T7 kolkkiin tehtiin venttiilin hajoamisen myötä kansiremontti jossa vaihdettiin kaikki pakopuolen venttiilit, samalla vaihtui garretti muutossarjalla mitsuun ja jakoketju sekä ylemmät nokkapyörät.
Auto kasaan, kasetin johto irti sekä bensapumpun sulake irti ja öljynpaineita starttaamaan, ensin alkoi huutaa flekti ja vilkutteli merkkivaloja. Kaksi maajohtoa irti, ne kiinni ja viat hävisivät.
Vaikka kuinka starttaa ei öljynpainevalo sammu, ja samalla huomasin ettei opensidi aukea. En tiedä voisiko liittyä samaan?
Nokkapukkien sisimmät pultit on öljykanavaisia paitsi nokkapyöriä lähimmät pukit. Menikö oikein?
Nokkapukit pitäisi olla oikeinpäin eli ura tulppia päin. Pitää ne vielä tarkistaa että kaikki oikein päin jos niistä voi johtua.
Olisiko kellään apua onko sähkövika vai voiko hukata paineet jonnekin?? Minne??
9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma
Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma
Ootko käyntiin asti kokeillut?
Nokkapukit kuvauksen perusteella oikein kasattu.
Vaihdettiinko koko jakopääsarja vai pelkkä ketju?
Ainaki öljypohjan- ja öljypumpun avauksen yhteydessä on ihan tavallista, että pelkkä startilla nylkeminen (edes ilman tulppia) ei nosta öljynpaineita, moottori pitää saada käymään...
On mahdollista esim. vuotavan öljypumpun o-renkaan takia, että öljypumppu päässyt tyhjenemään eikä starttikierrokset riitä tuottamaan tarpeeksi imua saadakseen imettyä öljyä imuputkesta pumppuun asti. Tuo O-rengas kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, hihnapyörän stefan kanssa, samalla kiristää hihnapyörän pulttien torxit ja lukitetta väliin.
Helposti uskaltaa käyttää tyhjäkäynnillä, ehjää konetta (jossa siis öljyä edelleen laakeripintojen välissä) ilman öljynpainetta n. 5 sekuntia, jos ei edelleenkään öljynpaine nouse, pitää ruveta etsimään vikaa...
Normaalisti tuoreen koneen ensikäynnistyksessä öljynpainevalo sammuu n. 2-3s paikkeilla.
Nokkapukit kuvauksen perusteella oikein kasattu.
Vaihdettiinko koko jakopääsarja vai pelkkä ketju?
Ainaki öljypohjan- ja öljypumpun avauksen yhteydessä on ihan tavallista, että pelkkä startilla nylkeminen (edes ilman tulppia) ei nosta öljynpaineita, moottori pitää saada käymään...
On mahdollista esim. vuotavan öljypumpun o-renkaan takia, että öljypumppu päässyt tyhjenemään eikä starttikierrokset riitä tuottamaan tarpeeksi imua saadakseen imettyä öljyä imuputkesta pumppuun asti. Tuo O-rengas kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, hihnapyörän stefan kanssa, samalla kiristää hihnapyörän pulttien torxit ja lukitetta väliin.
Helposti uskaltaa käyttää tyhjäkäynnillä, ehjää konetta (jossa siis öljyä edelleen laakeripintojen välissä) ilman öljynpainetta n. 5 sekuntia, jos ei edelleenkään öljynpaine nouse, pitää ruveta etsimään vikaa...
Normaalisti tuoreen koneen ensikäynnistyksessä öljynpainevalo sammuu n. 2-3s paikkeilla.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma
Ei käyntiin uskallettu jos joku nokka meni erehdyksissä väärinpäin.
Pelkkä ketju vaihdettiin. Omassa autossa turbo vaihdon ja öljypohjan irroituksen jälkeen sammui öljynpainevalo tietyn starttauksen jälkeen.
Pelkkä ketju vaihdettiin. Omassa autossa turbo vaihdon ja öljypohjan irroituksen jälkeen sammui öljynpainevalo tietyn starttauksen jälkeen.
Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma
Tuleeko nokkapyöriä lähellä oleviin nokkapukkiin myös samanlaiset nokkapukit joissa on ura öljylle vaikkei öljyreiällisiä pultteja tule?
Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma
Pukithan on numeroitu.... huomasitko pitää järjestyksessä ?
Pakonokassa on hahlo virranjakajan nurkassa ja jos ajoitukset olet laittanut oikein niin voi koittaa laittaa käyntiin kuten Eero sanoi. Ilman tulppia ja lisäakulla voi saada sen verran reippaat kierrokset startilla että öljynpaine löytyy kun pyörittää 3x 15 sekunttia startilla, 5 sek tauoilla.
Pakonokassa on hahlo virranjakajan nurkassa ja jos ajoitukset olet laittanut oikein niin voi koittaa laittaa käyntiin kuten Eero sanoi. Ilman tulppia ja lisäakulla voi saada sen verran reippaat kierrokset startilla että öljynpaine löytyy kun pyörittää 3x 15 sekunttia startilla, 5 sek tauoilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma
Järjestyksessä on, ajoituskin ok. Pitää yrittää vielä ilman tulppia pyörittää ja varmistaa vielä venttiilikopan alle että kaikki oikeinpäin. Ja tulille.