Terve! Kytkin oikkuilee 86-vuosimallin 9000:sessa, että yksinkertaisesti kytkin on veltto, eikä vaihteita saa päälle ilman rahinaa. Käynnistäessä vaihde päällä auto nytkähtää sammuen tietysti, koska ei kytkin ei nyt pelaa.
Voiko kytkintä ilmata kotikonstein? Mikä olisi helpoin tapa? Nyt ei välineitä oikein ole saatavilla, kuin oman autotallin ja kodin antimet.
Ja löytyisi purkillinen uutta nestettä myös säiliöön tuossa autotallissa.
Hyvää uutta vuotta saabistit!
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Ehdottomasti yksinkertaisin tapa on ruiskuttaa injektioruiskulla työsylinterin ilmausnipasta jarrunestettä sisään. Jollei ruiskullinen riitä, niin nippa kiinni ja proceduuri uudestaan. Poljinta ei tarvitse/saa painella toimenpiteen aikana.
Injektioruisku tuottanee haulla lisävalaistusta em. asiaan, eikä muihin hommiin , nimenomaan tällä palstalla.
Pitää kokeilla tuota ilmausta tuolla ruiskusysteemillä ja raportoida sittemmin. Jospa nyt löytyneekin vuoto niin sittenpä ahertelemaan sen parissa. Lumien sulettua vasta pääsenkin kunnolla vauhtiin projektin parissa.
Olen itse vain lisännyt öljyt ja jäähdytinnesteet oston jälkeen, sillä molemmat olivat todella vähäisissä lukemissa. Mitenköhän jarru ja kytkinnesteiden laita...
Itse kun yritin tolla ruiskusystemillä ilmailla, niin tuntui ettei siitä ilmausnipasta liiku neste mihinkään suuntaan.
Sitten kun avas sitä ilmausputkea lisää, niin rupes neste tirisemään sen putken kierteistä kytkinkoppaan. Säiliölle asti en saanu menemään yhtään nestettä.
Mitä kohtaa en osaa? Aukeaako se ilmausnippa jotenkin siitä "päästä" vai kiertyykö oikeesti koko putki?
Hain myös apteekista 150 ml ruiskun. Sillä sai painaa ihan "tuelta" että neste liikkui. Kävin välillä pumppailemassa poljinta, joka mielstäni auttoi ilmaukseen.
En vielä apteekkiin asti ole päässyt Mutta tuli mieleen vain, että toimiiko taktiikka ilmausruuvi auki ja poljinta painelemaan? Vai mitenpäin nyt menikään tuo, mutta periaate sama
En vielä apteekkiin asti ole päässyt Mutta tuli mieleen vain, että toimiiko taktiikka ilmausruuvi auki ja poljinta painelemaan? Vai mitenpäin nyt menikään tuo, mutta periaate sama
Ei onnistu samalla tapaa, kuin jarrujen ilmaus. Ruiskua peliin, yllätyt kuinka helposti homma onnistuu
Minimanista löysin tällaisen Jarrujen ja kytkimen ilmauslaitteen. TEE-SE-ITSE lukee tuossa ja valmistaja on ilmeisesti Kina Accessories. Onkohan kelpo? Tuossa näkyy olevan tuota läpinäkyvää putkea ja venttiilejä(?) ja jotain mustia härpäkkeitä. No pitää kokeilla kun ilmat lämpenee.
Sainpas ladata tonnarin akun yön aikana Ei ollut virtaa starttiin. Nyt lähti kuin uusi. On se hemsk!
Vilho123 kirjoitti:Minimanista löysin tällaisen Jarrujen ja kytkimen ilmauslaitteen. TEE-SE-ITSE lukee tuossa ja valmistaja on ilmeisesti Kina Accessories. Onkohan kelpo? Tuossa näkyy olevan tuota läpinäkyvää putkea ja venttiilejä(?) ja jotain mustia härpäkkeitä. No pitää kokeilla kun ilmat lämpenee.
Sainpas ladata tonnarin akun yön aikana Ei ollut virtaa starttiin. Nyt lähti kuin uusi. On se hemsk!
Eiköhän tuo härpäke ole tehty ns. "polkemista" varten, ts. se on vain ilmausnippaan liitettävä letkupätkä takaiskuventtiilillä. Toimii jarrujen ilmauksessa, muttei tonnarin kytkimen tapauksessa, jota ei siis polkemalla saa kunnolla ilmautumaan.
Kun työsylinterin ilmausnipasta työntää uutta nestettä sisään, tuli ainakin omassa romussa nestesäiliöön todella mustaa nestettä, joka kertoo juuri siitä, ettei kytkimen nestepiirissä aineet normaalitilassa juurikaan liiku vaikka miten sitä poljinta pumppaisi.