Saab 9-3 viritys
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: To Heinä 08, 2021 06:15
Saab 9-3 viritys
Moro, tuli hankittua 2001 vuoden 9-3 SE saab, entisen omistajan mukaan softa laitettu mutta mitään todistetta siitä ei ole. Onko jotenkin mahdollista saada selville mikä softa laitettu (jos on)?
Mitä softan jälkeen seuraavaksi, onko 3” downpipestä hyötyä vakio turbolla vaiko ensin turbon päivitys ja sitten downpipe ja avarampaa putkea?
Mitä softan jälkeen seuraavaksi, onko 3” downpipestä hyötyä vakio turbolla vaiko ensin turbon päivitys ja sitten downpipe ja avarampaa putkea?
Re: Saab 9-3 viritys
Sidistä + ja - yhtäaikaa pohjaan niin jos aukeaa opensid niin jotakin on tehty ohjelmalle. Paikkakunnalta jonku softaajan tykönä käy mutkan jos nyt haluaa tarkemmin nähä mitä siellä on. 3 tuuman putkella ja vähä isompaa suutinta ja vaikka se 15t mitsu nii siinä alkaa perus t7 motille olemaan ihan tarpeeksi mitä kestää
9000 cs -94 stage?
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
9-5 - 98 stage 1
9000 cse - 97 varaosapeli
#5903
Tech 2 hommat
T5 , 7 ja 8 ohjelmointia
Re: Saab 9-3 viritys
Jos auto ei ole toivottoman laiska tuhnu niin on softattu. Vakionahan tollanen on raivostuttavan laiska ja sen kyllä huomaa jos edes vähän kulkua onrotanrotta kirjoitti: ↑To Heinä 08, 2021 06:20Moro, tuli hankittua 2001 vuoden 9-3 SE saab, entisen omistajan mukaan softa laitettu mutta mitään todistetta siitä ei ole. Onko jotenkin mahdollista saada selville mikä softa laitettu (jos on)?
Mitä softan jälkeen seuraavaksi, onko 3” downpipestä hyötyä vakio turbolla vaiko ensin turbon päivitys ja sitten downpipe ja avarampaa putkea?
Re: Saab 9-3 viritys
Laiskuus ehkä riippuu siitä mihin vertaa, 70hp vaparin jälkeen tuommoinen 150hp turbo tuntui käsittämättömän ripeältä laitteelta
Ahtopaineet voi katsoa vaikkapa jollain OBD-pulikalla, vakionahan matalapaineturbossa taisi olla ainoastaan 0.4bar.
Tosin jos ei mitään aukea niin voi silti olla softattu.
Ahtopaineet voi katsoa vaikkapa jollain OBD-pulikalla, vakionahan matalapaineturbossa taisi olla ainoastaan 0.4bar.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 viritys
Toi muuten oli mielenkiintoinen tieto. Mulle kun tuo turbo haettiin, kaveri ajoi sitä ja mä vanhalla vaparilla kotiin. Mulla ei ollut mitään toivoa pysyä lähelläkään kun risteyksistä kiihdytettiin valtatielle. Eikä se 130 vs 150 heppaa ero voi olla noin iso ... no toki, on sitä eroa väännössäkin, muttei tuo nainen turbon ratissa siitä varmasti kaikkea ottanut irti. Mun oli pakko Joku OBD-palikka löytyy jolla saa jotain livedataakin luettua, tais olla Nexas NL100. Löydänkö mä siitä nuo ahdot jostakin?SS kirjoitti: ↑To Heinä 08, 2021 17:58Laiskuus ehkä riippuu siitä mihin vertaa, 70hp vaparin jälkeen tuommoinen 150hp turbo tuntui käsittämättömän ripeältä laitteeltaTosin jos ei mitään aukea niin voi silti olla softattu.
Ahtopaineet voi katsoa vaikkapa jollain OBD-pulikalla, vakionahan matalapaineturbossa taisi olla ainoastaan 0.4bar.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Saab 9-3 viritys
Ainakin kännykkään liitettävillä bluetooth palikoilla saa ahdot näkyviin, esimerkiksi Torque ohjelmalla. Itsenäisistä palikoista en tiedä, todennäköisesti niillä saa luettua vaan vikakoodit.shamrock kirjoitti: ↑To Heinä 08, 2021 19:39Toi muuten oli mielenkiintoinen tieto. Mulle kun tuo turbo haettiin, kaveri ajoi sitä ja mä vanhalla vaparilla kotiin. Mulla ei ollut mitään toivoa pysyä lähelläkään kun risteyksistä kiihdytettiin valtatielle. Eikä se 130 vs 150 heppaa ero voi olla noin iso ... no toki, on sitä eroa väännössäkin, muttei tuo nainen turbon ratissa siitä varmasti kaikkea ottanut irti. Mun oli pakko Joku OBD-palikka löytyy jolla saa jotain livedataakin luettua, tais olla Nexas NL100. Löydänkö mä siitä nuo ahdot jostakin?SS kirjoitti: ↑To Heinä 08, 2021 17:58Laiskuus ehkä riippuu siitä mihin vertaa, 70hp vaparin jälkeen tuommoinen 150hp turbo tuntui käsittämättömän ripeältä laitteeltaTosin jos ei mitään aukea niin voi silti olla softattu.
Ahtopaineet voi katsoa vaikkapa jollain OBD-pulikalla, vakionahan matalapaineturbossa taisi olla ainoastaan 0.4bar.
Tuommoinen 150hp turbo menee vakiona 0...100 8,5sek joten ei se ihan laiskimmasta päästä ole.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 9-3 viritys
Jos on automaatti ja softassa alimpien vaihteiden vääntörajat paikoillaan, niin alle motarinopeuksien ei välttämättä ihan heti huomaa eroa onko auto softattu eli ei. Manuaalissa se turbopotku tuntuu ihan eri tavalla kaupunkivauhdeissakin.
Jos myyjä on todennut että softa on laitettu, niin uskoisin että on laitettu. Mutta kysymys kuuluu että mikä ja kenen softa, ja se selviää varmasti vain lähimmällä softaukkelilla vierailemalla.
Jos myyjä on todennut että softa on laitettu, niin uskoisin että on laitettu. Mutta kysymys kuuluu että mikä ja kenen softa, ja se selviää varmasti vain lähimmällä softaukkelilla vierailemalla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saab 9-3 viritys
On siinä se etu, että kytkin ei välttämättä ala heti luistamaan, jos oli jo valmiiksi softattu. Hommahan yleensä menee niin, että ensin laitetaan stage 1, sitten uusitaankin kytkin. Ja jonkin ajan päästä vaihdetaan Garretin tilalle Mitsu ja softataan uudestaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Saab 9-3 viritys
Tässä vaiheessa ollaan tällä hetkellä. ( RE85 stg1 ) ja yllämainitut temput on tehty.että ensin laitetaan stage 1, sitten uusitaankin kytkin. Ja jonkin ajan päästä vaihdetaan Garretin tilalle Mitsu ja softataan uudestaan.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#