9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ramba
"Aero"
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja ramba »

T7 kolkkiin tehtiin venttiilin hajoamisen myötä kansiremontti jossa vaihdettiin kaikki pakopuolen venttiilit, samalla vaihtui garretti muutossarjalla mitsuun ja jakoketju sekä ylemmät nokkapyörät.

Auto kasaan, kasetin johto irti sekä bensapumpun sulake irti ja öljynpaineita starttaamaan, ensin alkoi huutaa flekti ja vilkutteli merkkivaloja. Kaksi maajohtoa irti, ne kiinni ja viat hävisivät.

Vaikka kuinka starttaa ei öljynpainevalo sammu, ja samalla huomasin ettei opensidi aukea. En tiedä voisiko liittyä samaan?

Nokkapukkien sisimmät pultit on öljykanavaisia paitsi nokkapyöriä lähimmät pukit. Menikö oikein?

Nokkapukit pitäisi olla oikeinpäin eli ura tulppia päin. Pitää ne vielä tarkistaa että kaikki oikein päin jos niistä voi johtua.

Olisiko kellään apua onko sähkövika vai voiko hukata paineet jonnekin?? Minne??
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ootko käyntiin asti kokeillut?

Nokkapukit kuvauksen perusteella oikein kasattu.
Vaihdettiinko koko jakopääsarja vai pelkkä ketju?

Ainaki öljypohjan- ja öljypumpun avauksen yhteydessä on ihan tavallista, että pelkkä startilla nylkeminen (edes ilman tulppia) ei nosta öljynpaineita, moottori pitää saada käymään...

On mahdollista esim. vuotavan öljypumpun o-renkaan takia, että öljypumppu päässyt tyhjenemään eikä starttikierrokset riitä tuottamaan tarpeeksi imua saadakseen imettyä öljyä imuputkesta pumppuun asti. Tuo O-rengas kannattaa vaihtaa joka tapauksessa, hihnapyörän stefan kanssa, samalla kiristää hihnapyörän pulttien torxit ja lukitetta väliin.

Helposti uskaltaa käyttää tyhjäkäynnillä, ehjää konetta (jossa siis öljyä edelleen laakeripintojen välissä) ilman öljynpainetta n. 5 sekuntia, jos ei edelleenkään öljynpaine nouse, pitää ruveta etsimään vikaa...
Normaalisti tuoreen koneen ensikäynnistyksessä öljynpainevalo sammuu n. 2-3s paikkeilla.
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
ramba
"Aero"
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja ramba »

Ei käyntiin uskallettu jos joku nokka meni erehdyksissä väärinpäin.

Pelkkä ketju vaihdettiin. Omassa autossa turbo vaihdon ja öljypohjan irroituksen jälkeen sammui öljynpainevalo tietyn starttauksen jälkeen.
ramba
"Aero"
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja ramba »

Tuleeko nokkapyöriä lähellä oleviin nokkapukkiin myös samanlaiset nokkapukit joissa on ura öljylle vaikkei öljyreiällisiä pultteja tule?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Pukithan on numeroitu.... huomasitko pitää järjestyksessä ?
Pakonokassa on hahlo virranjakajan nurkassa ja jos ajoitukset olet laittanut oikein niin voi koittaa laittaa käyntiin kuten Eero sanoi. Ilman tulppia ja lisäakulla voi saada sen verran reippaat kierrokset startilla että öljynpaine löytyy kun pyörittää 3x 15 sekunttia startilla, 5 sek tauoilla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
ramba
"Aero"
Viestit: 331
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: 9-3 T7 kansi,turbo,jakoketju remontti öljynpaine ongelma

Viesti Kirjoittaja ramba »

Järjestyksessä on, ajoituskin ok. Pitää yrittää vielä ilman tulppia pyörittää ja varmistaa vielä venttiilikopan alle että kaikki oikeinpäin. Ja tulille.
Vastaa Viestiin