vääntö hukassa 9-3 -98
vääntö hukassa 9-3 -98
Auto siis 9-3 -98 2,0t lastu, vakio turbo, välijäähy, 3" downpipe, kisakatti ja putkisto keskimmäiselle pöntölle asti, loppu vakio sekä jonkulainen ohjelma napilla josta voi valita vakio ahdot ja tehot (185hp) tai 1,3bar - 260hp. Alavääntöä ei ole nimeksikään eli lisää tarvisi? Turbo heräsi ennen n.3000rpm ylöspäin, nyt kun laitoin kartio vaparin niin nyt vasta n.4000rpm. Aikamoista jurnuttamista pienillä kierroksilla. Eli mistä johtuu, mitä tarvisi laittaa, jotta vääntöä lisää alaskin?
Re: vääntö hukassa 9-3 -98
Tyhjää takavaimennin ja anna jonkun osaavan tarkistaa softa. Tuollainen nappikytkentä kuulostaa erikoiselta jos valittavat tehotasot on tuollaiset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: vääntö hukassa 9-3 -98
Voisiko olla mahdollista, kun lueskelin NG9-3 foorumia niin saman tapaista vikaa ollut heillä ja vika ollut imusarjasta jarrutehostimelle/alipainepumpulle lähtevän alipainelinjan takaiskuventtiilissä. Sitä mietin myös, jos onkin putki/pönttö(t) aivan tukkeessa.?
Re: vääntö hukassa 9-3 -98
Oisko sen napin takana kuitenkin peruspaineet eikä 185 hv tehot?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: vääntö hukassa 9-3 -98
Nyt meni vähän ohi. Selvennätkö
Re: vääntö hukassa 9-3 -98
Niin että näitä nappivirityksiä on jotkut suunnitelleet siten, että napista painamalla magneettiventtiili kytketään pois päältä, jolloin turbon hukkaportti alkaa toteuttaa itseään ns. turbon peruspaineiden mukaan. Tällöin ahdot pitäisi olla luokkaa 0.4 baria joka vastaa suunnilleen vakion 2.0t:n (150 hv) ahtopainetta. Sitten kun napista laittaa mankkuvenan päälle niin mennään softan karttojen mukaan, ja tehoa sitten sen mukaisesti.
Täällä näitä joskus pohdittiin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0&p=875707
Täällä näitä joskus pohdittiin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0&p=875707
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: vääntö hukassa 9-3 -98
Joo nyt alkoi koko homma selvetä minunkin pääkopassa
en ihmettelisi, jos tuon laittamasi linkin aloittaja tuosta jutusta olisi autoni edellinen omistaja.
