyt.
Väkkyrää olen luonnollisesti huoltanut, voidellut ja puhdistanut kaikilla keinoilla mitä internjetistä löytyy, ei auta.

Jos vielä kuitenkin tästäkin messusta :P huolimatta sellaisen hankit niin onnea matkaan! Virran antennille saat jokaisen uudemman soittimen johtonipusta suoraan. Silloin se alkaa jumppaamaan joka kerta kun radioon kytketään virta.
9000CS 2,3
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

:::

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mullon Blaukkarin poppikone, se kuuluu vaikka rautanaulalla.
ps..takaloosterissa on piiska.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Viskasin sähköantennin hevon kuuseen! :lol: Käytin metristä piiskaa ja ny mullon tuommonen puolen metrin "piiska" paikallaan. Ja hyvin kuuluu. :) Ei kuulu pauketta ja ei tartte tupista että taas se jäi puoleen väliin.

t, sähköantenniin kyllästynyt.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jostain syystä mulla ei ole sähkösen kanssa ollut ongelmia muuta kuin yx juippi juoksi ruuhka-aikana ja taittoi sen joten asensin napin että saan sen keskustassa alas. Sitten kuunnellaan CD:tä
9-3.1972
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Jooh, itse voisin myös tuon sähköantennin vaihtaa hyvään piiskaan. Ei nouse täysin ylös eikä laske täysin alas, kolisee ja radio ei kuulu kunnolla soittimesta. Onko tuo paha homma vaihtaa?
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Itselläkin kärähti käämi tuon sähköhärvelin kanssa ja se vaihtui 75 cm:n piiskaan.
Ja vaihtoon meni kokonaista 15 minuuttia...Rupesi se stnan radio kuulumaan.
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

No jossain sitten hyvää tuuria minulla. Auton antenni on mennyt ylös alas vuodesta -87 eikä mitään ongelmia talvisin tai kesäisin :)
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

No hyvä että etes joillakin pelaa ja ei ole ollut ongelmia. Vaihtoon ei kyllä mene kuin se 15min. Jos on kiire ni kerkee kyllä vaihtaan 5min. :lol:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Piiska antenni vs. Sähköantenni

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Saappi Kuski kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Voinko tai pystyykö asentamaan jälkeenpäin sähköantennin toimivasti piiskan tilalle ? Jos pystyy mistä saisin hyvään hintaan saabin sähköantennin ja vaatiiko se lisää pihojen vetoa vai löytyykö antennin herätysvirta johto valmiina vedettynä 98vm tontussa ?

"kysymyksiä toisen perään" :lol:

Tsiis.. Et kyllä OIKEASTI voi haluta sellaista. Tai no ehkä jos sinulla on lämmin autotalli jossa auto saa kuivua joka yä kuivaksi, niin se saattaa muutaman vuoden toimiakin. Minulla on sellainen (tuli auton mukana) saabin alkuperäinen. Olen nyt 4 vuotta kuunnellut sen surinaa, pakkasaamuisin kuunnellut kun se puoliksi tai kokonaan jäätyneenä yrittää hakata itseään ylös. Ja sitten kun ehkä nousee ylös asti, niin muutaman kilometrin ajon jälkeen on jäätynyt taas niin että yrittää hakata itseään ala-asentoon. Olen kiroillut kuin mustalainen sitä kun se jää puoleen väliin eikä radio tietenkään silloin kuulu kunnolla. Ongelma paheni vielä entisestään hankittuani Kenwoodin soittimen, joka sinänsä on hyvä, mutta hinaa antennia ylös vaikka haluaisin kuunnella vaan cd:tä. Sonyssa oli järkeä sentään sen verran enemmän että ei sitä tehnyt.
Väkkyrää olen luonnollisesti huoltanut, voidellut ja puhdistanut kaikilla keinoilla mitä internjetistä löytyy, ei auta.

Jos vielä kuitenkin tästäkin messusta :P huolimatta sellaisen hankit niin onnea matkaan! Virran antennille saat jokaisen uudemman soittimen johtonipusta suoraan. Silloin se alkaa jumppaamaan joka kerta kun radioon kytketään virta.
On kokemusta sähköantennista. Ex-autossani oli sellainen. (9000 CC)
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Johan nyt 8O , kuullostaa että suuremmalla osalla on vastustanut niin paljon että voisin melkein luopua ajatuksesta. Mistä noita 75ohm antenneja saa? Sehän passaa suorilta samoihin kierteisiin ?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

9000cst kirjoitti:Johan nyt 8O , kuullostaa että suuremmalla osalla on vastustanut niin paljon että voisin melkein luopua ajatuksesta. Mistä noita 75ohm antenneja saa? Sehän passaa suorilta samoihin kierteisiin ?
Eikös tuo ohmiluku ole koko roskan impedanssi piuhoineen, ei pelkän piiskan?
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Sähkäantenni pelittää uudemmassa satkussakin niin tai näin. No siitähän ei niin vain luovuta ja koko antenni purkuun. Yllättävän paljon mahtuu kaikkea likaa tollaseen systeemiin, itse mekanismissa ei ollut muuta vikaa kuin piiskan yksi liitos, joka on vähän kireä. Nyt taas toimii hyvin, hetken aikaa :D
BMW 320dA Coupe LCI
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Sähköantenni

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

[quote="Mimmi"]. 75ohm johdolla tunnusvärinä on musta. Joten huonon radion omistajan kannattaa vaihtaa antennijohto alkajaisiksi 75ohmiseksi.

Mistä tällaisia 75ohm johtoja saa? Suoraan sähköliikkestäkö?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Melkein mistä tahansa sähköliikkeestä tai sitten kodinkoneliikkeestä pitäisi löytyä. Ostin itselleni just pari päivää sitten pelkkää 75ohm kaapelia ja irtopäät. Saa tehtyä just oikeen mittasen kaapelin.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Vastaa Viestiin