vääntö hukassa 9-3 -98

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Auto siis 9-3 -98 2,0t lastu, vakio turbo, välijäähy, 3" downpipe, kisakatti ja putkisto keskimmäiselle pöntölle asti, loppu vakio sekä jonkulainen ohjelma napilla josta voi valita vakio ahdot ja tehot (185hp) tai 1,3bar - 260hp. Alavääntöä ei ole nimeksikään eli lisää tarvisi? Turbo heräsi ennen n.3000rpm ylöspäin, nyt kun laitoin kartio vaparin niin nyt vasta n.4000rpm. Aikamoista jurnuttamista pienillä kierroksilla. Eli mistä johtuu, mitä tarvisi laittaa, jotta vääntöä lisää alaskin?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tyhjää takavaimennin ja anna jonkun osaavan tarkistaa softa. Tuollainen nappikytkentä kuulostaa erikoiselta jos valittavat tehotasot on tuollaiset.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Voisiko olla mahdollista, kun lueskelin NG9-3 foorumia niin saman tapaista vikaa ollut heillä ja vika ollut imusarjasta jarrutehostimelle/alipainepumpulle lähtevän alipainelinjan takaiskuventtiilissä. Sitä mietin myös, jos onkin putki/pönttö(t) aivan tukkeessa.?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja AZP »

Oisko sen napin takana kuitenkin peruspaineet eikä 185 hv tehot?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Nyt meni vähän ohi. Selvennätkö
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13458
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin että näitä nappivirityksiä on jotkut suunnitelleet siten, että napista painamalla magneettiventtiili kytketään pois päältä, jolloin turbon hukkaportti alkaa toteuttaa itseään ns. turbon peruspaineiden mukaan. Tällöin ahdot pitäisi olla luokkaa 0.4 baria joka vastaa suunnilleen vakion 2.0t:n (150 hv) ahtopainetta. Sitten kun napista laittaa mankkuvenan päälle niin mennään softan karttojen mukaan, ja tehoa sitten sen mukaisesti.

Täällä näitä joskus pohdittiin: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0&p=875707
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
miksaaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: La Heinä 19, 2014 06:20
Paikkakunta: Virolahti

Re: vääntö hukassa 9-3 -98

Viesti Kirjoittaja miksaaja »

Joo nyt alkoi koko homma selvetä minunkin pääkopassa :D en ihmettelisi, jos tuon laittamasi linkin aloittaja tuosta jutusta olisi autoni edellinen omistaja.
Vastaa Viestiin