Paineet hukassa ?
Paineet hukassa ?
Juuri palattu tonnarin hakumatkalta ja kysymys kuuluu missä ahtopaineet?
eli vetopäällä kun alkaa vähäkin painamaan kaasua alkaa ahtimen ulina niinkuin paineet katoaisivat taivaan tuuliin jostakin saumasta taí tiivisteenvälistä tahi venttiilistä ja paineet nousevat keltaisen puoliväliin. Yritin myös saada "kallista" sinisavua aikaiseksi mutta öljyä en saa palamaan .
eli vetopäällä kun alkaa vähäkin painamaan kaasua alkaa ahtimen ulina niinkuin paineet katoaisivat taivaan tuuliin jostakin saumasta taí tiivisteenvälistä tahi venttiilistä ja paineet nousevat keltaisen puoliväliin. Yritin myös saada "kallista" sinisavua aikaiseksi mutta öljyä en saa palamaan .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: Paineet hukassa ?
Ahtimelta intercoolerille, intercoolerilta kaasuläpälle tarkista kaikki putket ja putkenkiristimet. Intercoolerin päädyt onko ehjät. Onko By-Pass venttiili rikki ?valtteri kirjoitti:Juuri palattu tonnarin hakumatkalta ja kysymys kuuluu missä ahtopaineet?
eli vetopäällä kun alkaa vähäkin painamaan kaasua alkaa ahtimen ulina niinkuin paineet katoaisivat taivaan tuuliin jostakin saumasta taí tiivisteenvälistä tahi venttiilistä ja paineet nousevat keltaisen puoliväliin. Yritin myös saada "kallista" sinisavua aikaiseksi mutta öljyä en saa palamaan .
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kysymys tietäjille , missä vika ?
- By bass vaihdettu ( entinen oli kuin uusi valm.070203) ja ehjä oli ,
ei vaikutusta kulkuun ja paineisiin
- Kun W letkun irroittaa mang. ventiililtä niin johan lataa ja kulkee
niin pe.....sti.
- Mang.ventiiliin tulee virta keskelle
- Hukkaportin tanko ei ole jumissa eikä irti
Eli onko muita vaihtoehtoja kuin mang.vena ?
Onko mang.ventiileissä eroja eri vuosimalleissa , jos on niin
missä vuosimallissa sama kuin -92 2.3 T (200 hv)
- By bass vaihdettu ( entinen oli kuin uusi valm.070203) ja ehjä oli ,
ei vaikutusta kulkuun ja paineisiin
- Kun W letkun irroittaa mang. ventiililtä niin johan lataa ja kulkee
niin pe.....sti.
- Mang.ventiiliin tulee virta keskelle
- Hukkaportin tanko ei ole jumissa eikä irti
Eli onko muita vaihtoehtoja kuin mang.vena ?
Onko mang.ventiileissä eroja eri vuosimalleissa , jos on niin
missä vuosimallissa sama kuin -92 2.3 T (200 hv)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Aika hakuammuntaa, mutta oletko tarkastanut jarruvalojen kytkimen toiminnan polkimelta? Jos ahdot nousevat vain keltaisen alueen puoleen väliin, auto toimii peruspaineilla. Omassa tontussa tuo kyseinen kytkin oli rikki estäen ahtojen nousun.
Toinen mahdollisuus voisi olla cruise, sen ollessa päällä auto toimii peruspaineilla.
Toinen mahdollisuus voisi olla cruise, sen ollessa päällä auto toimii peruspaineilla.
Foxbody turbo
Juu. Samat oli oireet mullakin 9-3:sessa. Sinistä savua en huomannut. Ulina alkoi heti kaasua painaessa (veto päällä), elikkä sillon kun imusarjassa oli vielä alipainetta. Huippupaineita ei oikein saanut pysymään, hetkellisesti ahtoi kuitenkin kohtuullisesti. Turbosta oli siivet kulahtanu
tässä kuva siivistä
http://www.home.no/sakari/t25pitsi.JPG

tässä kuva siivistä
http://www.home.no/sakari/t25pitsi.JPG
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
#441
Nulla tenaci invia est via
Aijai ruman näköistä jälkeäsakarias kirjoitti:Juu. Samat oli oireet mullakin 9-3:sessa. Sinistä savua en huomannut. Ulina alkoi heti kaasua painaessa (veto päällä), elikkä sillon kun imusarjassa oli vielä alipainetta. Huippupaineita ei oikein saanut pysymään, hetkellisesti ahtoi kuitenkin kohtuullisesti. Turbosta oli siivet kulahtanu![]()
tässä kuva siivistä
http://www.home.no/sakari/t25pitsi.JPG

Onhan se mahdollista että Aerosta on ahdin P*skana tai sitten mag vena rikki. T7:kaan on paljon halvempi toi mag.vena ku T5:seen.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Kuinka selvästi pitäisi mang.venan nakutuksen kuulla /tuntea jos siitä pitää kiinni virran kytk.yhteydessä , pojan tontun ventiiliisä ei tunnu /kuulu mitään ?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Ei käsittääkseni sitä kuulle, joskus vanhoissa tontuissa ku kilisteli moottorin sakkauttamisen jälkeen virrat päällä jakarilla lohkoon niin saattoi kuulla venan napsumisen ...valtteri kirjoitti:Kuinka selvästi pitäisi mang.venan nakutuksen kuulla /tuntea jos siitä pitää kiinni virran kytk.yhteydessä , pojan tontun ventiiliisä ei tunnu /kuulu mitään ?
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04