Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Terve! Sattuisikohan jollain olemaan kuvaa 9-3 sähköpenkin sähköjen liitinmekanismista? Miten sellaisen saa auki rikkomatta liitintä?
Meneekö samasta liittimestä myös sivuairbagin piuhat? Jos menee, niin tietääkö kukaan minkä värisiä ja missä kohtaa liitintä kyseiset piuhat ovat?
Meneekö samasta liittimestä myös sivuairbagin piuhat? Jos menee, niin tietääkö kukaan minkä värisiä ja missä kohtaa liitintä kyseiset piuhat ovat?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: La Loka 01, 2016 18:56
Re: Nopeat kysymykset
Avaamalla lukituksen.
Menee, tunnistat ne keltaisesta varoitusväristä.
Menee, tunnistat ne keltaisesta varoitusväristä.
Re: Nopeat kysymykset
Tyhmä kysymys. Käykö/ toimiiko T7 Aero kolkki jos laittaa kiinni T5 Ecun ja käykö liittimet ristiin?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Nopeat kysymykset
T5 ja T7 ecut ei käy ristiin
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: Su Touko 08, 2016 04:15
Re: Nopeat kysymykset
https://www.dropbox.com/s/9t0oiqzk5y0ab ... 2.jpg?dl=0
Osaako joku sanoa mihinä kyseiset piuhat menee? Malli on 900s -97 ja sumareita olis haaveissa asentaa, mietin ovatko nuo sumarien piuhat vai aivan jotkut muut..?
Osaako joku sanoa mihinä kyseiset piuhat menee? Malli on 900s -97 ja sumareita olis haaveissa asentaa, mietin ovatko nuo sumarien piuhat vai aivan jotkut muut..?
900S 2.3 16V -97
Re: Nopeat kysymykset
Eiköhän nuo sumareiden ole. Liitin kiinni katkaisijaan ja sumarit kiinni piuhoihin mitkä puskurin takana.
Rele oli ainakin itsellä valmiina.
Rele oli ainakin itsellä valmiina.
Re: Nopeat kysymykset
Terve! Saab 9-3 vm99 2.0i:stä hävisi kytkimen tunto tossa kun ulkoilman lämpötila seilasi plussan ja pakkasen puolella. Kytkimen kun laittaa ihan pohjaan niin vaihteen saa silmään. Jalkaa kun nostaa sen 2-4cm lattiasta niin lähtee valuttaa eteenpäin. Onko mahdollisesti mennyt pääsylinterin tiiviste?(ei vuoda nestettä). Tarkistettu jousi, putket ja ilmattu järjestelmä paineilmatyökaluilla(Muutama hassu ilmakupla tuli).
Kuinka monta ääntä saa pääsylinterin tiiviste
Kuinka monta ääntä saa pääsylinterin tiiviste
Re: Nopeat kysymykset
Moi. Autona vuoden 2001 9-3 2.0t ja ongelmana lampunpesimet. Eivät tee mitään, vaikka pitää pyyhinasentoa päällä 10 sekuntia. Sulaketaulussa ei ole ainakaan mitään erillistä sulaketta pesureille.
Viimeksi muokannut Lilsu, Ma Tammi 02, 2017 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Re: Nopeat kysymykset
Et maininnut auton ikää. Mulla ei toimi pissapoika takaikkunalle eikä lampunpesurit, jos säiliössä ei ole riittävästi pesunestettä. Eli, jos on tullut ilmoitus pesunesteen vähyydestä, ei toimi ennenkuin se on täytetty. Tuulilasille säästetään viimeiset tipat. Edit siis -07 mallissa, sulla olikin vanhempi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Nopeat kysymykset
Iltaa tänne. Mahtaako T7 ja T5 kolkeissa olla samanlainen ilmastoinnin kompura?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Nopeat kysymykset
NG900 turbo -96. Akku ollut pari kertaa noin tunnin verran irti viimeisen kuukauden aikana, nyt parina päivänä ACC alkanut elää sellasta omaa elämää, että päättää omin päin pistää HI puhalluksen päälle tuulilasiin, ei oikeen reagoi vaikka koittaa econ:ia tai säätää lämpötilaa, hetken päästä taas AUTO-asento ja takalasinlämppäri päällä ja HI, ja ei puhalla sitä kuuminta vaan varmaan sitä 19 asteista(19 astetta ollut mulla tuossa normaalina asetuksena), minkä ACC:n näyttö tarjoaa joka kerta kun painaa sen itse päälle lähteneen huurteenpoiston pois. Nyt vasta luin tosta kalibroinnista, onko se kalibrointi ysisatkussa off+auto nappi pohjassa vai vai jotkut muut napit ja kuinka kauan niitä pidetään pohjassa. Jos nyt sitä koittais ensin. Eli käytännössä ihan sama mitä koittaa niin tulee aina about sitä 19 asteista ilmaa ja välillä ominpäin puhaltimen suunta ja voimakkuus vaan vaihtelee. Aivan sama siis pistänkö lämpötilaa ylös vai alaspäin niin tulee samaa lämpöä
Re: Nopeat kysymykset
Joku tietävämpi osaa varmaan vastata onko 9-3 ja 900 samanlaiset, mutta 9-3 kalibroi kun painaa AUTO ja OFF samaan aikaan pohjaan.9090909090 kirjoitti:NG900 turbo -96. Akku ollut pari kertaa noin tunnin verran irti viimeisen kuukauden aikana, nyt parina päivänä ACC alkanut elää sellasta omaa elämää, että päättää omin päin pistää HI puhalluksen päälle tuulilasiin, ei oikeen reagoi vaikka koittaa econ:ia tai säätää lämpötilaa, hetken päästä taas AUTO-asento ja takalasinlämppäri päällä ja HI, ja ei puhalla sitä kuuminta vaan varmaan sitä 19 asteista(19 astetta ollut mulla tuossa normaalina asetuksena), minkä ACC:n näyttö tarjoaa joka kerta kun painaa sen itse päälle lähteneen huurteenpoiston pois. Nyt vasta luin tosta kalibroinnista, onko se kalibrointi ysisatkussa off+auto nappi pohjassa vai vai jotkut muut napit ja kuinka kauan niitä pidetään pohjassa. Jos nyt sitä koittais ensin. Eli käytännössä ihan sama mitä koittaa niin tulee aina about sitä 19 asteista ilmaa ja välillä ominpäin puhaltimen suunta ja voimakkuus vaan vaihtelee. Aivan sama siis pistänkö lämpötilaa ylös vai alaspäin niin tulee samaa lämpöä
Vioista löysin tämmöisiä, tulkinnat omalla vastuulla (ja edelleen onko 900 samanlainen):
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 45#p618729
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=55903
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Nopeat kysymykset
Juu AUTO+OFF oli satkussakin, 0 tuli ACC:n näyttöön ja jonkun aikaa puhalteli eri suuntiin, ehkä noin 20 sekkaa, ja sitten tuli normaali aloitusnäyttö takas. Parisenkymmentä kilsaa ajelin vaan tänään, ja ainakin sen aikaa toimikin ACC taas normaalisti ja lämpötilaa pystyi itse vaihtamaan ihan kylmimmästä kuumimpaan, mukava homma. Täytyy nuo askelmoottorin vivustot joku päivä huvikseen kattoa ja rasvailla kun näyttää yllättävän simppeliltä hommalta. Välillä nimittäin sirittelee sieltä suunnalta, joskus jopa virran katkaisemisen jälkeen tovin(!) mikä tuntuu melko mystiseltä.
En ole ennen tiennyt askelmoottorin sijaintia, pakko tulla siitä se ääni sitten.
En ole ennen tiennyt askelmoottorin sijaintia, pakko tulla siitä se ääni sitten.
Re: Nopeat kysymykset
^ Siritys voi tulla kojelaudassa olevasta automaatti-ilmastoinnin haistelijasta, se on yleistä näissä kolkeissa että satkuissa. Penkinlämmitinnappien vieressä on sellainen reiällinen "nappi", sieltä löytyy syyllinen.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: La Huhti 21, 2012 18:07
Re: Nopeat kysymykset
Ahaa, kiitos! eli putsaus sen sisältä?ValPe kirjoitti:^ Siritys voi tulla kojelaudassa olevasta automaatti-ilmastoinnin haistelijasta, se on yleistä näissä kolkeissa että satkuissa. Penkinlämmitinnappien vieressä on sellainen reiällinen "nappi", sieltä löytyy syyllinen.