Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
Mysteeri johon kaipaan vinkkiä:
Tonnari on tehnyt pitkään sitä että kuumalla koneella alkaa käymään tyhjäkäyntiä niin että ensin käynti humppaa ylösalas ja sitten alkaa rötäämään ja patkimään. Kuulostaa siltä kuin joistakin pytyistä katoaisi kipinä ajoittain ja meinaa jopa sammua. Tämä ilmaantuu nimenomaan pitkän ajon ( yli 50 kilsaa ) jälkeen ja mitä lämpimämpi ilma , sitä pahempaa on sekoilu. Kun antaa koneen sekoilla rauhassa minuutin , käynti alkaa tasoittumaan.
Tätä vikaa oli jo ennen koneremonttia ja "stagetusta". Tämän jälkeen on vaihdettu DI kasettia, bensapumppua ja koko konekin on käyty läpi. Aluksi epäilin että kone on karstainen ja karsta alkaa kuumana hehkumaan ja sotkee sytkän. Kone olikin todella karstainen , mutta sitäkään murhetta ei enää ole.
Tyhjäkäyntimoottorin olen sulkenut pois, koska ihan selvästi alkaa sytkä tai bensapuoli sekoilemaan, mutta miksi ihmeessä ?
...ja eikun Jalasjärveltä kotiin ajelemaan
Tonnari on tehnyt pitkään sitä että kuumalla koneella alkaa käymään tyhjäkäyntiä niin että ensin käynti humppaa ylösalas ja sitten alkaa rötäämään ja patkimään. Kuulostaa siltä kuin joistakin pytyistä katoaisi kipinä ajoittain ja meinaa jopa sammua. Tämä ilmaantuu nimenomaan pitkän ajon ( yli 50 kilsaa ) jälkeen ja mitä lämpimämpi ilma , sitä pahempaa on sekoilu. Kun antaa koneen sekoilla rauhassa minuutin , käynti alkaa tasoittumaan.
Tätä vikaa oli jo ennen koneremonttia ja "stagetusta". Tämän jälkeen on vaihdettu DI kasettia, bensapumppua ja koko konekin on käyty läpi. Aluksi epäilin että kone on karstainen ja karsta alkaa kuumana hehkumaan ja sotkee sytkän. Kone olikin todella karstainen , mutta sitäkään murhetta ei enää ole.
Tyhjäkäyntimoottorin olen sulkenut pois, koska ihan selvästi alkaa sytkä tai bensapuoli sekoilemaan, mutta miksi ihmeessä ?
...ja eikun Jalasjärveltä kotiin ajelemaan
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
särin sen takaiskuventtiili siitä huohottimen kohdalta ja asensin sitten uuden. laitoin vahingossa väärinpäin ja tyhjäkäynti humppas missä sattuu. sitten käänsin oikein päin niin alkas pelaamaan... voisko olla se takaiskuventtiili viottunut että jää auki tai ei mene kunnolla kiinni heti.... en tiedä sitten mutta kokeile ainakin. jos työntää vaikka ahtopaineita venttiilikoppaan.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
Syttyykö check engine-valo?
Tuli lambda mieleen, mulla teki samaa kun lambda-anturi oli jostain kumman syystä
jäänyt kiristämättä . Mutta tosiaan vilkutteli CE-valoa silloin lämmetessään.
Tuli lambda mieleen, mulla teki samaa kun lambda-anturi oli jostain kumman syystä
jäänyt kiristämättä . Mutta tosiaan vilkutteli CE-valoa silloin lämmetessään.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
Ei sytytä CE.tä. Alkaa vain käymään kolmella/pätkimään ja tyhjäkäynti meinaa hävitä kokonaan.
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
DI kasetteja on kokeiltu 3 kpl ,mutta toi asentoanturi saattaa tietty sekoilla joo.... kokeillaan seuraavaksi sitäMimmi kirjoitti:DI-kasetti?
Kampuran asentoanturi?
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
Yksiääni asentoanturille !
Testimielessä vois käydä heittämässä sopivan lenkin ja käydä hakemassa kylmä sumutetta ja sumutella sitä asento anturiin kun vika on ''päällä'' ja jos loppuu rötäämiset sun muut niin vianselvitys on tehty.
Pelkkästä anturin puhdistamisestakin on joskus apu löytynyt .
Testimielessä vois käydä heittämässä sopivan lenkin ja käydä hakemassa kylmä sumutetta ja sumutella sitä asento anturiin kun vika on ''päällä'' ja jos loppuu rötäämiset sun muut niin vianselvitys on tehty.
Pelkkästä anturin puhdistamisestakin on joskus apu löytynyt .
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
Kerroin tuossa ,jo muutama päivä sitten, Kaidelle, että
Firgesistä irtosi kuumana muutama lämpösovitteinen holkki läppäkotelosta, eli imusarjasta ja aiheuttivat kuumana häikkää.
Kovat tehot aiheuttavat kaikenlaisia pullautuksia.
Firgesistä irtosi kuumana muutama lämpösovitteinen holkki läppäkotelosta, eli imusarjasta ja aiheuttivat kuumana häikkää.
Kovat tehot aiheuttavat kaikenlaisia pullautuksia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Käy huonosti lämpimänä / pitkän ajon jälkeen
ääni asentoanturille. teki juuri noin.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.