Kiihtyvyys kateissa (Fcod 4357)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Kiihtyvyys kateissa (Fcod 4357)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Elikkä huomattiin katsastuksessa, että auton happiarvot oli pielessä ja auto röpötti välillä
kun lämmiteltiin autoa, et pääsis arvoista läpi. Kumminkaan ei päässyt ja katsastuksen jälkeen
vaihdoin tulpat ja takaiskuventtiilit. Tulpat oli ihan mustat ja käytin kaverilla öljyn vaihdossa
auton. Otti samalla päästöt. Takas leimalle ja just just pääsi arvoista läpi.
Luulin kaiken olevan kunnossa, mutta huomasin että ei kiihdy oikeen hyvin ja varsinkin
4 ja 5:lla huonoa kiihtyvyyttä. Ei oikein jaksa jotenkin. Tänään tuli sid näyttöön Fcod 4357, auton
mittaristossa ei vielä moottorivian valoa näkynyt. Ahdot näyttää korkeintaan 0,7 ja mielestäni
ennen ollut 1,6 luokkaa tuolla 15t mitsulla. (Voi olla että muistan väärin)
Laitoinkin jo Hookille viestiä, että mikä mättää ja hän vastasi, et epäilee anturia ahtoputkessa.
Kuulema Pbef pitäisi olla 1000-2000 ja parkkipaikalla nopeasti kokeilin niin arvo on 994-1007...

Mikä anturi olisi kyseessä..? Voiko tuota itse testailla miten?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5649
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiihtyvyys kateissa (Fcod 4357)

Viesti Kirjoittaja tturku »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=858692

tuolla juttua samasta vikakoodista jos auttais.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiihtyvyys kateissa (Fcod 4357)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Vika selvisi... hukkaportin kellon tanko oli jumissa. Tulee ahtimen kyljestä n. 1cm irti ja jää jumiin.
Saa takas painamalla, eikä sen edes kuuluisi sieltä ulospäin tulla... :roll:
En ymmärrä edes millä se tanko/nivel on siellä kiinni, et miksi se pääsee tulemaan ulospäin..

Kuva
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: Kiihtyvyys kateissa (Fcod 4357)

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Jotenkin tuossa kuvassa näyttää, että hukkiksen tanko on työntänyt vinoon ja kammennut tangon kiinnikkeen irti. Jos kompressio ja pakopuoli on käännettynä liikaa eri suuntiin, niin voiko aiheuttaa moisen. Joku mekaaninen vammahan tuossa selvästi on päässyt käymään.
Kuva

Tosta pöytämallin kuvasta koitin miettiä saako edellisenkaltaisen tapahtuman toteutumaan edes teoriassa.
Kuva

Kuva
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiihtyvyys kateissa (Fcod 4357)

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Se ei sieltä kokonaan tule pois kumminkaan. Viikko sitten ku sen huomasin, painoin sen käsivoimin
sisään ja nyt se on pysynyt siellä. Tosin mitään hirveitä kiihdytyksiä yms ei ole tullut..
Olisko siellä sisällä joku sokka mikä pitää tuota kiinni... :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Vastaa Viestiin