Morjens! Toista vkoa mahtavaa menoo, se mittaristo joo mut mute
Niin arvaakkaas, tänäänku lähin hommiin, niin kitisi!!? Avasin nokkapellin niin joo o sieltä se kuulu missä menee hihna ja pyöriä niin perr..., ei ollut aikaa tutkia mikä pyörä siä kitisi, mut sitku ajoi niin loppu, eli vissiin kun lämpesi tarpeeksi. Noh onkos kellään sepälä nyssi infoo kuinka noi saa vaihdettua purkamatta koko autoa, meinaan kovin ahdasta nääs näyttää olevan, ja mistä motonetistäkö niitä saa Tack so bra!
97vuoden 900 2l
Re: 97vuoden 900 2l
Mahtavan epäselvää tekstiä.
http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... -4-CYL.jpg
Tossa numero 2 on apulaitehihnan kiristäjä. Siitä saa vedettyä hihnan löysälle. Varaosaliikkeet usein myyvät varaosia. Motonetillä on nettisivut ja sieltä löytää automalleihin sopivia apulaitehihnoja. Ehkä toi vastasi johonkin kysymykseen, jos jossain oli joku kysymys.
http://www.thesaabsite.com/catimages/Sa ... -4-CYL.jpg
Tossa numero 2 on apulaitehihnan kiristäjä. Siitä saa vedettyä hihnan löysälle. Varaosaliikkeet usein myyvät varaosia. Motonetillä on nettisivut ja sieltä löytää automalleihin sopivia apulaitehihnoja. Ehkä toi vastasi johonkin kysymykseen, jos jossain oli joku kysymys.
jeeeeeee!
Re: 97vuoden 900 2l
töissä kirjoitettu, niin ajatus kulki viimesenpääälle..., no mutta siis kysymys kuuluu: mitenkä on helpoin tapa saada purettua ko autosta niitä hihnapyöriä? Ainakin ilmanputsarin kotelo pois...?
Re: 97vuoden 900 2l
Sen lisäksi varmaan rengas pois, että pääsee alakauttakin availemaan jos on tarvetta. Torxeillahan ne hihnapyörät on kiinni jakopäänkopassa ja väli on hieman ahdas, joten toivottavasti sinne mahtuu joku vääntötyökalu.
jeeeeeee!
Re: 97vuoden 900 2l
Ja konettahan voi vähän nostaa alta ja samalla hieman kallistaa, niin syntyy tilaa.
Re: 97vuoden 900 2l
Itse vuoden 1996 vaparisatkuun rullaremontin tehneenä väitän, että mahtuu tekemään "helposti".
Ilmanputsarikotelo pois. Omassa tehostin käännettynä sivuun vesipumppujumpan vuoksi.
Hihnankiristin löysälle 3/4" (vai 1/2") kannalla ja hihna pois. Kannattaa sovittaa hyvin koloon ennen vääntöä ettei murra rikki. Kiristimen saa myös jäämään löysälle laittamalla 4mm poranterän tulipellin puolella olevien reikien läpi kiristimen ollessa löystettynä.
Hihnapyörät ovat muistaakseni osin Torxeilla ja kuusiokoloilla. Irrotettaessa rullia, jossain on prikka akselilla. Kannattaa olla tarkkana, ettei hukkaa. Muuten hihna tekee pienen mutkan ja kuluu reunasta.
Kiristin ja joku ohjausrulla.
Kasausvaiheessa hihnan laitto kampiakselin rullaan helpottuu, kun ottaa renkaan veks ja avaa huoltoluukun. Saa toki ilmankin, mutta rystyset vaarassa.
Hommassa ei ole mitään hankalaa paitsi, jos jotain onnistuu rikkomaan
Ilmanputsarikotelo pois. Omassa tehostin käännettynä sivuun vesipumppujumpan vuoksi.
Hihnankiristin löysälle 3/4" (vai 1/2") kannalla ja hihna pois. Kannattaa sovittaa hyvin koloon ennen vääntöä ettei murra rikki. Kiristimen saa myös jäämään löysälle laittamalla 4mm poranterän tulipellin puolella olevien reikien läpi kiristimen ollessa löystettynä.
Hihnapyörät ovat muistaakseni osin Torxeilla ja kuusiokoloilla. Irrotettaessa rullia, jossain on prikka akselilla. Kannattaa olla tarkkana, ettei hukkaa. Muuten hihna tekee pienen mutkan ja kuluu reunasta.
Kiristin ja joku ohjausrulla.
Kasausvaiheessa hihnan laitto kampiakselin rullaan helpottuu, kun ottaa renkaan veks ja avaa huoltoluukun. Saa toki ilmankin, mutta rystyset vaarassa.
Hommassa ei ole mitään hankalaa paitsi, jos jotain onnistuu rikkomaan
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex