Miquh kirjoitti: ↑Pe Tammi 17, 2025 21:44
Varmaan on joo hukannut. Ei ollut ongelmia mullakaan aluksi käynnistämisessä tai vedättäessä ongelmia, mutta paheni sitten ajan myötä. Olisi hyvä jos saisi mittarilla tarkastella polttoaineenpainetta jakotukilta.
Varmasti, mutta välineet puuttuu. Tosin eilen tuntui normaalimmalta taas, kuten jo alussa sanoin voi olla mun oman persdynon kalibrointikin pielessä

Kaks kuukautta ajelin isolla dieselillä, sitten pakon edestä kaivoin tämän hangesta ja iskin samalla vielä talvirenkaat alle joilla en ollut aiemmin ajanut metriäkään. Täällä on ollut myös tosi tuulisia kelejä, ja puuskittaista tuulta ... kaiken kaikkiaan vaan jokin tuntui "oudolta", mutta se nyt ei ole ihmekään. Eilen aamulla vielä ennenkuin starttasin, sammuttelin kaikki muut äänen lähteen ja muutaman kerran kääntelin virtoja päälle, se pumpun surina ainakin kuulostaa ihan terveeltä.
Fiilis oli kaiken kaikkiaan vähän sellainen, kun mullakin tuossa matkalla on kohtia joissa on sillalle loiva nousu ja taas loiva lasku, tuossa kun cruisella ajelee tuntuu sitä pientä nopeuden pumppaamista noissa kohdissa. Tunne on samanlainen, paitsi että ei ollut cruise päällä
Mites noissa toimii tuo yhdistelmä, kun kaasullehan on sekä vaijeri, että moottori? Mietin vaan, että jos kiihdyttäessä vaijeri pakottaa läpän vähintään tiettyyn asentoon, ja silloin ei oireile, mutta sitten tasakaasulla, jos se kaasuläpän moottori takertelee ja yrittää siellä puuttua peliin, silloin tosiaan kaasuläppäkotelo voisi olla järkevä syy. Tosin cruisella pelitti eilen hyvin, voihan se toki olla että se on takerrellut kahden kuukauden ajamattomuuden jälkeen, ja vielä nuo adaptaatiotkin vaikuttaa sen toimintaan.