93 2.0t -02 moottorijarru

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Kalle Hakomäki
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Maalis 17, 2013 16:00
Paikkakunta: Kangasala

93 2.0t -02 moottorijarru

Viesti Kirjoittaja Kalle Hakomäki »

Otsikon mukainen auto ei anna moottorijarrua kuin vasta korkeammilla kierroksilla ajaessa. Esim. 60 km/h nelosella ja kaasu ylös. Joskus kytkimen polkaisu laittaa moottorijarrun päälle ja joskus jarru tulee pienellä viiveellä kun on hetken rullannut kaasu ylhäällä. Jarrukliinerillä ei ole löytynyt imuvuotoa ja EVAP on tukittu. Missä voisi olla vika vai onko ominaisuus?
9-3 Turbo Jubilee -02 Biopower
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 93 2.0t -02 moottorijarru

Viesti Kirjoittaja tturku »

Taitaa olla ennemminkin ominaisuus että kierrokset laskee todella rauhallisesti, varsinkin kun kierrokset ovat alle 2000varvia. Ei ainakaan aerossa isoa moottorijarrua ole ja rullattu nyt noin 155tkm. Diesel taas omaa hyvän moottorijarrun.
Saattaa liittyä noihin päästöhässäköihin, enemmän auton softasta tietäjät varmaan osaa kommentoida paremmin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: 93 2.0t -02 moottorijarru

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

laita 2 tai 3 :nen 60 vauhista niin rupee konekkin jarruttamaan
ykkösen kun tumppaat pesään niin suorastaan tökkää mutta kierrokset ampuu punaselle.
tosta kuuden kympin vauhista voi tuikata kakkosen ihan huoletta tupaan. silloin ei kierrokset ole kohtakaan punarajalla :wink:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 93 2.0t -02 moottorijarru

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Fuelcuttia moottorijarrutuksissa voi softassa säätää, mm. kierrosten ja vaihteiden suhteen. Vakioasetukset on mukavuuspainotteisia mutta ihan kierrosrajaa laskemalla saa arkiajossa moottorijarrutuksen hyödyn paremmin toimimaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Tukkeuma
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Su Syys 28, 2014 10:22

Re: 93 2.0t -02 moottorijarru

Viesti Kirjoittaja Tukkeuma »

Nykiikö teillä muilla auto jos esim. 80km/h vauhdista laittaa kolmosen ja päästää kytkimen nopeasti ylös? En tarkoita siis mitään moottorin pätkimistä vaan että auto nytkähtelee pari-kolme kertaa. Mietin vaan onko vika vai ominaisuus... kytkimen kun päästää hitaasti ylös niin kyyti on tasaisempaa.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5867
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: 93 2.0t -02 moottorijarru

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kuulostaa omaan korvaan väsyneeltä moottorin tukikumilta.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin