mittariston valot

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
factor1
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 20:47

mittariston valot

Viesti Kirjoittaja factor1 »

moi taas
kysyisin taas valoista..nyt mittari sellaisista...jos auto seisoo ulkona ei varmasti toimi mittareissa valot...jos tallissa ei ongewlmaa..mistä sitä vikaa pitäis etsiä..
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: mittariston valot

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Liittimet varmaan kannattais tarkistaa.
Itsellä oli yhdessä nissanissa sellaista vikaa että kun kylmällä käynnisti auton, oli pitkät päällä kunnes valoviiksi lämpeni. Yleensä sytkällä lämmittelin valoviiksen, siinä samalla ohjaamokin lämpeni ja pitkät ei menny itekseen päälle sen jälkeen.
Eli sun ongelma viittais samaan suuntaan, mittarivalojen liittimestä metalliliuska taipuis kylmällä, ratkasuna taivutella liitinten metalliliuskoja vastakappaleitten suuntaan (en nyt äkkiseltään muista minkälaiset liittimet tonnarin mittaristossa oli, mutta uskoisin että parin euron halpispikkumeisselisetistä löytyvällä pienimmällä meisselillä liuskat sais taivuteltua).
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: mittariston valot

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Tietty sisätilalämmittimen käyttökin vois auttaa.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4245
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: mittariston valot

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla oli samantapaista ongelmaa, syyksi löytyi himmentimen liittimen murtuneet juotokset...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Re: mittariston valot

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mimmi: kyllä se ihan lämpeni moottorin lämmöllä.. :)
Viiksen lämmittelyssä vaan tuhraantu sen verran aikaa (viikseä ei oo kiva sulattaa lattialle) että nipponin ohjaamo oli ehtiny lämmetä 15 pakkasasteesta pariin lämpöasteeseen, eli 5-10min.
Vastaa Viestiin