moi taas
kysyisin taas valoista..nyt mittari sellaisista...jos auto seisoo ulkona ei varmasti toimi mittareissa valot...jos tallissa ei ongewlmaa..mistä sitä vikaa pitäis etsiä..
mittariston valot
Re: mittariston valot
Liittimet varmaan kannattais tarkistaa.
Itsellä oli yhdessä nissanissa sellaista vikaa että kun kylmällä käynnisti auton, oli pitkät päällä kunnes valoviiksi lämpeni. Yleensä sytkällä lämmittelin valoviiksen, siinä samalla ohjaamokin lämpeni ja pitkät ei menny itekseen päälle sen jälkeen.
Eli sun ongelma viittais samaan suuntaan, mittarivalojen liittimestä metalliliuska taipuis kylmällä, ratkasuna taivutella liitinten metalliliuskoja vastakappaleitten suuntaan (en nyt äkkiseltään muista minkälaiset liittimet tonnarin mittaristossa oli, mutta uskoisin että parin euron halpispikkumeisselisetistä löytyvällä pienimmällä meisselillä liuskat sais taivuteltua).
Itsellä oli yhdessä nissanissa sellaista vikaa että kun kylmällä käynnisti auton, oli pitkät päällä kunnes valoviiksi lämpeni. Yleensä sytkällä lämmittelin valoviiksen, siinä samalla ohjaamokin lämpeni ja pitkät ei menny itekseen päälle sen jälkeen.
Eli sun ongelma viittais samaan suuntaan, mittarivalojen liittimestä metalliliuska taipuis kylmällä, ratkasuna taivutella liitinten metalliliuskoja vastakappaleitten suuntaan (en nyt äkkiseltään muista minkälaiset liittimet tonnarin mittaristossa oli, mutta uskoisin että parin euron halpispikkumeisselisetistä löytyvällä pienimmällä meisselillä liuskat sais taivuteltua).
Re: mittariston valot
Tietty sisätilalämmittimen käyttökin vois auttaa.
Re: mittariston valot
Mulla oli samantapaista ongelmaa, syyksi löytyi himmentimen liittimen murtuneet juotokset...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: mittariston valot
Mimmi: kyllä se ihan lämpeni moottorin lämmöllä.. 
Viiksen lämmittelyssä vaan tuhraantu sen verran aikaa (viikseä ei oo kiva sulattaa lattialle) että nipponin ohjaamo oli ehtiny lämmetä 15 pakkasasteesta pariin lämpöasteeseen, eli 5-10min.

Viiksen lämmittelyssä vaan tuhraantu sen verran aikaa (viikseä ei oo kiva sulattaa lattialle) että nipponin ohjaamo oli ehtiny lämmetä 15 pakkasasteesta pariin lämpöasteeseen, eli 5-10min.