Tuossa hankkimassani ng900 2.0t sabassa kuului kierroksilla kovaa kolinaa koneesta, alakerran laakerithan siellä äänsivät.
Uusattiin laakerit alakertaan, kampiakselille ja kiertokangille. Öljysihdissä oli metallihippua kun foorumin ohjeiden mukaan avattiin se.
Laakerit olivat monet aika kuluneet, osa vähempi osa enempi. Pahimmat olivat 2. ja 1. pytyn kiertokangen laakerit. Vaihdettiin sinne uudet. Konetta pyöriteltiin käsin ympäri kun laakeripukkeja kirittiin paikalleen. 22nm+70astetta ohjeella kirittiin kaikki.
Kone hieman jäykistyi käsin pyörittäessä, kun kiertokangen laakerien pukit kirittiin paikalleen, mutta pyöri silti hyvin käsin.
Kasattiin kone loppuun ja nyt se ei jaksa kuitenkaan startilla pyörähtää käyntiin. Akun kunnosta ei ihan satatakeita ole mutta vaikeasti pyörii. Akku on nyt latauksessa. Pienellä vanhalla boosterilla koetin avustaa starttia mutta ei siitä apua ollut.
Ohuesti harmittaa, kun iso työ meni nyt vähän harakoille. Onko kampiakseli niin jo mennyt paskaksi, että se ei ole suora, silmämääräisesti se näytti ihan siistille. Laakerit menivät hyvin paikoilleen ja asettuivat koloihinsa hyvin.
Mitään tehtävissä, muuta kuin metallipaali? Laittaako kampuravikaisena myyntiin vaiko... Koriltaan tuo on hyvässä kunnossa ja ajettu vain 203tkm. Sisältäkin, kun ehdittiin mittaristot yms kaikki sähköhilppeet korjailla valmiiksi...
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)